Kantar: آمازون با ارزش ترین برند دنیاست - تکفارس 
Kantar: آمازون با ارزش ترین برند دنیاست - تکفارس 

Kantar: آمازون با ارزش ترین برند دنیاست

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۰ - 08:38
آمازون

موسسه Kantar جدیدترین گزارش BrandZ خود را که شامل فهرست با ارزش ترین برندهای دنیا می‌شود منتشر کرده است. در جایگاه نخست این فهرست، آمازون با ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار قرار گرفته است که نشان می‌دهد ارزش این شرکت نسبت به سال گذشته (۲۶۸ میلیارد دلار) حدود ۶۴ درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط:

همچنین، سامسونگ در رده ۴۲، هواوی کمی پایین‌تر در رتبه ۵۰ و شیائومی پایین‌تر از آن‌ها در رده ۷۰ قرار گرفته است. شیائومی نسبت به سال گذشته ۱۱ رده صعود کرده و حالا بین برندهای Budweiser و بی‌ام‌وی قرار گرفته است.

جدیدترین فهرست ۱۰۰ برند برتر دنیا، شگفتی‌های دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به رتبه ۱۲ انویدیا، رده ۳۷ کوالکام، جایگاه ۵۷ شرکت AMD، رتبه ۸۲ اسنپ چت و رده ۹۹ اسپاتیفای اشاره کرد. البته باید به شرکت زوم هم اشاره کنیم که توانسته در رتبه ۵۲ قرار بگیرد و محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کند.

در سال گذشته، کسب‌وکارهای اشتراکی (پولی) در جریان شیوع ویروس کرپنا رشد چشمگیری داشته‌اند و رتبه آن‌ها در فهرست برندهای برتر دنیا افزایش یافته است: بطوریکه ایکس باکس ۵۵ درصد رشد کرده؛ دیزنی‌ ۱۳ درصد؛ نتفلیکس ۵۵ درصد و اسپاتیفای هم به‌اندازه کافی رشد کرده که توانسته برای نخستین بار در بین ۱۰۰ برند برتر دنیا قرار بگیرد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید