بررسی ویدیویی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل - تکفارس 
بررسی ویدیویی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل - تکفارس 

بررسی ویدیویی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

مهدی ملکی
۵ تیر ۱۴۰۰ - 18:12
بررسی ویدیویی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

تبلت ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو اپل به جدیدترین فناوری صفحه نمایش مجهز شده و پس از تلویزیون‌های پیشرفته و با پنل مشابه، بهترین دستگاه برای تماشای فیلم می‌باشد. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی این تبلت با ۱۲۸ گیگابایت رم از ۱٫۰۹۹ دلار شروع می‌شود اما حافظه‌ی بیشتر و وسایل جانبی مانند کیبورد و قلم لمسی این قیمت را بیشتر می‌کنند.

هر دو نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی و ۱۱ اینچی آیپد پرو (که ۷۹۹ دلار قیمت دارد) به پردازنده‌ی M1 شرکت اپل مجهز شده‌اند و نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت‌هایی در آن‌ها حاصل شده است. با این وجود، پردازنده‌ی M1 که در نسل جدید آی‌مک، مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی نیز مورد استفاده قرار گرفته است به‌طور اساسی تغییری در عملکرد آیپد پرو ایجاد نکرده است.

مهم‌ترین قسمت نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو صفحه نمایش خیره‌کننده‌ی آن است. سوال اصلی این است که آیا این صفحه نمایش جدید ارزش پرداخت ۱۰۰ دلار اضافه در مقایسه با نسخه‌ی قبلی را دارد؟ آیا این صفحه نمایش تجربه‌ی کار با آیپد پرو را نسبت به گذشته بهتر کرده است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها ابتدا باید فناوری مینی ال ای دی صفحه نمایش این تبلت را مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

معمولاً صفحه نمایش‌ تبلت‌ها به دو دسته‌ی ال سی دی و اولد تقسیم می‌شوند. هر دو پنل از ساب‌پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی برای ایجاد رنگ استفاده می‌کنند اما برای نمایش رنگ‌ها، پیکسل‌های نمایشگر باید توسط یک منبع نور روشن شوند. پنل‌های اولد به‌صورت داخلی به این رنگ‌ها نور می‌رسانند اما پنل‌های ال سی دی برای این کار از یک و یا چند لامپ ال ای دی استفاده می‌کنند.

تبلت آیپد پرو با وجود استفاده از پردازنده‌ی M1 توانایی اجرای اپلیکیشن‌های مک‌بوک را ندارد. این در حالی است که مک‌بوک توانایی اجرای اپلیکیشن‌های آیپد را داشته و به شما این امکان را می‌دهد تا هر کاری که در نظر دارید را بر روی آن انجام دهید.

یکی از نتیجه‌های استفاده از پردازنده‌ی M1 این بوده که اپل به‌صورت رسمی میزان رم استفاده‌شده در این تبلت را اعلام کرده است. این موضوع برای اولین بار در بین دستگاه‌های مجهز به آی او اس رخ داده است. به گفته‌ی شرکت اپل، آیپدهای مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یا کمتر، از ۸ گیگابایت رم بهره برده و آیپدهای مجهز به ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی و یا بیشتر، از ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده‌اند.

پردازنده‌ی M1 بسیار سریع بوده و در بنچمارک‌های مختلف عملکرد سریع‌تری را نسبت به پردازنده‌ی A12Z که در نسخه‌های قبلی آیپد پرو مورد استفاده قرار گرفته بود به ثبت رسانده است. با این وجود تفاوتی در اجرای اپلیکیشن‌ها در مقایسه با نسخه‌ی قبلی آیپد پرو مشاهده نشد چرا که این تبلت نیز اپلیکیشن‌ها را با سرعت بالایی اجرا می‌کند. شما می‌توانید بررسی ویدیویی اختصاصی تکفارس از این تبلت را در زیر مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

اینستاگرام تکفارس - آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

تلگرام تکفارس - آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید