تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۸ تیر: بازگشت استیو جابز به مدیریت اپل - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۸ تیر: بازگشت استیو جابز به مدیریت اپل - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۸ تیر: بازگشت استیو جابز به مدیریت اپل

آرمین مکاری
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 08:30
استیو جابز

در ۹ جولای ۱۹۹۷، شرکت اپل از استعفای گیل آملیو از سمت مدیرعاملی خبر داد. پس از برکناری هیئت مدیره، عزیمت آملیو زمینه را برای استیو جابز فراهم کرد تا دوباره سکان اپل را به دست گیرد. از قضا، این آملیو بود که با خرید شرکت NexT جابز، وی را به اپل بازگرداند تا از او برای سیستم‌عامل بعدی مک استفاده کند.

در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد. شرکت اپل در سال ۱۹۹۶، نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خریداری کرد. طی این معامله، استیو جابز مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آیپاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونز استور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آیفون و آیپد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.

نکست کامپیوتر که توسط اپل خریداری شد

نکست کامپیوتر

جابز در سال ۱۹۸۹ کامپیوتر قدرتمند نکست کامپیوتر را ساخت. اگرچه شرکت قادر به فروش نکست کامپیوتر در حجم بالا نشد اما این کامپیوتر دارای یک ویژگی بارز بود، اولین مرورگر وب بر روی آن ساخته شد. نرم‌افزار نکست کامپیوتر به‌عنوان مبنای سیستم‌عامل مکینتاش‌های امروزی و آیفون می‌باشد. شرکت نکست بعد از هدر دادن میلیون‌ها دلار از سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران، تولید کامپیوتر را رها کرد و به‌جای آن بیشتر به فروش و توسعه سیستم‌عامل نکست‌ استپ و توسعه فناوری شئ‌گرا روی آورد. نکست‌ استپ سیستم‌عاملی بود که برای نکست کامپیوتر به‌وجود آمد و بعدها به پلتفرم x86 پورت شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید