آخرین پچ امنیتی مایکروسافت برای ویندوز، باعث از کار افتادن پرینتر شما می شود - تکفارس 
آخرین پچ امنیتی مایکروسافت برای ویندوز، باعث از کار افتادن پرینتر شما می شود - تکفارس 

آخرین پچ امنیتی مایکروسافت برای ویندوز، باعث از کار افتادن پرینتر شما می شود

محمدحسین فرقانی
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 18:20
پچ امنیتی مایکروسافت

یکی از بزرگ‌ترین نقص‌های موجود در Windows Print Spooler (که به بقیه اجازه می‌داد کسی کامپیوتر شما را از راه دور کنترل کند و اخیرا توسط کاربران دستگاه‌های این شرکت کشف شده بود)، به اندازه‌ی کافی فاجعه‌آمیز بود. حال برخی از افرادی که آخرین پچ امنیتی مایکروسافت، که هدف از عرضه‌ی آن اصلاح این مشکل بود، را نصب کرده‌اند، دریافتند که اتصال آن‌ها به پرینترشان به‌طور کلی متوقف شده است. درست همانند مشکلی که در بهار امسال با بروزرسانی امنیتی جدیدی برای کاربران ویندوز ۱۰ رخ داد، ادمین‌های سامانه (system admins) در مایکروسافت، کشف کردند که بسیاری از رایانه‌های شخصی پس از نصب پچ KB5004945 به‌طور ناگهانی دیگر نمی‌توانند به پرینترهایشان متصل شوند – به‌خصوص چندین مدل از پرینترهای شرکت Zebra.

مایکروسافت

مطالب مرتبط:

مایکروسافت ضمن تایید این مشکل به‌عنوان یک مسئله‌ی شناخته‌شده، اذغان نمود که با نصب دوباره‌ی تنظیمات مربوط به پرینتر (به‌عنوان کاربر ادمین یا administrator) می‌توانند مشکل به‌وجود‌آمده را حل نمایند. راه حل دیگر این است که کاربرانی که این پچ امنیتی را نصب کرده‌اند، با حذف آن به حالت قبلی برگردند؛ چراکه در این صورت همه چیز به حالت اولیه‌ی خود برمی‌گردد و دیگر مشکلی برای اتصال پرینتر به دستگاه وجود نخواهد داشت.

شرکت Zebra در بیانیه‌ای به رسانه‌ی «ورج» (The Verge)، اذعان کرد که این مشکل برای بسیاری از کاربران پرینترهایشان به وجود آمده و مایکروسافت موظف است تا چند روز آینده، با انتشار یک پچ امنیتی جدید و به‌روزشده، به این مسئله رسیدگی کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید