بررسی گوگل پیکسل بادز A-Series - تکفارس 
بررسی گوگل پیکسل بادز A-Series - تکفارس 

بررسی گوگل پیکسل بادز A-Series

مهدی ملکی
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 09:10
بررسی گوگل پیکسل بادز A-Series

گوگل پیکسل بادز A-Series؛ این سومین تلاش گوگل برای عرضه سری محصولات پیکسل بادز است. تغییراتی این سری از زمان اولین نسل این محصولات تا پیکسل بادزهای بی‌سیم کنونی بسیار مهم و قابل توجه است. «اگر مشکلی ندارد، تغییرش نده»؛ با مشاهده رویکرد گوگل می‌توان متوجه شد که این شرکت شدیداً به ضرب‌المثل باور دارد و در A-Series قصد ندارد که به ترکیب برنده دست بزند. این ایربادهای بی‌سیم شباهت بسیاری با نسل پیشین دارند اما گوگل تصمیم گرفته است که آن‌ها را با قیمت ۹۹ دلار، یعنی ۸۰ دلار ارزان‌تر از نسخه‌های پیشین روانه بازار کند.

احتمالاً بدون نیاز به یادآوری ما به خوبی متوجه هستید که A-Series به سری گوشی‌های هوشمند پیکسل همین شرکت مرتبط است. همان‌طور که مدل‌های مجهز به حرف a انگلیسی کوچک به معنی ارائه تجربه کاربری یکسان ولی ارزان‌قیمت‌تر از پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند این شرکت است، این ایرباد نیز از همین قضیه پیروی می‌کند. در ادامه با بررسی گوگل پیکسل بادز A-Series همراه ما باشید.

سخت‌افزار و طراحی

این سری با صدای واضح و کیفیت مناسب برای قرارگیری در گوش، تماس‌های شفاف و همچنین عمر باتری فوق‌العاده بازاریابی می‌شود. تجربه کار با این ایربادها به صورت گسترده‌ای مبتنی بر دستیار گوگل است. درون جعبه پیکسل بادز A-Series یک کابل USB-A به USB-C، سه گوشی پلاستیکی در سایزهای مختلف و یک دفترچه راهنمای کاربر قرار دارد.

در این‌جا یک بار دیگر باید اشاره کنیم که ظاهر ایربادهای جدید گوگل دقیقاً مشابه مدل سال قبل است. حتی جعبه شارژ نیز در ابعادی مشابه تولید شده است؛ البته وزن این جعبه اکنون با ۵۳ گرم که ۸ گرم سبک‌تر از محصول سال ۲۰۲۰ است، نشان می‌دهد گوگل سعی کرده حداقل ارتقاهای مورد نیاز را اعمال کند. در وهله اول باید اذعان کرد درب جعبه شارژ با وجود کاهش حجم، مناسب عمل کرده و هرگز لق نمی‌زند.

گوگل پیکسل بادز A-Series

آهن‌رباهای کار رفته در این جعبه از کیفیت مناسبی برخوردار هستند تا ایربادها را به خوبی سرجایشان نگه دارند؛ با این حال اگر شما سهواً جعبه را زمین بیندازید، می‌توان با درصد بالایی پیش‌بینی کرد که ایربادها از آن خارج خواهند شد.

به خود ایربادها بپردازیم. هر کدام از آن‌ها حدود ۵ گرم وزن دارند و این مقدار به قدری ناچیز به نظر می‌رسد که گاه شما فراموش می‌کنید آن‌ها را درون گوشتان قرار داده‌اید. هر دو باز همچنین به استاندارد IPx4 مجهزند، به این معنی که در برابر نفوذ آب و عرق مقاوم هستنند.

مطالب مرتبط:

گوگل تصمیم گرفته که مجموعاً از دو میکروفون روی A-Series استفاده کند. میکروفون‌های beamforming قرار گرفته روی بدونه محصول در دو قسمت بالا و پایین آن خودنمایی می‌کنند؛ به این ترتیب شما مطمئن می‌شوید که صدایتان حتی در مکان‌های شلوغ نیز به شخص آن سوی تماس می‌رسد. راضی کننده نیست؟ پیکسل بادز A-Series به حسگر پوشش مجهز است تا زمانی که آن‌ها را از گوشتان خارج می‌کنید، اجرای موسیقی به صورت خودکار متوقف شود.

صدای قابل توجه این ایربادها توسط درایورهای ۱۲ میلی‌متری درون آن تولید می‌شوند. این درایورها دقیقاً در مدل گران‌تری که سال گذشته میلادی عرضه شد، به کار رفته بودند. همچنین این ایربادها از فناوری Spatial Vent نیز پشتیبانی می‌کنند که فشار هوا را در داخل گوش‌ها تنظیم می‌کند. چنین قابلیتی کمک می‌کند در استفاده‌های طولانی مدتی فشاری روی گوش کاربر وارد نشود.

با این که طراحی پیکسل بادز A-Series و پیکسل بادز سال گذشته یکسان است اما گوگل اجزای آن‌ها را با دقت بیشتری انتخاب کرده و یا به عبارتی، تعدیل کرده است. تاچ‌پد موجود در پیکسل بادزهای ۲۰۲۰ در A-Series به چشم نمی‌خورد و در نتیجه شما نمی‌توانید از فرمان‌های لمسی برای تنظیم صدا استفاده کنید. یکی دیگر از تغییرات نسخه جدیدتر، حذف یک عدد از حسگرهای مجاورت محسوب می‌شود که وزن هر یک از بادها را حدود نیم‌گرم کاهش داده است.

تناسب و راحتی

قسمت انتهایی پیکسل بادز A-Series که در گوش قرار می‌گیرد، تنها یک اندازه دارد؛ اندازه‌ای که برای جمع عظیمی از کاربران مناسب خواهد بود. با این حال اگر پیکسل بادزهای سال گذشته نتوانسته‌اند نیاز شما را برطرف کنند، مشکل در این مدل‌های جدید نیز وجود خواهد داشت.

گوگل پیکسل بادز A-Series

بنابراین نمی‌توان شکایت کرد که این موضوع در راحتی این ایربادها اختلالی ایجاد کرده است. اگر آن‌ها درون گوشتان قرار بگیرند، شما در استفاده‌های طولانی مدت اذیت نمی‌شوید. همچنین اگر سری‌های سیلیکونی پیش‌فرض موجود در جعبه را بی‌خیال شوید و به سراغ نسخه‌های شخص ثالث بروید، انتظار می‌روید که تجربه کاربری بهتری را کسب کنید. البته مشکل عدم ورود به جعبه شاٰرژ نیز در این مسائل بسیار شایع است و نمی‌توان ضمانت کرد که حل یک مشکل، مشکل دیگر شما را نیز حل کند!

افزون بر این در استفاده‌های طولانی مدت معمولاً شما عرق خواهید کرد. ایربادها در برابر این مورد مقاوم هستند اما به محض این که با رطوبت مواجه شوند، لغزنده خواهند شد. در نتیجه احتمالاً از گوش شما سر خورده و خارج می‌شوند. پیشنهاد می‌شود در استفاده‌های طولانی مدت که رخ دادن چنین شرایطی در آن بسیار محتمل است،‌ از هدبند استفاده کنید.

ویژگی‌های اپلیکیشن

سرویس Fast Pair گوگل روند شناسایی پیکسل بادز A-Series را برای دستگاه آسان‌تر می‌کند ولی تجربه کاربری همیشه ثابت نخواهد بود. در واقع از آن جایی که هیچ کدام از مدل‌های سری محصولات پیکسل بادز از ویژگی Multi-Point Pairing پشتیبانی نمی‌کنند، شما باید هر بار پس از استفاده A-Series همراه رایانه، آن‌ها را دوباره با گوشی هوشمند خود جفت کنید.

پیکسل بادزهای جدید با سیستم عامل iOS نیز سازگارند و مشکلی در این زمینه ندارند. در محصولات اپل شما باید اپلیکیشن «پیکسل بادز» را روی دستگاهتان نصب کنید تا به تنظیمات ایرباد گوگل دسترسی داشته باشید. این تنظیمات و ویژگی‌ها به شما اجازه می‌دهند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را انجام دهید یا در صورت لزوم یکی از ایربادها را بلرزانید تا بتوانید پیدایش کنید.

دستیار گوگل یکی دیگر از مزایای اصلی پیکسل بادز A-Series است که به صورت پیش‌فرض روی محصولات اندروید پیاده شده و یکپارچه است. نه تنها از طریق دستیار صوتی گوگل، اعلان‌ها درون گوش شما خوانده می‌شوند، بلکه شما می‌توانید مستقیماً و بدون نیاز به گوشی به آن‌ها پاسخ دهید. این ویژگی بسیار خوب عمل می‌کند و در صورتی که شوق و هیجان مناسبی داشته باشید، به دفعات از آن استفاده خواهید کرد.

گوگل پیکسل بادز A-Series

همان‌طور که شما می‌توانید با دستیار موجود روی گوشی هوشمندتان حرف بزنید، بادزها نیز از دستوراتتان پیروی می‌کنند تا اعمالی مانند تنظیم یادآور، بررسی آب‌وهوا، برقراری تماس و … را انجام دهند. لازم به ذکر است که متاسفانه این ویژگی‌ها به زبان پارسی در دسترس قرار ندارند و اگر خواهان استفاده از آن‌ها هستید، باید کلمات را به انگلیسی (یا زبان‌های دیگر مورد پشتیبانی) بازگو کنید.

روند کار به این صورت است که شما دکمه روی یکی از بادزها را می‌فشارید، نگه می‌دارید و منتظر باقی می‌مانید؛ سپس شروع به حرف زدن می‌کنید. از سوی دیگر پیکسل بادزهای A-Series همیشه منتظر شنیدن کلمات فراخوان Hey Google هستند تا شما بدون نیاز به دخالت دست نیز بتوانید با آن‌ها تعامل داشته باشید. فشردن دوباره دکمه موجود روی محصول، دستیار را مرخص می‌کند و شما دوباره می‌توانید به موسیقی و … گوش دهید.

معمولاً حدود ۳ ثانیه طول می‌کشد که دستیار گوگل به شما واکنش نشان دهد اما با توجه به سرعت و ثبات اتصال، این مقدار می‌تواند کاهش یا افزایش یابد.

همچنین این دستیار می‌تواند کمک فوق‌العاده‌ای در سفرهایتان باشد. شما می‌توانید گزینه Help Me Speak[] و سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا این دستیار صوتی، شما را راهنمایی کرده و امور ترجمه را به عهده بگیرد. عملکرد آن نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است و اکنون با درصد خطای بسیار پایین، کار خود را انجام می‌دهد.

متاسفانه عملکرد پیکسل بادز ۲۰۲۱ در بحث شخصی‌سازی، به اندازه دیگر بخش‌ها قدرتمند نیست. رابط کاربری و اپلیکیشن محصول تا جای ممکن ساده طراحی شده‌اند. گزینه‌های زیر تنها مواردی هستند که نه شخصی‌سازی، بلکه می‌توان آن‌ها را خاموش یا روشن کرد:

  • واژه فراخوان Hey Google که دستیار گوگل را فعال می‌کند.
  • پخش صدای استارت: صدای بوقی که هنگام تشخیص واژه فراخوان پخش می‌شود.
  • فعال یا غیرفعال‌سازی کنترل‌های لمسی
  • Bass Boost: تنها اکولایزر موجود که می‌تواند بس و ساب-بس را عمیق‌تر کند.
  • صدای منعطف: به صورت خودکار صدا را با توجه به نویز موجود در محیط تنظیم می‌کند.
  • تشخیص پوشیدن پیکسل بادز A-Series: تشخیص خودکار قرارگیری یا خارج شدن ایرباد از گوش برای توقف/پخش صدا

صدای منعطف یکی از ویژگی‌های قابل توجه پیکسل بادزهای مذکور است. این ویژگی صدای خروجی را با توجه به مقدار صدای ناخواسته محیط تنظیم می‌کند. این ویژگی طی تست‌های انجام شده در فضای باز بسیار مناسب عمل کرده است. صدا زمانی که یک خودرو و وسیله نقلیه از کنارتان می‌گذرد، فوراً ولی به شکلی جذاب افزایش می‌یابد و به محض کاهش نویز، به حالت عادی باز می‌گردد.

گوگل پیکسل بادز A-Series

هر زمان که دست به کار شده و صدا را به صورت دستی تنظیم کنید، این ویژگی غیرفعال می‌شود و کنترل صدا به خودتان باز می‌گردد. علاوه بر این ویژگی‌ها، اپلیکیشن پیکسل بادز همیشه هشدار می‌دهد که استفاده از قابلیت‌های دیگر نظیر Bass Boost و تاثیر روی صدای محیط عمر باتری شما را کاهش خواهند داد و این دقیقاً همان نقطه‌ای است که ما را به بررسی بخش بعدی می‌رساند.

شارژ، عمر باتری و اتصال

پیکسل بادز A-Series می‌تواند نزدیک به ۵ ساعت با یک بار شارژ و ۲۴ ساعت همراه با جعبه شارژ، کارایی متوالی و پخش صدا داشته باشد. اگرچه پشتیبانی از شارژ مستقیم USB-C یک مزیت حساب می‌شود ولی قابلیت شارژ بی‌سیم در ایربادهای ۲۰۲۱ گوگل وجود ندارد.

گوگل تاکید کرده که حالت ۲۴ ساعته بر اساس تست‌های سخت‌افزار اولیه و برخی ویژگی‌های انرژی‌بر انجام شده است و بنابراین شما شاید با نتایج متفاوتی مواجه شوید.

نتایج تست واقعی نشان می‌دهند که هر دو ایرباد هر ساعت حدود ۵ درصد از شارژ جعبه را در حالت پخش متوالی صدا مصرف می‌کنند. در نتیجه پخش متوالی صدا به مدت ۲۰ ساعت با انجام یک بار شارژ کامل ممکن خواهد بود.

زمانی که بحث اتصال به میان می‌آید، باید به تجربه بسیاری از کاربرانی اشاره کنیم که حین استفاده از پیکسل بادزهای ۲۰۲۰ با ضعف سیگنال مواجه شده‌اند. به همین منظور گوگل ویژگی‌های رادیویی محصول جدید این خانواده را افزایش داده است. متاسفانه حتی با وجود بهبودهای موجود، هر بار با اتصال به دستیار گوگل، اتصال قطع می‌شود. این موضوع حداقل با روترهایی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز وجود دارد و به دفعات مشاهده شده است.

گوگل پیکسل بادز A-Series

کیفیت صدا و تماس

علی‌رغم این که نمی‌توان تنظیمات دستی صدا را برای پیکسل بادز A-Series انجام داد، این ایربادهای تاز‌ه‌نفس خروجی متعادلی را ارائه می‌دهند؛ یک خروجی مناسب با صدای شفاف که فرکانس‌های متوسط و بالا را به خوبی اجرا می‌کند. با این که. فرکانس‌های پایین و بس در این میان فقدان‌هایی را نشان می‌دهند اما وجود ویژگی Bass Boost بسیاری از کاربران سخت‌گیر را راضی خواهد کرد.

حقیقتاً صدای این محصول در چنین بازه قیمتی بسیار عالی است و مسلماً می‌تواند اکثر کاربران را مخصوصاً با فعال کردن Bass Boost شگفت‌زده کند. از سوی دیگر همان‌طور که گفته شد تعادل صدا حتی با خاموش بودن این ویژگی،  نیز نیز ثابت باقی می‌ماند. بادزها کدک‌های AAC را روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS اجرا می‌کنند و از آن‌جایی که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه به دستگاه متصل می‌شوند، تاخیری در خروجی‌شان دیده نمی‌شود.

میکروفون‌های دوگانه محصول با پشتیبانی از ویژگی Noise-Reduction اجازه می‌دهند که شما در یک خیابان فوق‌العاده شلوغ با شخصی تماس بگیرید و در آن سوی ماجرا، یک صدای شفاف شنیده شود؛ دیگر نمی‌توان چیزی بهتر از این را تصور کرد، می‌توان؟

جمع‌بندی

پیکسل بادزهای سال گذشته گوگل اکنون با یک تخفیف قابل توجه به بازار عرضه می‌شوند بنابراین اگر شارژ بی‌سیم و کنترل‌های لمسی برای شما حائز اهمیت هستند، می‌توانید با صرف چیزی حدود ۲۰ دلار بیشتر، به تهیه‌شان بپردازید. البته اگر موفق شوید آن‌ها را بیابید چرا که دیگر تولید نمی‌شوند.

اکنون محصولات جدید این خانواده با ویژگی‌های مناسب، بسته‌بندی قابل قبول و قیمت اقتصادی در دسترس هستند و A-Series همان الماس درخشانی است که می‌تواند مقصود ما را توضیح دهد.

این پیکسل بادزهای جدید اقتصادی به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال صدای عالی، کیفیت تماس و همچنین تعامل عمیق با دستیار گوگل هستند. عمر باتری مسلماً قوی‌ترین موردی نیست که ما دیده‌ایم اما به اندازه‌ای خوب عمل می‌کند که نیازهایتان را پوشش دهد. همچنین این پیکسل بادزها به هیچ عنوان بهترین ایربادهای بازار نیستند اما به خوبی با اندروید هماهنگ می‌شوند و رضایت‌بخش عمل می‌کنند.

نکات مثبت:

  • قیمت اقتصادی
  • خروجی صدای مناسب و متوازن
  • قابلیت‌های مناسب در برابر قیمت
  • عمر باتری رضایت‌بخش
  • پشتیبانی کامل از ویژگی‌های دستیار گوگل

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • عدم پشتیبانی از فرمان‌های لمسی
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار اندک
  • قطع اتصال در برخی شرایط

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید