هشدار: این ۹ اپلیکیشن اطلاعات فیس بوک شما را می‌دزدند - تکفارس 
هشدار: این ۹ اپلیکیشن اطلاعات فیس بوک شما را می‌دزدند - تکفارس 

هشدار: این ۹ اپلیکیشن اطلاعات فیس بوک شما را می‌دزدند

افشین نوری
۱۳ تیر ۱۴۰۰ - 13:07
گوگل پلی استور

براساس گزارش جدید وب سایت دکتر وب (Dr.Web)، گوگل به‌تازگی ۹ اپلیکیشن اندرویدی را از گوگل پلی استور حذف کرده است. این اپلیکیشن‌ها که در مجموع بیش از ۵.۸ میلیون بار دانلود شده‌اند، مشکلات امنیتی خاصی برای کاربران ایجاد کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف برخی فایل‌ها، ویرایش تصاویر و موارد دیگر اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

اما نکته مهم اینجاست که این اپلیکیشن‌ها هنگام شروع به اجرا، از کاربر خواسته‌اند تا وارد حساب فیس بوک خود شود. به این ترتیب، تروجان‌هایی که داخل این اپلیکیشن‌ها وجود داشته، توانسته‌اند‌ به پسورد اکانت فیس بوک کاربران دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را سرقت کنند.

فیس بوک

در گزارش وب‌سایت دکتر وب آمده است که هکرها در حین سرقت اطلاعات فیس بوک کاربران، توانسته‌اند به‌راحتی تنظیمات تروجان‌ها را تغییر داده و به آن‌ها دستور دهند تا صفحه یک سرویس قانونی دیگر را برای کاربر لود کنند. هکرها حتی از فرم‌های لاگین کاملاً جعلی که روی یک وب‌سایت فیشینگ قرار گرفته بود استفاده کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که این تروجان‌ها، برای سرقت اطلاعات لاگین و پسورد هر سرویسی استفاده شده‌اند.

این ۹ اپلیکیشن هم‌اکنون از گوگل پلی استور حذف شده‌اند، اما اگر آن‌ها هنوز روی دستگاه شما وجود دارند، همچنان خطری برای تبلت و گوشی شما محسوب می‌شوند؛ بنابراین لازم است که آن‌ها را پاک کنید. اسامی این اپلیکیشن‌ها به صورت زیر است:

  • Processing Photo
  • App Lock Keep
  • Rubbish Cleaner
  • Hororscope Daily
  • Horoscope Pi
  • App Lock Manager
  • Lockit Master
  • Inwell Fitness
  • PiP Photo

وب‌سایت دکتر وب در همین راستا توصیه کرده است که دارندگان دستگاه‌های اندرویدی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را فقط از توسعه‌دهندگان معتبر و شناخته‌شده نصب کنند و حتماً به بخش نظرات کاربران درباره این اپلیکیشن‌ها توجه داشته باشند. نظرات سایر کاربران هرچند به معنای تضمین قطعی سالم بودن یک اپلیکیشن نیست، اما می‌تواند هشدارهای لازم را درباره خطرات احتمالی اپلیکیشن‌ها به سایر کاربران بدهد. همچنین باید توجه داشته باشید که چه اپلیکیشن‌هایی از شما درخواست لاگین کردن به اکانت‌هایتان را دارند. بنابراین از نصب برنامه‌هایی که به آن‌ها مشکوک هستند حتماً خودداری کنید و اگر آن‌ها را نصب کرده‌اید بلافاصله آن‌ها را از روی دستگاه‌تان پاک کنید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.