جف بزوس همچنان یکی از افراد تأثیرگذار در آمازون خواهد بود - تکفارس 
جف بزوس همچنان یکی از افراد تأثیرگذار در آمازون خواهد بود - تکفارس 

جف بزوس همچنان یکی از افراد تأثیرگذار در آمازون خواهد بود

حامد شهرزاد
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - 21:02
Amazon CEO Jeff Bezos

شرکت آمازون به تازگی مدیرعامل جدید خود را معرفی کرده است. اندی جاسی از هم اکنون مدیرعامل آمازون خواهد بود و جف بزوس که خالق این شرکت است، از این سمت کناره‌گیری کرده است. اما طبق گفته بلومبرگ، جف بزوس بعنوان ثروتمندترین مرد جهان قرار نیست تا در تاریکی محو شود. وی همچنان به عنوان رئیس اجرایی آمازون در این شرکت به فعالیت ادامه خواهد داد و یکی از افراد تأثیرگذار در این کمپانی باقی خواهد ماند.

طبق گزارش بلومبرگ، جف بزوس گفته است که همچنان به عنوان رئیس اجرایی این شرکت، درگیر اقدامات مهم آمازون خواهد بود و همچنین گفته است که قصد دارد زمان و انرژی بیشتری را به ابتکارات دیگر مانند بنیاد دی وان و بنیاد ارت فاند اختصاص دهد. جف بزون همچنین قصد دارد تا حوزه فعالیت‌های روزنامه واشنگتن پست و شرکت فضایی بلو اوریجین را گسترش دهد.

مطالب مرتبط:

قدرت زیاد آمازون و روش‌های نوین این شرکت در حوزه فناوری باعث شده است تا مورد توجه سازمان‌های نظارتی مربوط به اقدامات ضد انحصاری در سراسر جهان قرار گیرد. بزوس یکی از مدیران عامل بیگ تک بود که به عنوان بخشی از تحقیقات ضد انحصاری سال گذشته در مقابل کنگره ایالات متحده آمریکا شهادت داد. در همین حال و در اروپا، آمازون اخیراً به سوء استفاده از داده‌های تجاری کاربران خود متهم شد و به خاطر این موضوع، اتحادیه اروپا تحقیقات دوم ضد انحصاری را در مورد این شرکت اعلام کرد.

در آینده نزدیک، بزوس با پرواز موشک ساخته شده توسط بلو اوریجین در آینده‌ای نزدیک، به فضا سفر خواهد کرد. مدیر عامل سابق آمازون با برادرش یعنی مارک بزوس، در اولین مأموریت خدمه کشتی نیو شپرد پیوست. اما اقدام جدید جف بزوس در حال حاضر قرار است توسط کارآفرین رقیب و بنیانگذار ویرجین گلکتیک یعنی ریچارد برانسون که در آینده‌ای نزدیک به وسیله هواپیمای فضایی وی اس اس یونیتی برای پرواز آزمایشی به فضا فرستاده می‌شود، به چالش کشیده شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.