جعبه گشایی لپ تاپ دل XPS 13 اولد [تماشا کنید] - تکفارس 
جعبه گشایی لپ تاپ دل XPS 13 اولد [تماشا کنید] - تکفارس 

جعبه گشایی لپ تاپ دل XPS 13 اولد [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - 18:15
Dell XPS 13

اگر شما هم به دنبال یک لپتاپ ۱۳ اینچی با بهترین فناوری صفحه نمایش هستید، دل محصولی مناسب را برای شما تدارک دیده است. این شرکت سرانجام لپ تاپ XPS 13 اولد را به بازار عرضه کرد.

لپ تاپ دل XPS 13 اولد از پردازنده‌ی اینتل Core i7-1185G7، رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است. قیمت این محصول دقیقاً برابر با نسخه‌ی غیراولد ۴کی بوده (۱٫۶۹۹٫۹۹ دلار) و ۳۰۰ دلار از نسخه‌ی مجهز به صفحه نمایش لمسی فول اچ دی گران‌تر است. این تنها تفاوت نسخه‌های مختلف این لپ تاپ است. نسخه‌ی اولد XPS 13 همانند نسخه‌‌های قبلی از طراحی، وب‌کم و نسبت ابعاد مشابه (۱۶:۱۰) بهره برده است. از این رو، تنها سوال مهم این است که صفحه نمایش اولد به چه اندازه برای شما اهمیت دارد و حاضرید که چه مقدار برای آن هزینه کنید.

مطالب مرتبط:

خوشبختانه صفحه نمایش این لپ تاپ فوق‌العاده بوده و از پنل ۳٫۵کی (۲۱۶۰×۳۴۵۶) و نرخ کنتراست ۱۰۰٫۰۰۰:۱ پشتیبانی کرده است. این صفحه نمایش فضای رنگ DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش داده و حداکثر میزان روشنایی آن ۳۶۹ نیت می‌باشد. با این وجود، میزان روشنایی نسخه‌ی فول اچ دی این لپ تاپ از نسخه‌ی اولد بیشتر است. تصاویر نمایش‌داده‌شده در این لپ تاپ بسیار زنده و روشن بوده و از وضوح بالایی برخوردارند.

نکته‌ی منفی در مورد این صفحه نمایش، استفاده بیشتر از باتری و کوتاه‌شدن عمر آن است. برای مقایسه، نسخه‌ی فول اچ دی لپ تاپ XPS 13 عمر باتری به مراتب بالاتری نسبت به این نسخه دارد. این در حالی است که عمر باتری‌ لپ تاپ‌های XPS 13 همیشه یکی از نقاط قوت آن‌ها بوده است. برای مثال، باتری لپ تاپ XPS 13 فول اچ دی با قراردادن میزان روشنایی بر روی ۲۰۰ نیت و استفاده‌‌ی معمولی چیزی بیش از ۹ ساعت دوام می‌آورد. در طرف مقابل، نسخه‌ی اولد این لپ‌ تاپ با تنظیمات مشابه تنها ۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

این نکته‌ی بسیار مهمی است که قبل از خرید لپ تاپ دل XPS 13 اولد باید به آن دقت کنید. هر چند که رنگ سیاه در نسخه‌ی اولد این لپ تاپ بسیار واقعی‌تر نمایش داده می‌شود، اما نسخه‌ی فول اچ دی آن نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه‌ی کیفیت تصویر داشته و نقطه ضعف بزرگی در آن مشاهده نشده است. به‌نظر می‌رسد که رقیب اصلی این لپ تاپ، نسخه‌ی ۴کی آن است چرا که این محصول قیمت مشابهی با نسخه‌ی ۴کی داشته و عمر باتری بیشتری را ارائه داده است. شما می‌توانید در ادامه به مشاهده جعبه گشایی این محصول بپردازید.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.