مدیر عامل جدید کوالکام: کارمندان سابق اپل عامل اصلی شکست دادن تراشه ام ۱ خواهند بود - تکفارس 
مدیر عامل جدید کوالکام: کارمندان سابق اپل عامل اصلی شکست دادن تراشه ام ۱ خواهند بود - تکفارس 

مدیر عامل جدید کوالکام: کارمندان سابق اپل عامل اصلی شکست دادن تراشه ام ۱ خواهند بود

حامد شهرزاد
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - 09:55
Qualcomm CEO

مدیر عامل جدید کوالکام، کریستیانو آمون، با کمک کارمندان سابق اپل که کوالکام هنگام خریداری نوویا در اوایل سال جاری، دانش و مهارت آن‌ها را به دست آورد، برنامه‌های بزرگی را برای رقابت با اپل در زمینه تراشه‌های مخصوص لپ تاپ در نظر گرفته است. وی به رویترز گفت که معتقد است کوالکام می‌تواند بهترین پردازنده جهان را بسازد که به طراحی تراشه‌ای بهتر از تراشه‌ام ۱ اپل نیاز دارد.

آمون قبل از تصدی مسئولیت جدید خود به عنوان مدیرعامل شرکت کوالکام، رئیس بخش نیمه هادی این شرکت بود و مسئولیت خرید شرکت نوویا به مبلغ ۱٫۴ میلیارد دلار را بر عهده داشت. این استارت آپ توسط سه مهندس سابق اپل تاسیس شد که در زمینه طراحی تراشه تخصص داشتند و روی تراشه‌های سری ای اپل کار می‌کردند.

این بنیان‌گذاران به کوالکام پیوستند و اکنون مشخص است که آن‌ها تمرکز خود را برای ساخت تراشه برای رایانه‌های کاربران خانگی معطوف خواهند داشت، اگرچه به گفته رویترز، این شرکت ممکن است مجوزی را برای استفاده از فناوری خود برای مراکز داده را صادر کند. کوالکام‌امیدوار است تا سال آینده فروش تراشه‌های لپ تاپ مبتنی بر معماری آرم را که توسط نوویا طراحی شده اند، آغاز کند.

مطالب مرتبط:

اپل ۵G یا سازگاری با تلفن همراه را به تراشه‌ام ۱ مک‌های خود اضافه نکرده است

آمون همچنین‌امیدوار است با ساخت مودم‌های اتصال به ۵G در پردازنده‌های مرکزی لپ تاپ خود، از تجربه این شرکت در ساخت تراشه‌های ۵G و پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند برای کمک به تجربه بهتر استفاده از لپ تاپ بهره ببرد. افزودن ۵G یا به طور کلی سازگاری با تلفن همراه، کاری است که اپل هنوز با وجود تقاضای برخی از کاربران برای مک تراشه‌ام ۱ خود انجام نداده است (اگرچه آیپد پرو مجهز به تراشه‌ام ۱ است و قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارد).

به راحتی می‌توان گفت که اگر کوالکام بخواهد مانند بازار گوشی‌های هوشمند به یک شرکت قدرتمند در تأمین پردازنده‌های لپ تاپ تبدیل شود، کار‌های زیادی برای انجام دارد. در حالی که مایکروسافت از تراشه‌های طراحی شده این شرکت در سرفیس پرو ایکس خود استفاده می‌کند (که در رویداد ویندوز ۱۱ ظاهر شد)، لیست رایانه‌های شخصی ویندوز با پردازنده‌های شرکت کوالکام در داخل لیست طولانی مایکروسافت نیست.

همچنین بعید به نظر می‌رسد که اینتل قصد داشته باشد به آرم اجازه دهد بازار لپ تاپ را بدون هیچ گونه درگیری تسخیر کند. این شرکت در حال کار بر روی پردازنده‌های مرکزی ترکیبی است که مانند آرم، هسته‌هایی با قدرت بالا و هسته‌هایی متمرکز بر مصرف بهینه انرژی را برای ایجاد عمر باتری بهتر ترکیب می‌کنند، اما با استفاده از معماری ایکس ۸۶.

آمون همچنین با رویترز در مورد چالش‌ها و فرصت‌هایی که این شرکت به دلیل تحریم‌ها در چین با آن روبرو است و تلاش‌های این شرکت برای تبدیل شدن به یک شرکت قدرتمند مانند اینتل یا ای ام دی صحبت کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.