رجیستر موبایل واره ها در گمرک اجباری می شود - تکفارس 
رجیستر موبایل واره ها در گمرک اجباری می شود - تکفارس 

رجیستر موبایل واره ها در گمرک اجباری می شود

مهدی ملکی
۲ تیر ۱۴۰۰ - 11:00
سامانه همتا

سخنگوی گمرک گفت: با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در چهار گام زمان بندی شده رجیستر انواع دستگاه های دارای سیم کارت در گمرک آغاز می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA در دو گام نخست و انواع تبلت در گام های بعدی به محض ورود به کشور توسط همانند تلفن همراه توسط مسافران می بایست رجیستر شوند.

وی افزود: ساعت هوشمند از  تاریخ دوازدهم تیر ماه،  بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه شامل رجیستر اجباری در رویه مسافری در گمرکات ورودی خواهند شد.

مطالب مرتبط:

لطیفی در ادامه توضیح داد: تبلت برند لنوو از  تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مرداد ماه به شرط هماهنگی ها و تصمیمات مرتبط با دستگاه های سیاست گذار و تصمیم گیر ارزی می بایست به محض ورود مسافران به کشور رجیستر دستگاههای فوق در بخش مسافری گمرک ورودی صورت گیرد.

سخنگوی گمرک گفت: با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از ۲۴ به ۲۳ تغییر می کند.

رجیستری

لطیفی تاکید کرد: براساس بند ۹ و ۱۰ صورتجلسه سی ام خرداد ماه کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در رابطه با اجرای پروژه ملی پیاده سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت،  گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا  نسبت به اخذ و ثبت اطلاعات دستگاه‎های همراه مسافرین اقدام کند و در همین زمینه  اطلاع‌رسانی به مسافرین را در دستور کار خود قرار دهد.

لطیفی در پایان تاکید کرد: رجیستر تلفن همراه مسافری  همچنان به قوت خود باقی است.

منبع: خبرگزاری اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.