شایعه: سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهند بود - تکفارس 
شایعه: سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهند بود - تکفارس 

شایعه: سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهند بود

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۰ - 17:28
سامسونگ گلکسی S22

همانطور که می‌دانید گلکسی S21 و S21 پلاس از دوربین‌های مشابه مدل‌های قبلی خود در سری گلکسی S20 بهره می‌برند. حالا یک منبع معتبر به نام Tron فاش کرده است که چنین اتفاقی در سری گلکسی S22 نخواهد افتاد و سامسونگ استراتژی متفاوتی در مورد مدل‌های سال آینده اتخاذ خواهد کرد.

در حال حاضر، گلکسی S20/S21 از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. اندازه بزرگ پیکسل‌های دوربین اصلی این گوشی‌ها باعث می‌شود تا عکس‌های گرفته‌شده در شب کیفیت خوبی داشته باشند، و رزولوشن بالای دوربین تله‌فوتو آن‌ها اجازه ضبط ویدیوهای ۸K و همچنین عکس‌برداری از سوژه‌های دور بدون زوم کردن را می‌دهد.

مطالب مرتبط:

اما بنا به گفته Tron، ظاهراً در مورد مدل‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس همه چیز فرق خواهد کرد. این مدل‌ها، از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

رندر گلکسی S22

البته این به معنای عدم استفاده این دو مدل از دوربین‌های با سایز پیکسلی بزرگ نخواهد بود. سامسونگ در حال حاضر یک سنسور بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی با سایز ۱/۱۲ اینچ دارد که پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری آن می‌توانند با استفاده از فناوری ترکیب پیکسلی تا ۲.۸ میکرومتر افزایش ‌یابند. این سنسور همچنین قادر به ضبط ویدیوهای ۸K است. البته سامسونگ تا زمان معرفی سری گلکسی S22 ممکن است سنسورهای نسل بعدی GN را هم معرفی کند.

البته باید توجه داشت که تا زمان معرفی سری گلکسی S22 حداقل شش ماه باقی مانده است و شایعه فوق می‌تواند درست نباشد یا صرفاً مبتنی بر طرح‌های اولیه‌ای باشد که در طول پیشرفت کار ممکن است تغییر کنند.

اگر شایعه فوق درست نباشد، این بدین معناست که مدل‌های استاندارد و پلاس گلکسی S22 برای یک سال دیگر فاقد دوربین‌ پریسکوپ خواهند بود و این نوع دوربین فقط در مدل‌های الترا استفاده خواهد شد.

از طرفی ما براساس شایعات می‌دانیم که سری گلکسی S22 فاقد دوربین‌های زیر نمایشگر و سنسورهای سه بعدی مدت زمان پرواز خواهد بود. البته Tron در افشاگری امروز خود به اسامی رمزی Rainbow R and G هم اشاره کرده است که عبارت “Rainbow” اسم رمزی سری گلکسی S22 است و هر کدام از سه مدل این سری یکی از حروف “RGB” را خواهد داشت: R برای مدل استاندارد، G برای مدل پلاس و B برای مدل الترا.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید