فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی شیائومی به‌زودی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد - تکفارس 
فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی شیائومی به‌زودی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد - تکفارس 

فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی شیائومی به‌زودی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد

افشین نوری
۱۳ تیر ۱۴۰۰ - 10:55
چالش‌ها و محدودیت‌های پنهان قابلیت Fast Charge در گوشی‌های هوشمند

شما احتمالاً فناوری شارژ سریع HyperCharge شیائومی را در زمان معرفی گوشی‌های سری می ۱۱ این شرکت در ماه می امسال به خاطر دارید. شیائومی در این رویداد یک گوشی می ۱۱ پرو به نمایش گذاشت که با استفاده از این فناوری می‌توانست فقط در عرض فقط ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

مطالب مرتبط:

ما فعلاً نمی‌خواهیم درباره اینکه آیا این فناوری شارژ می‌تواند برای طول عمر گوشی مفید باشد یا نه، صحبت کنیم؛ اما باید خاطر نشان کنیم که گوشی می ۱۱ پرو که شیائومی آن را در رویداد مذکور به نمایش گذاشت، به‌جای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. ضمن اینکه باتری این گوشی در طول ۸۰۰ چرخه شارژ با فناوری شارژ سریع HyperCharge، حدود ۲۰ درصد ظرفیت خود را از دست می‌دهد که اصلاً چیز خوبی نیست.

شیائومی

البته خیلی‌ها بعد از نمایش فناوری شارژ HyperCharge توسط شیائومی عقیده داشتند که این شرکت فناوری مذکور را در به‌ این زودی‌ها ارائه نخواهد کرد. اما حالا باید بگوییم که این اتفاق احتمالاً به‌زودی خواهد افتاد.

براساس یک گزارش جدید، شرکت  NuVolta که در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در زمینه طراحی باتری‌ها است و در توسعه فناوری شارژ سریع شیائومی با این شرکت همکاری داشته است، اخیراً نسل دوم چیپ‌های شارژ سریع خود را راه‌اندازی کرده که این چیپ‌ها ظاهراً همان چیپی‌ است که در نمونه اولیه تکنولوژی HyperCharge شیائومی به کار گرفته شده بود. به نظر می‌رسد چیپت NU2205 شرکت NuVolta سریع‌ترین چیپ شارژ باتری دنیاست و همچنین تنها چیپ ساخت یک شرکت چینی است که از معماری شارژ سریع دو سلولی ۴:۲ پشتیبانی می‌کند.

شیائومی

چیپ NU2205 در حال حاضر تنها محصول بازار با این قابلیت‌های منحصربه‌فرد است و شرکت NuVolta مسلماً از اینکه توانسته سلطه شرکت‌های خارجی را در زمینه فناوری شارژ سریع دو سلولی بشکند به خودش می‌بالد. البته این خبر می‌تواند نه‌تنها برای شیائومی بلکه برای سایر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند هم خبر خوبی باشد. به این ترتیب ما به‌زودی شاهد هندست‌هایی با فناوری شارژ بسیار سریع خواهیم بود که می‌تواند تحول بزرگی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.