تاریخ احتمالی عرضه نسخه پایدار ویندوز ۱۱ فاش شد - تکفارس 
تاریخ احتمالی عرضه نسخه پایدار ویندوز ۱۱ فاش شد - تکفارس 

تاریخ احتمالی عرضه نسخه پایدار ویندوز ۱۱ فاش شد

مهدی ملکی
۸ تیر ۱۴۰۰ - 09:22
تاریخ احتمالی عرضه نسخه پایدار ویندوز ۱۱ فاش شد - تکفارس 

ویندوز ۱۱ چند روز پیش طی یک رویداد مجازی معرفی شد. در انتهای این رویداد متوجه شدیم که کاربران می‌توانند در تعطیلات میلادی پیش‌رو به دریافت این نسخه از سیستم عامل محبوب مایکروسافت بپردازند، با این حال همان‌طور که مشخص است، هیچ تاریخ رسمی برای این مهم اعلام نشد.

اکنون اگر اندکی بیشتر به تصاویر رسمی محیط ویندوز ۱۱ توجه کنیم، می‌توانیم متوجه شویم احتمالاً اکتبر، بازه زمانی انتشار این سیستم عامل خواهد بود. اما چطور چنین چیزی را می‌توان تنها از محیط این سیستم عامل حدس زد؟

در حقیقت اگر به پیام‌های موجود روی صفحه (در تصویر بالا) که بین استیوی باتیش و پانوس پانی (به ترتیب مدیر بخش تیمس و مدیر تیم سرفیس) نگاه کنید، متوجه عبارت «نمی‌توانم تا اکتبر منتظر بمانم» خواهید شد.

افزون بر این مورد، در تیزر رسمی ویندوز ۱۱ روی وب‌سایت مایکروسافت، نوار وظایف به تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) اشاره کرده است. والمارت، مجموعه فروشگاه زنجیره‌‌ای ایالات متحده نیز در صفحه فروش برخی لپ تاپ‌ها تاکید کرده است که این محصولات به‌طور رایگان در اکتبر ۲۰۲۱، به‌روزرسانی نسخه بعد ویندوز را دریافت خواهند کرد. ظاهراً والمارت جزئیاتی را می‌داند که ما از آن‌ها خبر نداریم.

ویندوز ۱۱

مایکروسافت همچنین در کنار ویژگی‌های جدید سیستم عامل خود، اهمیت ویژه‌ای را نیز برای بازی‌ها قائل شده است. ویندوز ۱۱ دارای چندین ویژگی جدید و بهبود‌های مختلف برای مصرف‌کنندگان است. مایکروسافت همچنین چندین ویژگی مخصوص بازی مانند اچ دی آر خودکار، ‌ای پی آی دایرکت استوریج بهبود یافته و موارد دیگر را در ویندوز ۱۱ گنجانده است. در مورد ویژگی‌های مخصوص بازی در ویندوز ۱۱، مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی‌ها به بهبود تجربه کاربر در هنگام بازی کردن کمک خواهد کرد.

بازی‌های مخصوص ویندوز به لطف فناوری اچ دی آر خودکار، بهتر از همیشه به نظر می‌رسند. به لطف استفاده از حافظه ذخیره‌سازی اس اس دی که از نوع ان وی‌ ام‌ ای است و همچنین درایور‌های مناسب، ویندوز ۱۱ به زودی می‌تواند بازی‌های جدید را سریعتر از همیشه بارگیری کند. به لطف فناوری پیشرفته‌ای به نام دایرکت استوریج، می‌توانید با سرعت بیشتری بازی‌های مختلف را بارگیری کنید.

مطالب مرتبط:

علاوه بر این‌ها، به لطف برنامه ایکس باکس که اکنون در ویندوز ۱۱ تعبیه شده است، دسترسی به گیم پس از همیشه آسان‌تر است. مایکروسافت همچنین پیش‌تر جزئیاتی را درباره دستگاه‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد، به اشتراک گذاشته بود. به گفته مایکروسافت:

  • دستگاه‌های جدیدی که ویندوز ۱۱ را اجرا خواهند کرد در سال ۲۰۲۱ قابل‌دسترس خواهند بود.
  • عرضه آپدیت ویندوز ۱۱ برای دستگاه موجود ویندوز ۱۰، از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و این کار ممکن است چند ماه طول بکشد.

کسانی که می‌خواهند ویندوز ۱۱ را روی سیستم خود نصب کنند می‌توانند در برنامه ویندوز اینسایدر (Windows Insider) مایکروسافت ثبت‌نام کنند. البته یک مشکلی که وجود دارد این است که کامپیوتر شما ممکن است سخت‌افزارهای موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۱ را نداشته باشد.

خوشبختانه مایکروسافت در این زمینه یک استثناء برای اینسایدرهای ویندوز ۱۰ قائل شده تا بتوانند نسخه Dev ویندوز ۱۱ را روی دستگاه غیرسازگار نصب کنند. البته برای این کار، دستگاه شما باید قبل از تاریخ ۲۴ ژوئن بخشی از برنامه ویندوز اینسایدر بوده باشد.

به این ترتیب، شما با دستگاهی که از نظر سخت‌افزاری شرایط موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۱ را ندارد به برنامه اینسایدر می‌پیوندید. البته شما با پیوستن به این برنامه، به‌طور خودکار وارد کانال Release Preview خواهید شد که احتمالاً در آنجا امکان نصب بیلدهای کمتری را خواهید داشت. شما می‌توانید از طریق بخش «مطالب مرتبط» به همه اخبار مربوطه دسترسی پیدا کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.