فیس بوک سرویس خبرنامه بولتن را معرفی کرد - تکفارس 
فیس بوک سرویس خبرنامه بولتن را معرفی کرد - تکفارس 

فیس بوک سرویس خبرنامه بولتن را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۹ تیر ۱۴۰۰ - 09:30
اپلیکیشن فیسبوک

فیس بوک به تازگی سرویس بولتن خود را معرفی کرده است. به نظر می‌رسد که فیس بوک وارد حوزه خبرنامه شده است. این شرکت امروز یک سرویس جدید به نام بولتن راه‌اندازی کرده است که به نویسندگان این امکان را می‌دهد تا خبرنامه‌های رایگان و پولی را منتشر کنند که می‌توانند در وب ارسال شوند، به حساب‌های مشترکین ارسال شوند و از طریق فیس بوک به اشتراک گذاشته شوند.

شاید بزرگترین مزیت این سرویس این باشد که فیس بوک گفته است که در هنگام راه‌اندازی این سرویس، هزینه‌ای از نویسندگان دریافت نخواهد کرد و نویسندگان مالکیت کامل کار و لیست مشترکان خود را حفظ می‌کنند. رایگان بودن خدماتی که فیس بوک به کاربران ارائه می‌دهد، یکی از دلایل اصلی موفقیت این شرکت در جذب کاربران است. پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام همواره برای کاربران سراسر جهان رایگان بوده‌اند و البته فیس بوک در ازای ارائه این خدمات رایگان، اطلاعات کاربران را برای تبلیغات هوشمند جمع آوری می‌کند.

مالکوم گلادول، ‌تان فرانس و ارین اندروز از جمله نویسندگان این خبرنامه هستند.

مارک زاکربرگ که مدیر عامل فیس بوک است، در یک تماس صوتی زنده در مورد راه‌اندازی این سرویس گفت:

این پلتفرم جدید بر توانمندسازی نویسندگان مستقل، کمک به آن‌ها برای جلب مخاطبان جدید و تقویت تجارتشان متمرکز شده است. در هنگام راه‌اندازی این سرویس، فیس بوک برای پوشش طیف وسیعی از موضوعات، از ورزش و امور مالی گرفته تا علوم و پزشکی، از مالکوم گلادول، ‌تان فرانس و ارین اندروز درخواست نام‌نویسی کرده است.

مطالب مرتبط:

بولتن پاسخ مستقیمی به محبوبیت روزافزون سابستک و سایر سرویس‌های خبرنامه است. سابستک توسط تعدادی از نویسندگان مطرح از جمله گلن‌گرین والد و آن هلن پترسن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت با پرداخت مبلغ مناسبی که تضمین شده است، از استعداد‌های مختلف خبری درخواست کرده است تا به این سرویس بپیوندند.

توییتر همچنین اخیراً سرویس روو که یک بستر خبرنامه است را از شرکت دیگری خریداری کرده است، اگرچه هنوز کار زیادی برای ادغام آن با شبکه اجتماعی خود انجام نداده است. سابستک ۱۰ درصد حق اشتراک از نویسندگان دریافت می‌کند، در حالی که سرویس روو ۵ درصد حق اشتراک دارد.

زاکربرگ اعلام کرده است که بولتن بخشی از مأموریت فیس بوک برای ادامه رشد ابزار‌های درآمدزایی سازندگان است. وی در مورد این موضوع بیان کرد:

هدف این شرکت پشتیبانی از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است که کار خلاقانه انجام می‌دهند. ما از وجود استعدادهای مختلف در سراسر جهان آگاه هستیم و آن‌ها را جذب خواهیم کرد.

بولتن هنوز ثبت نام عمومی خود را شروع نکرده است. فیس بوک تعدادی نویسنده را برای یک دوره بتا جذب کرده و گفته است که با گذشت زمان تعداد بیشتری از آن‌ها را اضافه خواهد کرد. گرچه فعلاً نویسندگان جدیدی اضافه نمی‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.