اندی جاسی رسماً مدیرعامل جدید آمازون شد - تکفارس 
اندی جاسی رسماً مدیرعامل جدید آمازون شد - تکفارس 

اندی جاسی رسماً مدیرعامل جدید آمازون شد

حامد شهرزاد
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - 18:14
Andy Jassy

جف بزوس که دقیقاً ۲۷ سال پیش در سال ۱۹۹۴ و از زمان تأسیس شرکت آمازون به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کرد، رسماً از این سمت کناره‌گیری کرد. اندی جاسی پس از اینکه قبلاً از سال ۲۰۰۳ بخش وب آمازون را مدیریت کرده بود، در وب سایت روابط سرمایه‌گذاران این شرکت به عنوان مدیرعامل آمازون ذکر شده است. این در حالی است که بزوس به عنوان رئیس اجرایی ذکر شده است. تاریخ واگذاری قبلاً در جلسه سهامداران در ماه می‌ اعلام شده بود.

این یک لحظه مهم برای آمازون است چرا که برای چند دهه، مدیرعامل این شرکت جف بزوس بوده است. تحت رهبری بزوس، این شرکت از حباب «نقطه دات کام» که در اواخر دهه ۹۰ ترکید، جان سالم به در برد و به یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شد. آمازون در حال حاضر بر تجارت آنلاین در ایالات متحده آمریکا و بخش‌هایی از اروپا تسلط دارد و به لطف خدمات وب آمازون به عنوان ستون فقرات بسیاری از شرکت‌های وب مدرن عمل می‌کند.

اندی جاسی، جانشین بزوس، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دانشکده بازرگانی هاروارد در سال ۱۹۹۷ به این شرکت پیوست و از زمان تاسیس تیم در سال ۲۰۰۳ آمازون وب سرویس را هدایت می‌کرد. وی در سال ۲۰۱۶ رسماً به عنوان مدیر عامل این بخش معرفی شد.

مطالب مرتبط:

در حالی که قیمت سهام آمازون تحت رهبری بزوس موفقیت چشمگیری را دیده است، اما شیوه کار آن، بدون ذکر ثروت شدید مدیر عامل سابق، مورد انتقاد مداوم قرار گرفته است. کارگران انبار و رانندگان تحویل اعلام کردند که اهداف والای بهره وری این شرکت صدمه جسمی به کارمندان وارد می‌کند و تحقیقات اخیراً ادعا کرده است که بزوس در سال‌های ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۱ مالیات بر درآمد فدرال را پرداخت نکرده است.

بزوس شرکت بزرگی را با جاه طلبی‌های بسیار فراتر از کتاب‌های الکترونیکی به جاسی می‌سپارد. تبدیل شدن به غول تجارت الکترونیکی و رایانش ابری نیز از اهدافی است که این شرکت مایل است به آن دست یابد و در زمینه‌های جدید کسب و کار سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام دهد. آمازون به لطف طیف وسیعی از دستگاه‌های خود و همچنین کالا‌های مصرفی عمومی تحت نام برند آمازون، یک عامل قابل توجه در فناوری است.

به نظر می‌رسد که مدیرعامل جدید شرکت آمازون قصد دارد تا حوزه فعالیت‌های این شرکت را گسترش دهد تا بتواند قدرت آمازون را بیش از پیش افزایش دهد. نظر شما چیست؟ آیا آمازون تحت مدیریت اندی جاسی می‌تواند به پیشرفت قابل توجه دست یابد؟ یا ممکن است وضعیت شرکت با بحران مواجه شود (گرچه احتمال آن بسیار کم است)؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید