مایکروسافت به خاطر کرونا به کارمندان خود ۱۵۰۰ دلار اهدا می کند - تکفارس 
مایکروسافت به خاطر کرونا به کارمندان خود ۱۵۰۰ دلار اهدا می کند - تکفارس 

مایکروسافت به خاطر کرونا به کارمندان خود ۱۵۰۰ دلار اهدا می کند

حامد شهرزاد
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 11:14
مایکروسافت

مایکروسافت به کارمندان خود ۱۵۰۰ دلار به عنوان پاداش برای کار در روز‌های کرونایی اهدا می‌کند. در یک یادداشت فاش شده که توسط د ورج منتشر شده است، این غول نرم‌افزار می‌گوید این پاداش به منظور به رسمیت شناختن سال مالی منحصر به فرد و پر چالشی است که مایکروسافت به تازگی به اتمام رسانده است.

کاتلین هوگان که مدیر ارشد مایکروسافت است، امروز اهدای این هدیه را به کارمندان این شرکت اعلام کرد و این مبلغ برای همه کارکنان واجد شرایط در ایالات متحده آمریکا و بین المللی اعمال خواهد شد. مایکروسافت این پاداش را به همه کارکنان زیر سطح معاون این شرکت که از ۳۱ مارس ۲۰۲۱ یا قبل از آن شروع به کار کرده بودند، اعم از کارگران نیمه وقت و کسانی که نرخ ساعتی دارند، اهدا می‌کند.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت ۱۷۵ هزار و ۵۰۸ کارمند در سراسر جهان دارد، اما کارمندان لینکیدین، گیت هاب و زنی مکس علی رغم اینکه مایکروسافت صاحب این سه شرکت جداگانه است، حق دریافت پاداش را ندارند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که این مبلغ هدیه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون دلار است که برابر سود کمتر از دو روز برای مایکروسافت است.

این هدایای مشابه به کارمندان شرکت‌های بزرگ دیکر طی سال گذشته نیز اهدا شده است. هدایایی شامل هدیه فیس بوک به ۴۵ هزار کارمند خود به هر کدام ۱۰۰۰ دلار، ۳۰۰ دلار پاداش تعطیلات آمازون برای کارگران این شرکت و بی‌تی به ۶۰ هزار کارمند خود هدیه ۱۵۰۰ پوند (تقریباً ۲۰۰۰ دلار) تعلق گرفته است. وکس مدیا، مالک د ورج، همچنین اواخر سال گذشته ۱۰۰۰ دلار پاداش به کارمندان هدیه داد.

مایکروسافت می‌گوید از زمان ابتلا شدن جهان به بیماری همه گیر کرونا بیش از ۹۸ میلیون دلار کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی در ایالت واشنگتن اهدا کرده است و قصد دارد تا ماه ژوئیه ۶۰ میلیون دلار حمایت اضافی را از این ایالت‌ها انجام دهد. البته باید توجه داشت که از زمان شروع همه گیر شدن ویروس کرونا، مایکروسافت حداقل ۱۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، به لطف ترکیبی از تجارت در خدمات ابری، افزایش فروش لپ تاپ و استفاده از ویندوز و رشد قوی ایکس باکس.

اینکه مایکروسافت در روزهای سخت کرونایی کارمندان خود را تنها نگذاشته است، امر بسیار خوبی است و نشان‌دهنده توجه این شرکت به کارمندان و کارگران خود است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید