مدیر اجرایی فیسبوک به اینستاکارت مهاجرت می کند - تکفارس 
مدیر اجرایی فیسبوک به اینستاکارت مهاجرت می کند - تکفارس 

مدیر اجرایی فیسبوک به اینستاکارت مهاجرت می کند

محمدحسین فرقانی
۱۹ تیر ۱۴۰۰ - 15:49
اینستاکارت فیسبوک

اینستاکارت (Instacart)، استارتاپ اینترنتی فروش مواد غذایی که به تازگی تأسیس شده، اعلام کرد از تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۱، با مدیرعامل جدیدش فیجی سیمو (Fidji Simo) شروع به کار خواهد کرد. سیمو که از سال ۲۰۱۹ مسئولیت ادارهٔ «برنامه بزرگ آبی» (big blue app) فیسبوک را بر عهده داشته و در زمینه‌های «فید اخبار (News Feed)، داستان‌ها (Stories)، گروه‌ها (Groups)، ویدئو (Video)، بخش خرید و فروش (Marketplace)، بازی‌ها (Gaming)، اخبار (News) و تبلیغات (Ads)» این برنامه فعالیت می‌کرده، از این پس همانند گروهی دیگر از کارمندان فیسبوک که به اینستاکارت مهاجرت کرده‌اند، این استارتاپ را اداره خواهد کرد.

عزیمت سیمو از فیسبوک به اینستاکارت در زمان جالبی برای این ابرشرکت فناوری اتفاق می‌افتد چراکه در حال حاضر، تنظیم‌کنندگان و سیاست‌مدارانی (که در دنیای تکنولوژی فعالیت مستمر دارند و به‌نوعی این صنعت را اداره می‌کنند؛ از جمله خود شرکت فیسبوک) با تسلط بر بازار و الگوریتم‌های منحصربه‌فرد و بی‌نظیر، به‌دنبال اداره و کنترل تجربهٔ آنلاین میلیاردها نفر در سراسر جهان هستند.

مطالب مرتبط:

خبرگزاری «بلومبرگ» (Bloomberg) گزارش داد که تام آلیسون (Tom Alison)، مدیر محصولات اجتماعی شرکت فیسبوک که ایدهٔ ویژگی بحث‌برانگیز گروه‌ها یا Groups در برنامهٔ فیسبوک زیر سر او بود، جایگزین سیمو خواهد شد. علاوه بر این خبر، رسانهٔ بلومبرگ اعلام کرد سیمو تنها زنی بود که در تیم مدیریتی شرکت فیسبوک، فعالیت می‌کرد و حال با رفتن او و جایگزین‌شدن آلیسون، حالا تمام مدیران اجرایی این شرکت مرد هستند.

اینستاکارت فیسبوک

در این میان، لازم است ذکر شود ساختار مدیریتی شرکت فیسبوک بدین صورت است که مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg؛ مؤسس و مدیرعامل فیسبوک) هم‌چنان بدون وجود هیچ‌گونه تهدیدی برای جایگزینی مقام شغلی‌اش، به کار خود ادامه خواهد داد. اوایل روز پنجشنبه نیویورک تایمز (New York Times) در مقاله‌ای ادعا کرد تغییر رابطه بین مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، و شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg؛ مدیر اجرایی فیسبوک) باعث شده تأثیر و مشارکت سندبرگ در اقدامات انجام‌شده درون شرکت کاهش پیدا کند و کنترل بیشتر تصمیمات با زاکربرگ باشد.

در اینستاکارت، سیمو ادارهٔ استارتاپی را بر عهده می‌گیرد که ارزش آن به‌تازگی ۳۹ میلیارد دلار تخمین زده شده و انتظار می‌رود به‌زودی به‌صورت عمومی شروع به کار کند. وی در بیانیه‌ای گفت:

«وقتی به آیندهٔ صنعت غذا می‌اندیشیم، به این نتیجه می‌رسیم که نحوهٔ غذا خوردن مردم و رابطهٔ آن‌ها با غذا در طی دههٔ آینده به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد. آن‌ها انتظار تجربهٔ راحت‌تر، زمان تحویل سریع‌تر، افزایش شخصی‌سازی و هم‌چنین گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب را دارند. اینستاکارت همهٔ این موارد را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد و علاوه برآن، به ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای صدها هزار خریدار کمک می‌کند.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید