تماشا کنید: اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی ویندوز فون لومیا ۹۵۰XL - تکفارس 
تماشا کنید: اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی ویندوز فون لومیا ۹۵۰XL - تکفارس 

تماشا کنید: اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی ویندوز فون لومیا ۹۵۰XL

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۰ - 13:19
ویندوز ۱۱

همانطور که می‌دانید، پیش نمایش ویندوز ۱۱ اوایل این هفته منتشر شد. حالا یک دانشجوی مهندسی توانسته است این سیستم عامل را روی یکی از ویندوز فون‌های قدیمی اجرا کند. گوستاو مونسه (Gustave Monce) دانشجوی مهندسی، ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد توانسته ویندوز ۱۱ را روی یک گوشی لومیا ۹۵۰ XL اجرا کند. این گوشی جزو اولین هندست‌هایی است که با ویندوز موبایل ۱۰ عرضه شد و همچنین یکی از آخرین گوشی‌های ویندوزی است که قبل از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز موبایل روانه بازار گردید.

مطالب مرتبط:

وددیوی مونسه نشان می‌دهد که ویندوز ۱۱ سازگاری خوبی با نمایشگر ۵.۷ اینچی لومیا ۹۵۰XL دارد ، اما در بخش اجرای انیمیشن‌ها سرعت پایینی دارد. مونسه در مصاحبه با وب‌سایت ورج گفته است: حدوداً از پنج سال پیش بود که مایکروسافت پشتیبانی خود را از ویندوز موبایل ۱۰ قطع کرد و به همین‌خاطر ما سعی کردیم که دوباره این سیستم عامل را روی دستگاه‌های ویندوز فون احیا کنیم. ما یک گروه ۱۵ نفره بودیم و شروع به بحث و گفتگو درباره این موضوع کردیم. ما دوست داشتیم که ویندوز ۱۰ را روی لومیا ۹۵۰XL اجرا کنیم و خوشبختانه پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم.

روش کار این تیم برای اجرای ویندوز ۱۱ روی یک گوشی ویندوز فون، مهندسی معکوس بوده است. مونسه می‌گوید: من نمی‌گویم که ما در انجام این کار خیلی سریع عمل کرده‌ایم. تقریباً چهار سال طول کشید تا ما بتوانیم به این پیشرغت‌ها دست یابیم و حالا خیلی ذوق‌زده هستیم که توانسته‌ایم به این مرحله برسیم. از آنجاییکه ما قبلاً روی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰X کار کرده بودیم، کار روی ویندوز ۱۱ واقعاً مسیر آسانی برایمان بود و وقت چندانی از ما نگرفت.

مونسه و تیمش یک وب‌سایت اختصاصی برای پروژه خود درست کرده‌اند که شامل ابزارها، راهنمایی‌ها و مستندسازی‌های لازم برای ارائه ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای گوشی‌های قدیمی ویندوز فون می‌شود. البته همه‌چیز، به‌طور کامل پیش نرفته است و برای مثال، دوربین‌های گوشی هنگام اجرا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مصرف باتری دستگاه زیاد شده و تماس‌ها/پیام‌ها به‌طور ناگهانی بریک می‌کنند. با وجود همه این مشکلات، اما نکته مثبت این کار آن است که ما حالا می‌توانیم ببینیم که مهندسان و توسعه‌دهندگان چگونه توانسته‌اند روی دستگاه‌هایی که از پشتیبانی مایکروسافت محروم هستند کار کنند.

پروژه مونسه و تیمش، ما را یاد گوشی HTC HD2 می‌اندازد. توسعه‌دهندگان و مهندسان توانستند این گوشی ویندوزی شرکت HTC را با استفاده از رام‌های اندرویدی، مودها و حتی یک پورت ویندوز فون ۸ به مدت بیش از یک دهه زنده نگه دارند. سری لومیا ۹۵۰ حدود پنج سال است که معرفی شده و اینکه مهندسان توانسته‌اند ویندوز ۱۱ را روی آن اجرا کنند، نشان می‌دهد که زندگی همچنان در گوشی‌های قدیمی ادامه دارد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.