مدل یادگیری ماشین آمریکا شدت بیماری کرونا را پیش بینی می کند | تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت
مدل یادگیری ماشین آمریکا شدت بیماری کرونا را پیش بینی می کند | تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت

مدل یادگیری ماشین آمریکا شدت بیماری کرونا را پیش بینی می کند

حامد شهرزاد
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - 11:58
coronavirus

دیتابیس سوابق بیماران مبتلا به ویروس کرونا که سال گذشته توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شد، با توجه به مقاله جدیدی که امروز منتشر شده است، نتایجی را نشان می‌دهد که می‌توان شدت بیماری مبتلایان به کرونا را پیش بینی کرد. این دیتابیس بزرگترین مجموعه سوابق مبتلایان به ویروس کرونا تا به امروز است و سال گذشته توسط تیمی از محققان و کارشناسان داده در آمریکا ساخته شد تا برای شناخت بهتر ویروس کرونا به پزشکان کمک کند.

این مطالعه که در مجله جی‌ای‌ام‌ای نتورک اوپن منتشر شده است، عوامل خطر در موارد پیشرفته ویروس کرونا را بررسی کرده و پیشرفت بیماری را با گذشت زمان شناسایی می‌کند. نویسندگان مدل‌های یادگیری ماشینی را برای پیش بینی اینکه چه بیماران بستری شده در بیمارستان مبتلا به بیماری شدید هستند، ساخته اند که مبتنی بر اطلاعات جمع‌آوری شده در این دیتابیس است.

استفاده از پایگاه داده متمرکز، به نام محفل داده‌های همگانی ملی کوهورت کووید یا ان ۳ سی، به این معنی بود که تیم تحقیقاتی قادر به گنجاندن صد‌ها هزار پرونده بیمار در تجزیه و تحلیل خود بود. این مطالعه از داده‌های ۳۴ مرکز پزشکی استفاده کرده و بیش از ۱ میلیون بزرگسال را شامل می‌شود. این دیتابیس شامل ۱۷۴ هزار و ۵۶۸ مورد آزمایش ویروس کرونا و ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار ۸۴۸ تست منفی است. این آمار از ژانویه ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۰ به دست آمده است.

تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که چگونه درمان ویروس کرونا در طول سال ۲۰۲۰ تغییر کرده است، زیرا پزشکان راه‌های درمان جدیدی را آزمایش کردند و تجربه بیشتری از این بیماری را کسب کردند. درصد بیماران تحت درمان با داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین که توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ پیش از اثبات بی‌اثر بودن تبلیغ شده بود، تا ماه مه ۲۰۲۰ به صفر کاهش یافت. استفاده از استروئید دگزامتازون در ژوئن، بعد از مطالعات، افزایش یافت.

مطالب مرتبط:

این داده‌ها همچنین تأیید کرد که میزان بقای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در طی سال ۲۰۲۰ بهبود یافته است. در مارس و‌آوریل، ۱۶ درصد از افرادی که با ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، فوت کردند. در سپتامبر و اکتبر، این رقم به کمتر از ۹ درصد کاهش یافت.

افرادی که هنگام ورود به بیمارستان ضربان قلب، تنفس و درجه حرارت بیشتری داشتند، احتمالاً به درمان‌های شدیدی نیاز دارند. احتمال مرگ آن‌ها نیز بیشتر بود. شمارش غیر طبیعی گلبول‌های سفید خون، التهاب، اسیدیته خون و عملکرد کلیه نیز به موارد شدیدتری مرتبط بود.

تیم تحقیقاتی مدل‌های یادگیری ماشین را با استفاده از این داده‌ها و سایر نقاط داده ساخته اند که می‌تواند پیش بینی کند که کدام بیمار به طور جدی بیمار خواهد شد. این مدل‌ها در نهایت می‌توانند به عنوان پایه برای آزمایش‌های اضافی مورد استفاده قرار گیرند.

محققان از همان ابتدای شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا در حال بررسی مسیر ویروس کرونا بوده اند. در ایالات متحده آمریکا، محققان اغلب محدود به مطالعه سوابق پزشکی بیماران در موسسات محل کار خود هستند. این بدان معناست که تعداد سوابقی که آن‌ها می‌توانند در مطالعات وارد کنند، می‌تواند محدود باشد و آن‌ها نمی‌توانند به راحتی بررسی کنند که آیا نتیجه‌گیری آن‌ها در جا‌های دیگر نیز صدق می‌کند.

منبعی مانند ان ۳ سی که سوابق ده‌ها موسسه را با هم جمع می‌کند، این محدودیت‌ها را کنار می‌گذارد. تاکنون، ان ۳ سی شامل داده‌های ۷۳ موسسه بهداشتی است و بیش از ۲ میلیون بیمار ویروس کرونا سوابق دارد.

بیش از ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی با استفاده از داده‌ها در حال انجام است. استاندارد‌سازی اطلاعات در سراسر بیمارستان سخت است و ممکن است داده‌های کاملی در مورد بسیاری از بیماران وجود نداشته باشد.

هنوز هم داشتن چنین مجموعه وسیعی از داده‌ها بسیار ارزشمند است. ایلین هیل، اقتصاددان بهداشت در دانشگاه روچستر که روی تحقیقات بارداری کار می‌کند، پاییز سال گذشته به د ورج گفت که این دیتابیس این امکان را ایجاد می‌کند که ویروس کرونا را دقیقتر بررسی کنیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید