چرا بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟ - تکفارس 
چرا بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟ - تکفارس 

چرا بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟

مهدی ملکی
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - 11:10
دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی دیجیتال

بعید است که در دنیای کنونی شما نام دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال را نشنیده باشید. با خیره شدن به اطراف و گوش سپردن به صدای دوستان، آشنایان و یا متن‌های تفننی موجود در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، به دفعات با این واژه مواجه خواهید شد. شاید باورتان نشود ولی احتمالاً همان متن یا مرجعی که شما را با این واژه آشنا کرده، شاید در حال انجام بازاریابی دیجیتال بوده است.

اما اصلاً این فرایند یعنی چه و ما در حال معرفی چه چیزی هستیم؟ دیجیتال مارکتینگ به معنای انجام تبلیغ و بازاریابی برای یک محصول، خدمات و رویداد به وسیله دستگاه‌های دنیای دیجیتال از جمله رایانه، گوشی هوشمند و … است.

اصلی‌ترین راه انجام این شیوه از بازاریابی، استفاده از پتانسیل‌های اینترنت و مارکتینگ گسترده به این شیوه است. معمولاً اگر روش‌های سنتی بازاریابی را در پیش بگیرید، هزاران محدودیت جلوی راه شما سبز می‌شود اما در این شیوه کاربران شما به یک منطقه خاص از شهری کوچک یا خیابانی به‌خصوص محدود نمی‌شوند.

به لطف وجود اینترنت، دنیا تبدیل به مقصد شما برای انجام تبلیغات خواهد شد. اما به هر حال اگرچه اینترنت و ابزار الکترونیکی مورد نیاز تقریباً در دسترس همه قرار دارند تا آن‌ها کسب‌وکار خود را بیش از پیش گسترش دهند و تبلیغ کنند اما بدون آموزش‌های صحیح، به سختی می‌توان بازدهی بالا را پیش‌بینی کرد. به این ترتیب آموزش دیجیتال مارکتینگ مجموعه آموزشی فرادرس یکی از بهترین نقاط برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

موارد ضروری پیش از ورود به دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی دیجیتال

ابتدا باید در نظر داشته باشید که چرا ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. جواب این سوال در تولید محتواست. شما اگر کسب‌وکار مناسبی در اختیار ندارید،‌ باید سرمایه و زمان بسیار زیادی را برای آن صرف کنید اما تولید محتوا یکی از گزینه‌های کم‌هزینه‌تر است که می‌تواند در مدت کوتاه‌تری شما را به درآمد برساند؛ سپس می‌توان پس از آن به ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ اندیشید.

تولید محتوا به معنای ساخت و عرضه آموزش و مطالب به صورت متن، صوت و تصویر در موضوع خاص برای گروه متمایزی است. برای مثال شما اگر درباره آشپزی سررشته داشته باشید، می‌توانید مطالب و آموزش‌های بسیاری را در این زمینه چه به صورت ویدیویی و چه به صورت متنی در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

اگرچه این گزینه اکنون یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی و رونق حرفه شماست اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بدون وجود آموزش‌های مرتبط از جمله آموزش تولید محتوا نمی‌توان به اصول و سازوکار درست آن پی برد.

برای نمونه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بحث تولید محتوا و از آن مهم‌تر، دیجیتال مارکتینگ، بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر شما نتوانید آن‌طور که باید از پتانسیل‌ شبکه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و … بهره ببرید، نه تنها محتوای شما دیده نمی‌شود، بلکه یکی از اصلی‌ترین بازو‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز از دست داده‌اید. به همین دلیل شدیداً پیشنهاد می‌شود که پس از تولید محتوا، آموزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را هم پشت سر بگذارید.

سئو چه اهمیتی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی دیجیتال

احتمالاً افزون بر دیجیتال مارکتینگ، نام سئو را نیز شنیده‌اید. با این حال اگر با این بحث آشنایی ندارید، باید اشاره کنیم که سئو یا Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جست‌وجوست. اصول موجود در این بحث بیش از هر چیز باعث می‌شود که گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو به محتوای تولید شده توسط شما در وب‌سایت و یا کانال یوتیوب‌تان اولویت بالاتری اختصاص دهند.

در نتیجه با دنبال کردن این اصول، احتمال پیشنهاد دادن محتوای شما به کاربران بیشتر خواهد شد. پیروی از اصول سئو نه تنها در رابطه با سایت‌ها بلکه برای پیشرفت کسب‌وکارهای موجود در شبکه‌های اجتماعی نیز مفید است، چرا که محتوا را تا حد زیادی برای کاربران بهینه می‌کند و افزایش بهینگی به معنای افزایش کیفیت و در نهایت، جلب رضایت مخاطبان است. پیگیری آموزش سئو برای تسلط و بهره‌گیری کامل از دیجیتال مارکتینگ امری اجتناب‌ناپذیر برای کاربران است.

چگونه با کمترین زحمت، بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی دیجیتال

زمانی که بحث درباره یادگیری اصول دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود، بسیاری از افرادی که به دنبال ساخت و تولید محتوا و یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود با بیشترین بازدهی هستند، از این موضوع هراسان می‌شوند که شاید نتوانند به اصول و فرایند بازاریابی دیجیتال تسلط یابند.

به لطف وجود برخی سرویس‌ها نیاز نیست که شما نگران این موضوع باشید. اکنون می‌توان بدون صرف زمان زیاد و ساعت‌ها پرس‌وجو، با استفاده از تبلیغات کلیکی کاپریلا، بسیاری از مشکلات را رفع کرد. با استفاده از این سرویس، محتوا و کسب‌وکار شما در بهترین وب‌سایت‌های فارسی زبان به نمایش درخواهد آمد و جمع عظیمی از کاربران به سمت شما جذب می‌شوند.

از طرف دیگر، روش‌های بیشتری هم برای ارتقای بازدهی محتوای شما و تاکید بر دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. سرویس بررسی و معرفی نشریلا می‌تواند تبلیغات بومی شما را به شیوه‌ای نوین و کارآمد برای نمایش در بسترهای مناسبی در دستور کار قرار دهد. با استفاده از دو سرویس یاد شده، شانس مشاهده کسب‌وکار، تجارت و یا محتوای تولیدی شما بیش از هر زمان دیگری خواهد بود. در حقیقت بهره‌گیری از این سرویس‌ها، به شما اطمینان می‌دهد که دیجیتال مارکتینگ ابداً فرایند سختی نخواهد بود و می‌توان بهترین شکل از بازاریابی را در بهترین مکان و زمان انجام داد.

پس از انجام مراحل بالا، می‌توان تضمین کرد که شما در مسیر صحیح و مناسبی برای درآمدزایی فوری و در ابعاد کلان قرار گرفته‌اید. به خودتان و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنید ایمان داشته باشید و با ثباتی انکارناپذیر، به راهتان ادامه دهید.

در این بین به پیشرفت‌های باورنکردنی می‌رسید که تنها یک معنی دارند: تلاش‌های شما جواب داده است. ولی در بطن این پاسخ می‌توان مشاهده کرد که برای افزایش کارایی و ادامه یافتن فرایند پیشرفت که مسلماً منجر به افزایش شهرت و درآمد شما و کسب‌وکارتان می‌شود، می‌توان نیاز به رشد در بخش‌های مختلف را هم مشاهده کرد.

فرادرس به عنوان بزرگ‌ترین موسسه آموزش آنلاین کشور با کادری مجرب، همان گزینه‌ای است که پیشرفت آینده شما را ممکن می‌سازد. شما باید پیوسته در حال یادگیری مهارت‌های جدید باشید. همه کارآفرین‌های بزرگ دنیا باور دارند که یادگیری آموزش‌های برنامه‌نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیک و در کنار آن، پشت سر گذاشتن دروس دانشگاهی، در مقاطع مختلفی به زندگی شما معنا خواهند بخشید. فرادرس موسسه‌ای است که بهترین آموزش‌های ویدیویی آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید