۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان - تکفارس 
۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان - تکفارس 

۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

taham
۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - 17:52
9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

باز های کامپیوتری صرفا بدون موضوع و داستان و تنها برای گذراندن وقت نیستند بلکه بعضی از بازی ها چنان داستان عمیقی دارند که خیلی از کارگردان ها  را تشویق میکند تا از روی داستان آن بازی فیلم بسازند . تهام هستم با بررسی ۹ بازی برتر از نظر داستان در خدمت شما خواهم بود.

این ترتیب ترتیب سال انتشار هستش که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی رو در برمیگیره:

۱- Halo

۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷

داستان این بازی از اونجایی شروع میشه که شما رئیس یک مجتمع فضایی هستید و طی یک سری ازفعالیت ها ممکن است کل دنیا نابود شود شما در حال جنگ با اتحاد های فضایی هستید که سعی در گرفتن قدرت کل دنیا دارند و در همین مسیر متوجه یک خطر جدی تر هم میشود.داستان این بازی به قدری عمیق و طولانی بود که در سری های مختلف این بازی هم نگنجید و ناچار کتاب هایی با همین عنوان هم روانه بازار شدند تا داستان این بازی و سرانجام فلسفه داستان این بازی مشخص بشه.مایکروسافت سود زیادی از فروش و بازخوزدهای این بازی کسب کرد و میشه گفت تا الان هم هنوز جز بهترین داستان ها در بازی های کامپیوتری محسوب میشود.

 

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۲-Final Fantasy VII

شما در نقش یک مزدور در این بازی ایفای نقش میکنید و هدف شما نفوذ و از بین بردن یک شکت فاسدی است که ازمایش های خطرناکی رو روی مردم عادی انجام می دهد و هدفش بر اندازی بشریت هست و شما طی عملیات هایی باید این شرکت فاسد رو از بین ببرید در همین حین فردی قصد دارد با هدایت شهاب سنگی به سوی زمین زمین را به ویرانه تبدیل کند .این بازی بیشتر داستانی دراماتیک دارد چرا که شما در حین بازی عزیزتزین و باوفا ترین همراهانتون رو از دست خواهید داد و این به عمق داستان نوعی غم و ترس را اضافه میکند و حس واقعیت بینی را در شما تقویت میکند و اماکن ندارد شما بازی را شروع کرده و آن را نیمه کاره رها کنید کشش بازی برای بازی کنان بسیار زیاد است و این از نقاط قوت داستان این بازی است.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۳-Star Wars: Knights of the Old Republic

داستان این بازی به ۴۰۰۰ هزار سال قبل از بازی بر میگردد که در حالی بازی آغاز میشود که شما روی عرشه یک سفینه هسنید و دشمن از هر طرف بر شما میتازد شما باید سپاه خود را که از دوستان و دیگر مردم تشکیل میشود جمع کنید . بعد از تشکیل سپاه تازه بازی شروع میشود و شما باید با نیروهای شیطانی به نبرد بپردازید تا همه آنها را نابود کنید و خودتون مالک کل قلمرو بشید این بازی از جمله بازی های حماسی است که داستان جذابی را برای بازیکن به تصویر میکشد و جذابیت مورد قبولی هم دارد.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۴-Metal Gear Solid 3

 

داستان بازی از میان جنگل های سرد اتحاد جماهیر شوری شروع میشود وظیفه شما که در نقش یک تک تیر انداز ایفای نقش میکند در ابتدای بازی این است که جان یک طراح سلاح را نجات دهید درادامه این مامورین به شما داده میشود که باید یک ابر سلاح را نابود کنید.اگر این سلاح نابود نشه ممکن است جنگ جهانی سوم رخ بدهد پس تمام تلاش ششما بر روی نابود کردن این سلاح خواهد بود.

نقطه قوت بازی متال گیر رو میتونید شخصیت پردازی آن به خصوص شخصیت اسنیک بدونیم که از همه لحاظ میشد با این شخصیت ارتباط برقرار کرد از نظر منطق عشق قدرت شجاعت و … همه این ویژگی های ویژگی های عالی انسانی بودن که هر کسی آرزوی داشتنشو داره. در سری های کختلف بازی با شخصیت اسنیک ارتباط خوبی برقرار شد اما در نشخه سه با حذف شخصیت اسنیک فروش این بازی نزول وحشتناکی داشت به طوری که سازندگام مچبور شدند در نسخه بعد دوباره این شخصیت رو به بازی اضافه کنند.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۵-Silent Hill 2

سایلنت هیل ویژگی یک داستان خوب رو داره یعنی داستانی که تا مدتها یا حتی برای همیشه تو ذهن آدم بمونه این بازی این ویژگی رو داره . یک بازی ترسناک که شما باید برای زنده موندن بجنگید اگر لحظه ای دلهره به دل راه بدید باختید و زندگی شما پایان پیدا میکند.مردی که به توصیه همسر فوت شده ی خودش وارد یک شهر اسرار آمیز میشه و در اونجا با حقایقی روبه رو میشه که زندگی و افکار او رو به کلی تغییر میده. ریشه ترس در این بازی بیرونی نیس و این ترس از درون خود شخصیت داستان درست میشه که این از نکات جالب این بازی هستش.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۶-Mass Effect Trilogy

داستان بازی این است که گرو هی از ماشین های باستانی هر چند سال  همه موجودات روی کره خاکی را از بین میبرند و مامورین شما در نقش شخصی به نام شپرد اغاز میشود که مبارزه با گرود ها است . داستان بازی بخاطر شخصیتهای فراوان و نشان های ملیتی و قومی فراوانی که در خلال داستان با آن رو به رو میشود بیسا جذاب است و کشش لازم را به بازیکن منتقل میکند.

سه گانه ی این بازی به عقیده ی خیلی ها شاهکار نیست اما من میگم شاهکاره چون خودم خیلی از این بازی لذت بردم.جالب بودن بازی به خاطر شخصیت های افراد دوروبر شما یعنی شپرد هتش که هر کدوم مشکلات زیادی دارند و شما هم باید با اون مشکلات کنار بیایید و در واقع شخصیت افراد داستان بسیار با جزئیات کامل شرح داده مشه در طول داستان بازی.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

 

۷-The Last of Us

 

داستان بازی در دست شماست شما هستید که باید با محافظت از یم دختر بچه بشریت رو نجات بدهید نام شما در این بازی جوئل هست.این بازی صرفا قصد ترساندن شما با چند تا زامبی رو نداره بلکه حرف های زیادی برای گفتن در این داستان هستش و اون شناساندن شخصیت اصلی نوع بشر از عشق گرفته تا فداکاری و …. تمام خوبی هایی که میتونه در یک انسان باشه.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۸-The Walking Dead

این بازی هم داستانی مثل بازی بالا داره که شما در یک دنیای آخر الزمانی هستید و هدف شما نجات بشریت هستش سریالی ها با این نام وجود داره که البته زیاد با داستان بازی هماهنگی نداره . درطول بازی شما باید از یک دختر بچه کوچولو هو حفاظت کنید تا بشریت به دست هیمن دختر بچه نجات پیدا کنه.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۹-Bioshock Infinite

داستانی فوق العاده و تحسین برانگیز…..عنوان بهترین داستان در سال ۲۰۱۳ از آن این بازی شده است که خودم  بازی نکردم اما اون چیزی که از دوستان در این مورد شنیدم خیلی جذاب و جلب بود.مامورین های بازی بسیار ساده هستند اما اینکه چرا اینقدر ساده هستند جود چالشی ایجاد میکند که شما را از یک شهر معلق در هوا به قعر دریا ها میبرد.

9 بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

۹ بازی برتر از نظر داستان از نگاه مردم جهان

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید