بررسی هوآوی واچ ۳ پرو؛ حرفه‌‌ای و قدرتمند - تکفارس 
بررسی هوآوی واچ ۳ پرو؛ حرفه‌‌ای و قدرتمند - تکفارس 

بررسی هوآوی واچ ۳ پرو؛ حرفه‌‌ای و قدرتمند

مهدی حلوائی
۹ تیر ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی هوآوی واچ ۳ پرو

ساعت‌های هوشمند هوآوی واچ ۳ و واچ ۳ پرو چند هفته‌ پیش در مراسم معرفی هارمونی او اس ۲٫۰ به نمایش گذاشته شدند. این ساعت‌ها قابلیت تماس‌گرفتن بدون نیاز به گوشی هوشمند را داشته و جزو اولین محصولات شرکت هوآوی به حساب می‌آیند که از سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲٫۰ استفاده می‌کنند. تفاوت نسخه‌‌ی پایه و پروی این ساعت در طراحی، جنس بدنه و عمری باتری آن‌هاست. در این مقاله به بررسی نسخه‌ی پروی این ساعت خواهیم پرداخت.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

مطالب مرتبط:

هوآوی واچ 3 پرو

طراحی

هوآوی در ساخت ساعت واچ پرو ۳ از بدنه‌ی آلومینیومی و بندهای استاندارد ۲۲ میلی‌متری استفاده کرده است. این ساعت علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، وزن پایینی داشته و برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند لوکس، هیچ‌گونه فشاری را بر مچ دست وارد نمی‌کند. وزن کلی ساعت بدون احتساب بندهای آن برابر با ۶۳ گرم است. این ساعت به همراه یک بند فلزی و یک بند پلاستیکی عرضه شده و شما به راحتی می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید.

هوآوی واچ 3 پرو

با این وجود ممکن است که صفحه نمایش ۱٫۴۳ اینچی و بدنه‌ی ۴۸ میلی‌متری ساعت برای مچ‌های کوچک‌تر کمی بزرگ و سنگین باشد. لبه‌های کناری صفحه نمایش به ۲۴ قسمت تقسیم شده (برای ۲۴ ساعت روز) اما کاربرد زیادی برای واچ‌فیس‌ها ندارد. تاج کناری ساعت نیز از جنس تیتانیوم بوده و عبارت “هوآوی واچ” بر روی آن حک شده است. شما می‌توانید از این دکمه برای اسکرول‌کردن در رابط کاربری نیز استفاده کنید اما عادت‌کردن به این قابلیت کمی زمان خواهد برد. همچنین یک دکمه‌ی دیگر نیز در قسمت کناری ساعت قرار دارد که می‌توان آن را برای فعالیت‌های مختلف مانند پخش موزیک و نمایش مخاطبین شخصی‌سازی کرد.

هوآوی واچ 3 پرو

نرم افزار

بزرگ‌ترین پیشرفت ساعت هوآوی واچ ۳ پرو نسبت به واچ GT 2 پرو در سیستم‌عامل آن است. این ساعت حالا به سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲٫۰ مجهز شده که که عمق زیادی به ویژگی‌های مختلف آن اضافه کرده است. از نظر طراحی، هوآوی تغییر خاصی در ساعت ایجاد نکرده و تنها فونت سیستم و آیکون‌ها را برای هماهنگی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر کرده است.

هوآوی واچ ۳ پرو به‌لطف استفاده از اکوسیستم هارمونی از دستیار صوتی سیلیا (Celia) بهره برده است. هوآوی این دستیار صوتی را برای رقابت با سیری (دستیار صوتی اپل) و الکسا (دستیار صوتی آمازون) طراحی کره است. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید ساعت را از طریق وای‌فای، بلوتوث و یا سیم‌کارت الکترونیکی به اینترنت متصل کنید.

هوآوی واچ 3 پرو

این ساعت همانند بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر از ویژگی‌هایی مانند حسگر ضربان قلب، ردیاب خواب، حسگر اکسیژن خون و فعالیت‌های هوازی پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوت این ساعت، هماهنگ‌بودن آن با اپ‌گالری (AppGallery) است. این فروشگاه اپلیکیشن‌هایی را ارائه می‌دهد که به‌طور جداگانه و یا به عنوان مکمل اپلیکیشن‌های نصب‌شده بر روی گوشی قابل اجرا هستند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی در فروشگاه اپ‌گالری ارائه نشده اما از آن‌جایی که این سرویس تازه شروع به کار کرده، انتظار می‌رود که در آینده اپلیکیشن‌های بیشتری را در دسترس قرار دهد.

شما می‌توانید از ساعت هوآوی واچ ۳ پرو بدون نیاز به سیم‌کارت استفاده کنید و به همین دلیل هوآوی برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن هوآوی هلث (Huawei Health) را به این ساعت اضافه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها Drain نام داشته که با پخش صدایی بلند، مایعات درون شکاف بلندگو را از درون آن خارج می‌کند. هوآوی همچنین امکان نمایش اپلیکیشن‌ها به‌صورت جدول و یا لیست را در اختیار کاربران قرار داده است.

هوآوی واچ 3 پرو

اتصالات

ساعت‌های هوشمند هوآوی در گذشته از سیستم‌عامل لایت او اس (Lite OS) استفاده می‌کردند که تنها قابلیت اتصال به بلوتوث و جی پی اس را داشتند. اما سیستم‌عامل جدید محصولات هوآوی این قابلیت را ارتقا داده است. حالا هوآوی واچ ۳ پرو از اتصالات وای‌فای و NFC پشتیبانی کرده و امکان اتصال به شبکه‌های موبایلی را دارد. پشتیبانی از ماژول سیم‌کارت الکترونیکی نیز از دیگر ویژگی‌های این ساعت است که از طریق اپلیکیشن هوآوی هلث عملکردی مشابه گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

هوآوی واچ 3 پرو

عمر باتری

عمر بالای باتری‌ گجت‌ها‌ی پوشیدنی هوآوی یکی از نقاط قوت آ‌ن‌ها به حساب می‌آید و ساعت واچ ۳ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت از یک باتری ۷۹۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که در حالت عادی تا ۲۱ روز شارژ نگه می‌دارد. با این وجود با فعال‌کردن وای‌فای و NFC، اتصال سیم‌کارت الکترونیکی و فعال‌کردن AOD عمر باتری ساعت به ۳ روز کاهش می‌یابد.

هوآوی ساعت واچ ۳ پرو را به همراه یک شارژر بدون سیم ۱۰ واتی عرضه کرده اما شما می‌توانید برای شارژ این محصول از هر نوع شارژر Qi استفاده کنید. مدت زمان شارژ کامل این ساعت به‌لطف باتری قدرتمند آن تنها ۳ ساعت به طول می‌انجامد. این عدد در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر شگفت‌انگیز است. پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نیز از دیگر ویژگی‌های واچ ۳ پرو می‌باشد. همچنین سیستم‌عامل هارمونی او اس این ساعت، آمار دقیقی از میزان شارژ مصرفی اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهد.

هوآوی واچ ۳ پرو

جمع‌بندی

هوآوی واچ ۳ پرو محصولی کاربردی بوده که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول از تمام ویژگی‌های مثبت ساعت واچ GT 2 پشتیبانی کرده و شما می‌توانید از آن بدون نیاز به گوشی هوشمند خود استفاده کنید. عمر باتری هوآوی واچ ۳ پرو نیز بسیار بالا بوده و شما می‌توانید تا ساعت‌ها از ویژگی‌های مختلف آن بهره‌مند شوید.

این محصول از نظر ظاهری طراحی جذابی داشته و عملکرد خوبی را نیز ارائه داده است. با این وجود، قیمت این محصول کمی بالا بوده و این مورد نقطه ضعف اصلی آن محسوب می‌شود. نسخه‌ی کلاسیک با بند چرمی این ساعت ۴۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده و نسخه‌ی تیتانیومی آن به قیمت ۵۹۹ یورو به فروش می‌رسد. هوآوی این محصول را در کشورهای اروپایی به همراه محصولات جانبی رایگانی مانند ایربادز عرضه کرده است.

نظر شما در مورد ساعت هوشمند هوآوی واچ ۳ پرو چیست؟ آیا این محصول می‌تواند با ساعت‌های هوشمند شرکت‌های دیگر رقابت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارسمنبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید