تیم کوک به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تصویب پنج لایحه ضد انحصاری هشدار داد - تکفارس 
تیم کوک به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تصویب پنج لایحه ضد انحصاری هشدار داد - تکفارس 

تیم کوک به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تصویب پنج لایحه ضد انحصاری هشدار داد

حامد شهرزاد
۲ تیر ۱۴۰۰ - 17:59
tim cook

به تازگی پنج لایحه ضد انحصاری به مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا ارائه شده است که ممکن است برخی از اقدامات شرکت‌های بزرگ فناوری را -که کمیته قضایی مجلس به عنوان قدرت‌های بزرگ انحصارطلبی یعنی اپل، آمازون، گوگل و فیس بوک توصیف کرده است- با اخلال مواجه کند. تیم کوک به این پنج لایحه واکنش تندی را نشان داده است و ممکن است در آینده غول‌های فناوری دیگر نیز به سرعت به تصویب چنین لایحه‌هایی واکنش نشان دهند.

غول‌های فناوری بار‌ها اعلام کرده اند که از تصمیمات مجلس و دولت آمریکا و مقررات مربوط به آن استقبال می‌کنند، البته اگر قوانین تصویب شده مورد قبول آن‌ها باشد. نوشتن، تصویب و اجرای قوانین سخت‌گیرانه باعث می‌شود تا شرکت‌های فناوری نتوانند خلاقیت خود را به صورت کامل بروز دهند و حتی باعث ضرر مالی به آن‌ها شود. به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا هر روز فشار خود را بر شرکت‌های فناوری افزایش می‌دهد. دلیل این موضوع می‌تواند آن باشد که این شرکت‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین شرکت‌های دنیا هستند.

به گفته نیویورک تایمز، تیم کوک که مدیر عامل شرکت اپل است، با نانسی پلوسی که رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا و همچنین مسئول طرح و تصویب این پنج لایحه است، تماس گرفت تا هشدار دهد که تصویب این پنج لایحه که مربوط به قوانین ضد انحصاری است، اگر به صورت عجولانه تصویب شود، می‌توانند عملکرد آیفون و سیستم عامل آی او اس را مختل کنند. تیم کوک در ادامه به نانسی پلوسی هشدار داد که این اقدامات ممکن است منجر به وقوع عواقب ناگوار برای صنعت فناوری شود.

مطالب مرتبط:

نیویورک تایمز در مورد این موضوع نوشت:

مدیران، لابی‌گران، و بیش از دوازده اتاق فکر و گروه‌های طرفدار شرکت‌های فناوری که توسط خود این شرکت‌ها حمایت مالی می‌شوند، دفتر‌های کاپیتول را اشغال کرده، با نمایندگان مجلس ایالات متحده آمریکا و اعضای کارکنان آن‌ها از طریق‌ ایمیل تماس گرفته و نامه‌های خود را در مخالفت با تصویب پنج لایحه مربوط به قوانین ضد انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری نوشته اند.

آن‌ها عنوان کرده‌اند که در صدور تبدیل شدن این پنج لایجه به قانون، عواقب ناگواری برای صنعت فناوری و کشور ایالات متحده آمریکا به وجود خواهد آمد. مجلس ایالات متحده آمریکا باید در مورد لوایح موجود و قوانین در حال تصویب تحقیقات بیشتری انجام دهد و با متخصصان امور مربوطه مشورت کند تا قوانینی عادلانه و مناسب پیشرفت شرکت‌های مختلف فناوری صادر شود.

تحلیل‌های مختلف در مورد دولت جو بایدن نشان می‌دهد که دولت فعلی ایالات متحده آمریکا علاقه خاصی به مبارزه با انحصارطلبی در زمینه فناوری دارد، نکته‌ای که شاید به وضوح زمانی مشخص شد که جو بایدن فردی برجسته در مورد مبارزه با انحصارطلبی شرکت‌های فناوری و همچنین منتقد آمازون یعنی لینا خان را به عنوان رئیس کمیسیون تجارت فدرال انتخاب کرد. او هفته گذشته سوگند یاد کرد که به درستی به وظایف خود عمل خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا اپل در رقابت با رئیس کمیسیون تجارت فدرال، مجلس نمایندگان و ریاست جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن پیروز خواهد شد؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.