حمل و نقل زیرزمینی بورینگ کمپانی به فورت لودردیل - تکفارس 
حمل و نقل زیرزمینی بورینگ کمپانی به فورت لودردیل - تکفارس 

حمل و نقل زیرزمینی بورینگ کمپانی به فورت لودردیل

حامد شهرزاد
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - 13:19
boring company

شهردار فورت لودردیل در توئیتی گفت که شرکت بورینگ کمپانی که یک شرکت تونل‌سازی متعلق به ایلان ماسک است، یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی را به فورت لادردیل فلوریدا انجام داد. این جدیدترین شهری است که توسط شعار ایلان ماسک مبنی بر «تسلا در یک تونل» تغییر شکل داده است.

این یک معامله تمام نشده است، اما شهردار فورت لادردیل یعنی دین ترنتالیس آن را یک رویکرد ابتکاری و بی‌سابقه برای رسیدگی به ترافیک و نیاز‌های حمل و نقل خواند. ترنتالیس گفت که این پروژه که حلقه لاس اولاس نامیده می‌شود، مرکز شهر فورت لادردیل را به ساحل متصل می‌کند.

برای اطمینان، شرکت بورینگ کمپانی فقط سه تونل حفر کرده است. یک تونل آزمایشی در لس آنجلس و دو تونل ۰٫۸ مایلی زیر مرکز همایش لاس وگاس و هنوز به عنوان یک سیستم حمل و نقل کاربردی اثبات نشده است.

ایده اولیه ایلان ماسک در مورد یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی برای وسایل نقلیه الکتریکی مستقل با فرکانس بالا که توانایی حمل ده‌ها نفر را دارد، بهتر از سیستمی است که فقط می‌تواند وسایل نقلیه منفرد تسلا را در خود جای دهد. طرح اولیه به نفع طرح دوم کنار گذاشته شد. البته برخی از متخصصان صنعت تلاش‌های ایلان ماسک را چیزی بیش از شعار عنوان نکرده اند.

مطالب مرتبط:

شرکت بورینگ کمپانی فقط سه تونل حفر کرده است

با این وجود، ماسک موفق شده است با مفهوم شرکت تسلا مبنی بر اینکه مسافران را از طریق تونل‌های روشن شده با نئون حمل و نقل می‌کند، تعداد زیادی از مقامات شهری را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر فورت لودردیل، شرکت بورینگ کمپانی همچنین یک سیستم حلقه‌ای ۳۰ میلیون دلاری را در می‌امی به شهردار این شهر پیشنهاد داده است. به نظر می‌رسد پروژه‌های قبلی، مانند تونل پیشنهادی ۳۵ مایل واشنگتن، تونل دی سی به بالتیمور و سیستم حلقه شیکاگو لغو شده اند.

مشخص شده است که پروژه دی سی به بالتیمور از وب سایت شرکت ناپدید شده است.

با توجه به شهر‌های مختلف ایالات متحده آمریکا، شرکت بورینگ کمپانی در اوایل سال جاری برای بحث در مورد احداث تونل‌های زیرزمینی برای ساخت یک پل راه آهن بلندبالای مسافربری بر روی رودخانه جدید صحبت کرد.

بورینگ کمپانی در بیانیه‌ای گفت که حلقه‌ترانزیت زیرزمینی دسترسی سریعتر و کارآمدتری را بین مرکز شهر و ساحل فراهم می‌کند و همچنین از ترافیک سطح خیابان میکاهد.

جزئیات بیشتر درباره طرح فورت لادردیل، مانند طول تونل و هزینه کل، هنوز مشخص نیست. شهردار این شهر می‌گوید که قانون ایالت انتشار مشخصات این طرح را تا زمان خاتمه برای حفظ روند رقابت منع کرده است. کمیسیون این شهر قرار است در مورد پذیرفتن طرح رای‌گیری کند که در طی آن سایر شرکت‌ها می‌توانند‌ایده‌های رقابتی خود را پیشنهاد دهند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.