حساب برخی گروه های اقلیتی چینی از پیام رسان وی چت حذف شد - تکفارس 
حساب برخی گروه های اقلیتی چینی از پیام رسان وی چت حذف شد - تکفارس 

حساب برخی گروه های اقلیتی چینی از پیام رسان وی چت حذف شد

محمدحسین فرقانی
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 18:54
حساب برخی گروه های اقلیتی چینی از پیام رسان وی چت حذف شد - تکفارس 

خبرگزاری «رویترز» (Reuters) روز سه‌شنبه گزارش داد که پلتفرم اجتماعی محبوب چینی وی چت (WeChat) بی سر و صدا حساب چندین گروه ال‌جی‌بی‌تی در دانشگاه‌های بزرگ چین را به‌صورت سازمان یافته پاک کرد. به گزارش «اسوشیتد پرس» (Associated Press)، این گروه‌ها اخطارهایی مبنی بر «نقض قوانین» برنامه‌ی پیام‌رسان وی چت را دریافت کرده بودند، اما قبل از پاک‌شدن حساب‌هایشان توضیح بیشتری به آنها داده نشد.

وی چت

رسانه‌ی «اینسایدر» (Insider) در این باره می‌گوید:

این حساب‌ها درون برنامه‌ی وی چت قابل مشاهده نیستند، اما کاربران در Weibo (آنالوگ چینی توییتر) لیستی از چندین گروه تحت تأثیر (که حساب‌هایشان از این پلتفرم حذف شده و توسط دانشجویان دانشگاه Tsinghua و دانشگاه Fudan اداره می‌شوند) را جمع آوری کرده‌اند. ما برای اظهار نظر در مورد حساب‌های حذف‌شده و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این نقض قوانین با مالک و مجری WeChat Tencent تماس گرفته‌ایم.

مطالب مرتبط:

همجنس‌گرایی در سال ۲۰۰۱ از فهرست اختلالات روانی انجمن روان‌پزشکی کشور چین حذف شد، اما این بدان معنا نیست که افراد با‌هویت‌های عجیب و این‌چنینی هنوز در داخل کشور از جامعه رانده نمی‌شوند. یکی از مدیران گروهی که اکنون حساب کاربری‌شان از پلتفرم وی چت حذف شده، به طور ناشناس در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی اسوشیتد پرس (AP) گفت که پیش از این نیز، به آن‌ها از سوی دانشگاهشان توصیه شده که حساب وی چت‌شان را به‌طور کلی حذف نمایند یا قبل از ورود به این برنامه، از ذکر نام دانشگاه در این برنامه خودداری کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید