بررسی گوشی سونی اکسپریا ۱ III - تکفارس 
بررسی گوشی سونی اکسپریا ۱ III - تکفارس 

بررسی گوشی سونی اکسپریا ۱ III

حامد شهرزاد
۱۹ تیر ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی سونی اکسپریا ۱ III

سونی علی‌رغم کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند خود، پرچم‌دار نسل جدید سری اکسپریا را معرفی کرد. این گوشی هوشمند اکسپریا ۱ III نام دارد. از زمان عرضه اکسپریا زد ۵ پرمیوم در سال ۲۰۱۵، گوشی‌های رده‌بالای سونی دارای نمایشگرهایی با وضوح ۴ کی بوده‌اند. اکسپریا ۱ III با ترکیب وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی بالا در یک گوشی هوشمند باعث شده است تا تبدیل به اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش ۴ کی ۱۲۰ هرتزی شود.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

این برای اولین بار است که یک دوربین تله پریسکوپ با فاصله کانونی متغیر به یک گوشی هوشمند اضافه شده است. لنزهای پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابر اکنون در بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارند، اما برای بزرگنمایی متغیر، معمولاً باید از بزرگنمایی دیجیتال یا دوربین دوم تله استفاده کنید. اکسپریا ۱ III یک گزینه جایگزین را ارائه می‌دهد؛ دوربین پریسکوپ این گوشی هوشمند می‌تواند بین سطح بزرگنمایی ۲٫۹ برابری و ۴٫۴ برابری (به ترتیب ۷۰ و ۱۰۵ میلی‌متر) جابه‌جا شود.

بقیه مشخصات فنی اکسپریا ۱ III مشابه دیگر گوشی‌های هوشمند بازار است. این یک گوشی اندرویدی گران‌قیمت در سال ۲۰۲۱ است، بنابراین تعجبی ندارد که از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و رم ۱۲ گیگابایتی استفاده کند. جلو و عقب این گوشی هوشمند با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس پوشانده شده است. محافظت در برابر گرد و غبار و آب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ نسبتاً سریع و نسبت تصویر ۲۱:۹ از دیگر ویژگی‌های سونی اکسپریا ۱ III است.

مطالب مرتبط:

طراحی

سونی اکسپریا ۱ مارک III

اصول طراحی سونی همیشه در حال تداوم و تکامل بوده است و نه تغییرات اساسی. بنابراین، اکسپریا ۱ III یک تلفن هوشمند مشابه تلفن‌های همراه قبلی سونی است. شاید هر چند وقت یک‌بار شاهد تغییرات جسورانه‌ای از طرف سونی باشیم، اما برای چندین سال است که سری اکسپریای سونی دارای تغییرات ظاهری قابل توجهی نبوده است و شاید نیازی به آن نبوده نباشد.

همان‌طور که می‌بینید، اکسپریا ۱ III دارای یک طراحی مستطیل شکل آشنا است. سونی تمایل به طراحی مینیمالیستی دارد. خطوط مستقیم و سطوح صاف باعث می‌شود که اکسپریا ۱ III مناسب افراد حرفه‌ای باشد تا افراد طرفدار مد.

البته اکسپریا ۱ III کاملاً بدون تغییر نیست. بدنه پشتی این گوشی هوشمند مات و ضد اثرانگشت است. این نوع طراحی به هیچ وجه به اندازه گوشی‌های هوشمند قدیمی سونی لکه و اثر انگشت را جذب نمی‌کند، اگرچه هنوز هم برخی لکه‌ها را به خود جذب می‌کند. پنل جلویی این تلفن همراه از گوریلا گلس ویکتس و پنل عقبی از گوریلا گلس ۶ ساخته شده است.

قاب آلومینیومی کناره‌های گوشی را احاطه کرده است و درست مانند پنل پشتی دستگاه مات است. یکی دیگر از تحولات جدیدی که امسال در سری اکسپریای سونی شاهد آن هستیم، گنجاندن کلید سخت‌افزاری دستیار گوگل است. البته گوشی‌های میان‌رده سونی این دکمه را از چندین سال پیش داشته‌اند، اما این برای اولین بار است که سری پرچم‌داران سونی به این دکمه مجهز شده است.

دکمه پاور دقیقاً در وسط قسمت راست این گوشی هوشمند قرار دارد و یک سنسور اثر انگشت خازنی در آن جای داده شده است. ما به طور کلی تجربه خوبی در باز کردن قفل اکسپریا ۱ III با انگشت اشاره سمت چپ یا انگشت شست راست داشته‌ایم، چه از نظر سرعت و چه از نظر میزان موفقیت.

یکی از ویژگی‌هایی که در بسیاری از گوشی‌های دیگر پیدا نخواهید کرد، دکمه شاتر دومرحله‌ای است که اکسپریا ۱ III آن را در خود جای داده است. عملکرد دکمه شاتر این گوشی هوشمند بسیار مشابه شاتر یک دوربین عکاسی است. البته ما استفاده از صفحه لمسی برای عکس‌برداری با دوربین این گوشی هوشمند را ترجیح می‌دهیم، اما برای شرایطی مانند عکس‌برداری هنگام استفاده از دستکش، شاتر این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

در سمت چپ اکسپریا ۱ III محل قرارگیری درگاه سیم کارت است که در آن می‌توان دو سیم کارت نانو یا یک سیم کارت نانو و یک کارت حافظه مایکرو اس دی را جای داد. نکته مثبت درگاه سیم کارت و کارت حافظه گوشی‌های هوشمند سونی این است که بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای و تنها با دست می‌توان آن را باز کرد. سونی درگاه سیم کارت و کارت حافظه گوشی‌های هوشمند خود را به گونه‌ای ساخته است تا کاربران طرفدار عکاسی بتوانند کارت حافظه را به راحتی تعویض کنند تا بتوانند عکس‌های بیشتری را بر روی چندین کارت حافظه ذخیره کنند.

این درگاه دارای یک واشر برای جلوگیری از ورود آب به گوشی است. سونی اکسپریا ۱ III دارای گواهینامه آی پی ۶۵ و آی پی ۶۸ است که نشان می‌دهد این دستگاه در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.

در قسمت جلویی دستگاه یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی اولد وجود دارد. مشخصات رسمی این گوشی هوشمند نشان می‌دهد که اندازه حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند تنها ۰٫۱ میلی متر است. گوشی‌های هوشمند سونی در سال‌های گذشته به داشتن حاشیه‌های زیاد دور صفحه‌نمایش معروف بوده‌اند و خوشحال هستیم که سونی حاشیه‌های گوشی پرچمدار نسل جدید خود را کاهش داده است.

در قسمت بالای صفحه‌نمایش یک دوربین سلفی، سنسور‌های نور محیط و مجاورت، ال‌ ای دی اعلان و یک بلندگو وجود دارند. این بلندگو به عنوان اسپیکر دوم نیز عمل می‌کند. در قسمت پایین صفحه‌نمایش نیز اسپیکر اصلی این گوشی هوشمند وجود دارد.

اکسپریا ۱ III بسیار شبیه به اکسپریا ۱ II است. این گوشی هوشمند بدون شک تلفن بلندی است و رسیدن به بالای صفحه کاری نیست که شما با یک دست بتوانید انجام دهید. همچنین جیب شما باید نسبتاً عمیق باشد تا بتوانید این گوشی هوشمند را در آن جای دهید. اکسپریا ۱ III بیش از ۴۰ گرم از گلکسی اس ۲۱ اولترا یا می‌۱۱ اولترا سبک‌تر است، بنابراین با توجه به وزن ۱۸۶ یا ۱۸۷ گرمی آن (بسته به وجود یا عدم وجود مودم ۵G)، این گوشی هوشمند یک دستگاه سبک‌وزن شناخته می‌شود.

صفحه‌نمایش

سونی اکسپریا ۱ مارک III

نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند اکسپریای سونی همواره دارای فناوری‌های منحصر به فرد بوده‌اند. سونی از بسیاری از جهات خلاف جهت دیگر شرکت‌های سازنده تلفن همراه حرکت می‌کند. اکسپریا ۱ III از صفحه‌نمایشی با وضوح ۴ کی بهره می‌برد که مختص به سونی است. این صفحه‌نمایش از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

این یک موفقیت قابل ستایش برای سونی است، اما با چندین نکته مهم. رزولوشن ۴ کی همیشه فعال نیست. این تلفن همراه به صورت خودکار رزولوشن صفحه‌نمایش را تغییر می‌دهد و رزولوشن ۴ کی فقط برای چند برنامه انتخاب‌شده فعال است. هیچ راه آسانی برای تشخیص اینکه رزولوشن دستگاه ۱۰۸۰ پی یا ۴ کی است، وجود ندارد.

هنگامی که تلفن همراه تصمیم به فعال کردن رزولوشن ۴ کی می‌گیرد، حداکثر نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در بالاترین رزولوشن پشتیبانی نمی‌شود. سونی این موضوع را به صورت رسمی تأیید کرده است. رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند به طور دقیق ۳۸۴۰ در ۱۶۴۴ پیکسل است. این رزولوشن درست مانند رزولوشن گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار قبلی سونی است. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی ۶۴۳ پیکسل در اینچ است.

حداکثر روشنایی اکسپریا ۱ III در حالت روشنایی تطبیقی ۵۶۰ نیت است و در هنگام تنظیم نور صفحه‌نمایش به صورت دستی، حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش ۳۵۶ نیت است. این میزان روشنایی قابل رقابت با بهترین‌های بازار نیست اما قابل قبول است.

نمایشگر اکسپریا ۱ III از قابلیت اچ دی آر پشتیبانی می‌کند و می‌توان فیلم‌های سرویس‌های مشهوری مانند نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و یوتیوب را به راحتی مشاهده کرد.

عمر باتری

سونی اکسپریا ۱ مارک III

اکسپریا ۱ III دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که نسبت به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل سال گذشته افزایش یافته است. ظرفیت باتری این گوشی هوشمند مشابه ظرفیت باتری وان پلاس ۹ پرو است اما کمی کمتر از آنچه که گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا در اختیار دارند. البته این دو گوشی هوشمند از نمایشگرهای بسیار بزرگ‌تری بهره می‌برند.

در آزمایشات ما، اکسپریا ۱ III نتایج قابل توجهی را در زمینه عمر باتری به دست آورد. عمر باتری این گوشی هوشمند به طور متوسط ۸۲ ساعت است. در آزمایش مرور وب با وای فای، این گوشی هوشمند ۹ ساعت دوام آورد که با توجه به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی آن، مقدار قابل توجهی است. این گوشی هوشمند تقریباً ۱۳ ساعت فیلم پخش کرد (در حالت نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز) که نسبتاً خوب است، هرچند که هنوز هم نسبت به همه رقبا کمتر است.

عمر باتری اکسپریا ۱ III در هنگام برقراری تماس صوتی ۲۲:۴۲ ساعت بود که از تمامی رقبا کمتر است. با این حال، عمر باتری این گوشی هوشمند در حالت آماده به کار نسبتاً خوب بود.

قدرت پردازشی

اکسپریا ۱ III مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که با توجه به قیمتی که این گوشی هوشمند دارد، انتظار آن را داشتیم. تراشه پرچم‌دار کنونی کوالکام از توان پردازشی بسیار بالایی در زمینه پردازنده مرکزی و پردازش گرافیکی برخوردار است و دارای مودم ۵G داخلی است. به علاوه، این تراشه کلیه مزایای استفاده از معماری ۵ نانومتری را دارد.

با گفتن همه این موارد، نتایج بنچمارک‌های مختلفی که در اکسپریا ۱ III اجرا کردیم، متوسط و حتی کمتر از رقبا بود، به استثنای نتیجه قابل توجه گیک بنچ در بخش تک‌هسته‌ای.

قدرت پردازشی این گوشی هوشمند در حالتی که دمای آن خنک باشد، قابل قبول است. با این حال، با بالا رفتن دمای تراشه این گوشی هوشمند، توان پردازشی آن به سرعت کاهش می‌یابد. می‌توان گفت که توان پردازشی این گوشی هوشمند ۲۰ درصد یا حتی ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. در آزمون استرس، اکسپریا ۱ III نتایج بسیار بدی را به دست آورد.

این تلفن همراه همچنین تا سطح ناراحت‌کننده‌ای گرم می‌شود. البته این به نوعی خوب است، زیرا گرم شدن بدنه گوشی به معنای اتلاف گرما است، اما ظاهراً سیستم اتلاف گرمای این گوشی هوشمند به اندازه کافی کارآمد نیست. در مجموع، عملکرد اکسپریا ۱ III متوسط رو به ضعیف است.

دوربین

سونی اکسپریا ۱ مارک III

اکسپریا ۱ III دارای یک دوربین سه گانه در پشت خود است، اما بر خلاف سایر دوربین‌های سه گانه موجود، این ماژول دوربین چهار فاصله کانونی عادی یا بزرگنمایی شده را در صورت تمایل کاربر، در اختیار وی قرار می‌دهد. این موضوع به دلیل لنز تله فوتوی جدید این گوشی هوشمند است که از لنز پریسکوپ جدید سونی با فاصله کانونی متغیر ۷۰ تا ۱۰۵ میلی‌متری بهره می‌برد.

لنز تله فوتو این گوشی هوشمند بزرگنمایی ۲٫۹ برابری و ۴٫۴ برابری را ارائه می‌دهد و دیافراگم آن از f/2.3 در فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر به f/2.8 در فاصله کانونی ۱۰۵ میلی‌متری تغییر می‌کند. تثبیت‌کننده نوری نیز در این لنز استفاده شده است. دوربین پریسکوپ به کار رفته در این گوشی هوشمند یک سنسور با نام آی ام ایکس ۶۶۳ خود شرکت سونی است. این سنسور یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲٫۹ اینچی با پشتیبانی از فوکوس خودکار تغییر فاز دوگانه است.

دوربین اصلی اکسپریا ۱ III از سنسور سونی آی ام ایکس ۵۵۷ استفاده می‌کند. این سنسور دارای اندازه ۱/۱٫۷ اینچ است. اندازه این دوربین کوچک‌تر از اندازه دوربین‌های رقبایی مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا (۱/۱٫۳۳ اینچ) یا می ۱۱ اولترا (۱/۱٫۱۲ اینچ) است، اما سونی از سنسور بسیار سریع‌تری نسبت به سنسورهای کواد بیر و نانوپیکسل شرکت‌های دیگر استفاده کرده است بنابراین اکسپریا ۱ III قادر است تا با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند.

وضوح این دوربین ۱۲ مگاپیکسل است و هر پیکسل دارای اندازه ۱٫۸ میکرومتر است. این دوربین دارای یک لنز ثابت ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 است.

سونی اکسپریا ۱ مارک III

دوربین دیگر این گوشی هوشمند که از زاویه بسیار گسترده بهره می‌برد از سنسور دیگر سونی با نام آی ام ایکس ۳۶۳ استفاده می‌کند که دارای اندازه ۱/۲٫۵۵ اینچ با اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرومتر است. این لنز دارای فاصله کانونی معادل ۱۶ میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 است و از ویژگی فوکوس خودکار بهره می‌برد. علاوه بر این دوربین‌ها، یک جفت فرستنده و گیرنده عمق میدان نیز وجود دارند که به فوکوس این دوربین‌ها کمک می‌کنند.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی یکی دیگر از ویژگی‌های آشنای گوشی‌های هوشمند سونی است و این تنها دوربینی است که از سنسور ساخته‌شده توسط شرکت سامسونگ با نام اس ۵ کی ۴ اچ ۷ استفاده می‌کند. این لنز دارای فاصله کانونی معادل ۲۴ میلی‌متر و دیافراگم f/2.0 است اما متأسفانه فاقد فوکوس خودکار است.

اکسپریا ۱ III از برنامه دوربین عکاسی جدید سونی برخوردار است. نسخه جدید این برنامه ویژگی‌های برنامه دوربین عادی قبلی را با برنامه عکاسی پیشرفته ادغام می‌کند.

حالت عکس‌برداری عادی مانند برنامه قدیمی است و این بخش احتمالاً جایی است که کاربر بیشتر وقت خود را در آن خواهد گذرانید. البته طراحی آن دستخوش تغییراتی شده است. گزینه‌های موجود برای تعادل رنگ سفید و جبران نوردهی، حالت بوکه، حالت درایو، فلاش و نسبت ابعاد به مکان جدیدی منتقل شده‌اند و با انتخاب گزینه بزرگنمایی، می‌توانید همه عملکردهای مختلف را در آن واحد انجام دهید.

برای این کار کافی است از انگشت شست بدون نیاز به استفاده از دست دیگر خود استفاده کنید.

کیفیت تصاویر گرفته‌شده

سونی اکسپریا ۱ مارک III

عکس‌های گرفته‌شده در روز از دوربین اصلی اکسپریا ۱ III در کل بسیار خوب هستند. جزئیات این دوربین با سایر دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی برابر است، اما مهم‌تر از همه آن است که تصاویر گرفته‌شده بسیار طبیعی و جذاب به نظر می‌رسند. در تصاویر گرفته‌شده هیچ‌گونه نویزی وجود ندارد.

رنگ سفید به خوبی ثبت شده است و تصاویر گرفته‌شده از دقت رنگ مناسبی برخوردار هستند. دامنه داینامیکی نیز به طور کلی عالی است، اگرچه ترجیح می‌دادیم سایه‌های تصاویر کمی روشن‌تر می‌بود.

دوربین اولتراواید با عملکرد عالی، تصاویر واضح و دقیقی را ارائه می‌دهد. در گوشه‌های تصاویر می‌توان اعوجاج‌هایی را مشاهده کرد، اما این موضوع فقط به لنز اکسپریا اختصاص ندارد. دامنه داینامیکی نسبتاً خوب است، گرچه بسته به صحنه و حالتی که تلفن از آن استفاده می‌کند، ممکن است با موارد نسبتاً نامناسبی مواجه شوید. رنگ‌ها از دقت بسیار خوبی برخوردار هستند و از این نظر تفاوتی بین دوربین اصلی و اولتراواید یافت نمی‌شود.

تصاویر گرفته‌شده با دوربین تله فوتو اکسپریا در حالت بزرگنمایی ۲٫۹ برابری (یا فاصله کانونی معادل ۷۰ میلی‌متر) مناسب هستند، اگرچه دوربین در برخی اوقات به خوبی روی سوژه فوکوس نمی‌کند. نویز تصاویر گرفته‌شده با این لنز به مراتب بیشتر از دو لنز قبلی است. رنگ‌های این دوربین نیز درست مانند دو دوربین دیگر از دقت مناسبی برخوردار است. دامنه داینامیکی نیز بسیار خوب است.

در نور کم، دوربین اصلی اکسپریا ۱ III تصاویر واضح و دقیقی را با نویز نسبتاً کم ثبت می‌کند. دقت رنگ تصاویر گرفته در شب نیز بسیار خوب است. دامنه داینامیکی به خصوص در قسمت‌های روشن به طور کلی خوب است و در قسمت‌هایی که تاریک‌تر هستند، جزئیات به خوبی دیده می‌شوند.

نتیجه‌گیری

سونی اکسپریا ۱ III برای رویارویی با رقبا به بازار عرضه نشده است. مطمئناً این‌گونه نیست، چرا که سونی بسیاری از کارها را به روش خاص خود انجام می‌دهد و خلاف جهت بازار حرکت می‌کند. سنسورهای عظیم دوربین با فیلترهای رنگی عجیب، حالت‌های شبانه یا نرخ تازه‌سازی تطبیقی را فراموش کنید. سونی کمتر به این موارد اهمیت می‌دهد. با این حال و در حالی که همه رقبا اسلات کارت حافظه و جک هدفون را در تلفن‌های همراه خود حذف کرده‌اند، سونی این دو ویژگی را در اکسپریا ۱ III گنجانده است.

رنگ‌های پر زرق و برق و سطوح براق تبدیل به زبان طراحی بسیاری از شرکت‌های سازنده تلفن همراه شده است. از طرف دیگر، اکسپریا ۱ III از طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد. اگر فردی هستید که از طراحی ساده، خطوط مستقیم، سطوح صاف و مات و گوشه‌های تیز لذت می‌برید و از این موضوع ناراحت هستید که چرا شرکت‌های دیگر چنین گوشی‌های هوشمندی را طراحی و تولید نمی‌کنند، خرید اکسپریا ۱ III بهترین انتخاب شما است.

همچنین اگر وجود یک دکمه فیزیکی شاتر دومرحله‌ای روش ترجیحی شما برای گرفتن عکس است، اکسپریا ۱ III تنها انتخاب شما است. بسیاری از کاربران حرفه‌ای به عکاسی به وسیله شاتر دوربین عادت کرده‌اند و وجود چنین قابلیتی برای آن‌ها یک مزیت بزرگ است.

اما مقایسه این گوشی هوشمند با رقبا اجتناب‌ناپذیر است. به نظر می‌رسد اکسپریا ۱ III از لحاظ سخت‌افزار و دوربین امیدوارکننده است ولی از نظر کیفیت واقعی عکس نسبت به برخی از رقبا عقب می‌باشد. فناوری جدید این گوشی هوشمند که یک لنز تله پریسکوپ است، در برخی از موارد عکس‌های ضعیفی می‌گیرد، در حالی که دو لنز دیگر خوب هستند. البته کیفیت خوب دوربین‌های اصلی و اولتراواید این گوشی هوشمند به هیچ وجه به معنی بهترین نیست.

صفحه‌نمایش ۴ کی ۱۲۰ هرتزی روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد، اما اگر این دو ویژگی را به طور هم‌زمان دوست دارید، باید بدانید که این گوشی هوشمند قادر به انجام آن نیست. وضوح ۴ کی تنها یک ویژگی برای بازاریابی است، در حالی که حداکثر روشنایی آن قابل قبول اما نسبت به رقبا ضعیف‌تر است. به این موضوع عمر باتری متوسط را اضافه کنید.

اکسپریا ۱ III از ظاهر مناسبی برخوردار است اما در زمینه اصول طراحی ظاهری عالی به نظر نمی‌رسد.

در نهایت، اکسپریا ۱ III گوشی بدی نیست. اما این یک تلفن همراه مخصوص افراد خاص است. مطمئناً ما نمی‌توانیم آن را به کسی که وفادار به سونی نیست، توصیه کنیم. شاید بهتر باشد حتی طرفداران سرسخت سونی در جستجوی تلفن هوشمند مورد نظر خود به دنبال گزینه‌های جایگزین و بهتر باشند. البته منظور ما این نیست که اکسپریا ۱ III گوشی بی‌کیفیت و ضعیفی است، اما نسبت به قیمت تمام‌شده آن، گزینه‌های به مراتب قوی‌تری برای خرید وجود دارند.

نقاط قوت:

  • طراحی مینیمالیستی با ظاهری زیبا، کیفیت ساخت پیشرفته و گواهینامه آی پی ۶۵ و آی پی ۶۸
  • گزینه‌های بسیار زیاد در برنامه دوربین مخصوص کاربران حرفه‌ای
  • دکمه اختصاصی دومرحله‌ای شاتر
  • بلندگوهای استریو، اسلات مایکرو اس دی، جک هدفون و ال ای دی اعلان

نقاط ضعف:

  • شما نمی‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت ۴ کی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز قرار دهید
  • روشنایی صفحه‌نمایش می‌توانست بیشتر باشد
  • عمر باتری حتی با وجود استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کمتر از حد متوسط است
  • سرعت شارژ چندان بالا نیست
  • تمایل به گرم شدن بیش از حد در هنگام پردازش سنگین
  • افت قدرت پردازشی با بالا رفتن دما
  • کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین تله فوتو پریسکوپ چندان رضایت‌بخش نیست

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارسمنبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید