سهمیه سربازی فعالان دانش بنیان افزایش یافت - تکفارس 
سهمیه سربازی فعالان دانش بنیان افزایش یافت - تکفارس 

سهمیه سربازی فعالان دانش بنیان افزایش یافت

مهدی ملکی
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - 15:10
دانشمندان ایران

رئیس مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی با بیان اینکه سهمیه سربازی و گذراندن پروژه در شرکت دانش‌بنیان افزایش یافته است، گفت: تاکنون ۲ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اهمیت و نقش نیروی انسانی خلاق برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تسهیلات سربازی اعضای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان به سه صورت «پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دولتی»، «پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش بنیان» و «امریه» در حال پیگیری است.

رئیس مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری در خصوص پروژه جایگزین در دستگاه‌های دفاعی و دولتی گفت: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای مصوب می‌توانند به‌عنوان انجام خدمت نظام‌وظیفه، از طریق معرفی به مرکز نخبگان نیروهای مسلح پروژه‌ای را برای یکی از صنایع دفاعی و کشوری انجام دهند.

خیاطیان در خصوص امریه سربازی گفت: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای لازم می‌توانند به‌عنوان انجام خدمت نظام‌وظیفه، به‌عنوان مامور (امریه) در طول مدت خدمت در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند.

مطالب مرتبط:

به گفته وی، همچنین نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای مصوب می‌توانند به‌عنوان انجام پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش بنیان دوره خدمت نظام‌وظیفه خود را مشتمل‌بر «دوره آموزش نظامی» و «اجرای طرحی پژوهشی، فنّاورانه در شرکت دانش بنیان»، طی کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

رئیس مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ادامه داد: این تسهیلات که برای افراد مشغول به کار است به واسطه ابلاغیه بالادستی و ستاد کل نیروهای مسلح برای امریه سربازی و گذراندن پروژه در شرکت‌های دانش بنیان با موافقت مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات کمک شایانی به برخی شرکت‌های دانش بنیان کرد، گفت: با توجه به اینکه سربازی یکی از اعضای مهم شرکت، باعث تعطیلی یا خدشه وارد شدن در فعالیت این شرکت‌ها می‌شد یا در نهایت تعطیلی را به دنبال داشت ارائه چنین تسهیلاتی به عنوان جایگزین خدمت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

رئیس مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه این تسهیلات که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد باعث شده نیروهای کلیدی در قالب امریه سربازی دوره خود را بگذرانند، گفت: تاکنون ۳ الی ۴ دوره از این تسهیلات گذشته است.

خیاطیان ادامه داد: طی این چند دوره نزدیک به ۲ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

به گفته رئیس مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، سهمیه این تسهیلات سالانه تا ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید