رابط کاربری جدید آفیس منتشر شد؛ همگام با ویندوز ۱۱ - تکفارس 
رابط کاربری جدید آفیس منتشر شد؛ همگام با ویندوز ۱۱ - تکفارس 

رابط کاربری جدید آفیس منتشر شد؛ همگام با ویندوز ۱۱

مهدی ملکی
۱۷ تیر ۱۴۰۰ - 10:25
آفیس ۲۰۲۱ مایکروسافت

احتمالاً تاکنون اخبار معرفی ویندوز ۱۱ را شنیده‌اید؛ مایکروسافت در این نسخه از سیستم عاملش طبق معمول دست به طراحی مجدد زده است و اکنون اپلیکیشن‌های خانواده آفیس نیز از همین الگو پیروی کرده‌اند. به‌روزرسانی مورد نظر که منجر به ایجاد این تغییرات می‌شود در حال حاضر تنها در اختیار کاربران تست نسخه پیش‌نمایش قرار گرفته است اما بعدتر در اواخر سال، در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

از جمله تغییرات اعمال شده در این نسخه می‌توان به گوشه‌های گرد متناسب با مفاهیم و زیبایی‌شناسی ویندوز ۱۱ که در تمام قسمت‌های اپلیکیشن از جمله دکمه‌ها و … مشاهده می‌شوند، اشاره کرد. مایکروسافت همزمان با معرفی ویندوز ۱۱ تصمیم گرفته است که هر چه بیشتر از نوارهای ربان‌مانند فاصله گرفته و به سمت پیاده‌سازی نوارهای دستوری پیش برود. با این حال در این به‌روزرسانی، تغییری در این زمینه رخ نداده است.

مطالب مرتبط:

احتمال دارد که مایکروسافت به تدریج طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، پیش از انتشار نسخه نهایی آفیس برای عموم کاربران، تغییرات بیشتری را اعمال کند. در حقیقت این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که بازطراحی آفیس نزدیک به ۲ سال طول می‌کشد و به این ترتیب حتی پس از عرضه رسمی ویندوز ۱۱ نیز ادامه خواهد داشت.

آفیس ۲۰۲۱ مایکروسافت

البته گفتنی مایکروسافت مدتی پیش تایید کرد که نسخه بعدی نرم افزار آفیس را در سال جاری میلادی عرضه می‌کند. مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ امسال برای ویندوز (۳۲ بیت و ۶۴ بیت) و مک او اس (macOS) منتشر خواهد شد.

درحالی‌که مایکروسافت پیش‌تر اطلاعاتی از تغییرات نسخه آفیس ۲۰۲۱ ارائه نداده بود، اما بیان کرده بود که این نسخه از ویژگی «حالت تاریک» پشتیبانی می‌کند و قابلیت ردیف‌های پویا و XLOOKUP نیز به اکسل اضافه می‌شوند.

آفیس ۲۰۲۱ و آفیس LTSC (کانال خدماتی طولانی مدت) برای کسب‌و‌کارها، به‌جای ۷ سال، تا ۵ سال از طرف مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند. قیمت آفیس حرفه‌ای پلاس (Office Professional Plus) و نسخه استاندارد برای کاربران تجاری ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، اما برای بقیه کاربران قیمت تغییری نخواهد کرد.

همچنین طی چند روز گذشته برخی کاربران ردیت پیشنهادهای بسیاری را ارائه داده‌اند که می‌تواند در بهبود محصول دیگر همین شرکت، ویندوز ۱۱ مفید واقع شود؛ برای نمونه کاربران پیشنهاد داده‌اند که لیست دستگاه‌های بلوتوث نیز همانند قسمت وای فای در اکشن سنتر (Action Center) نمایش داده شود. علاوه بر این کاربر دیگری پیشنهاد داده است که میانبر ابزار Snipping در اکشن سنتر قرار گیرد.

نهایتاً یکی دیگر از کاربران پیشنهاد داده که پاپ آپ Notification Area نیز در عوض طراحی سنتی، به گوشه‌های گرد مجهز شود. به این ترتیب باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا کاربران باری دیگر با خلاقیت‌های خود به کمک مایکروسافت خواهند رفت یا خیر. شما می‌توانید اخبار مربوط به این موضوعات را از قسمت «مطالب مرتبط» پیگیری کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.