ریچارد برانسون قصد دارد قبل از جف بزوس به فضا پرواز کند | تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت
ریچارد برانسون قصد دارد قبل از جف بزوس به فضا پرواز کند | تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت

ریچارد برانسون قصد دارد قبل از جف بزوس به فضا پرواز کند

حامد شهرزاد
۱۱ تیر ۱۴۰۰ - 17:49
Richard Branson

شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک اعلام کرد که قرار است موسس خود یعنی ریچارد برانسون را در پرواز آزمایشی بعدی این شرکت که قرار است به زودی انجام شود، به فضا بفرستد. تاریخ پرواز جدید برانسون زودتر از تاریخ پرواز جف بزوس است که قرار است تا با موشک جهانگردی فضایی خود پرواز کند.

برانسون ۷۰ ساله قرار نبود برای دو آزمایش دیگر با هواپیمای فضایی وی اس اس یونیتی ویرجین گلکتیک پرواز کند اما در روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که او یک سفر فضانوردی خصوصی را در کنار چهار متخصص ماموریت و دو خلبان پرواز تجربه خواهد کرد. پس از این اعلامیه، برانسون در توییتی نوشت:

من همیشه یک رویاپرداز بوده‌ام. مادر من به من آموخت که هرگز تسلیم نشوم و به ستاره‌ها نزدیک شوم. وقت آن است که رویای پرواز فضایی بعدی ویرجین گلکتیک را به واقعیت تبدیل کنیم.

این ماموریت که یونیت ۲۲ لقب گرفته است، چهارمین پرواز آزمایشی خدمه ویرجین گلکتیک از وی اس اس یونیتی است. وی اس اس یونیتی هواپیمای فضایی است که به سمت فضا پرواز خواهد کرد و به مسافران برای چند دقیقه خاصیت بی‌وزنی می‌دهد. این شرکت برای اولین است که خدمه کاملی شامل دو خلبان و چهار متخصص ماموریت را در کابین یک فضاپیما به فضا می‌فرستد، از جمله بنیانگذار شرکت، سر ریچارد برانسون، که در حال آزمایش تجربه فضانورد خصوصی است.

مطالب مرتبط:

یونیتی که برای حمل حداکثر شش مسافر و دو خلبان طراحی شده است، ۲۲ بار آزمایش شده است که آخرین آزمایش در پایگاه مجلل اسپیس پورت آمریکا که متعلق به ویرجین گلکتیک است، در نیومکزیکو انجام شده است. سه پرواز آزمایشی دیگر از جمله برنسون در سال جاری باقی مانده است تا اینکه ویرجین گلکتیک اولین ماموریت تجاری خود را برای نیروی هوایی ایتالیا انجام دهد.

این شرکت حدود ۶۰۰ نفر ظرفیت را در پرواز‌های فضایی آینده دارد که قیمت هر بلیط آن حدود ۲۵۰ هزار دلار است.

بلو اوریجین ماه گذشته اعلام کرد که بزوس، بنیانگذار آن، اولین مأموریت خدمه خود را به نام نیو شپرد برای ارسال مسافران به ارتفاعات برای چند دقیقه بی‌وزنی انجام خواهد داد. این موشک به طور عمودی از فرودگاه فضایی از راه دور این شرکت در ون هورن تگزاس پرتاب می‌شود. نیو شپرد ۱۵ بار بدون خدمه در هواپیما پرواز کرده است و آخرین پرواز بدون سرنشین به عنوان تمرین آموزش فضانوردان انجام شده است.

بزوس، برادرش مارک و داوطلب برنده حراج ۲۸ میلیون دلاری صندلی نیو شپرد نیز برای آن ماموریت این فضاپیما حضور خواهند داشت. برخلاف ویرجین گلکتیک، بلو اوریجین هنوز قیمت بلیط برای پرواز‌های جدید نیو شپرد را اعلام نکرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید