کلاب هاوس به طور تصادفی عملکرد پیام خصوصی خود را فاش کرد - تکفارس 
کلاب هاوس به طور تصادفی عملکرد پیام خصوصی خود را فاش کرد - تکفارس 

کلاب هاوس به طور تصادفی عملکرد پیام خصوصی خود را فاش کرد

حامد شهرزاد
۱ تیر ۱۴۰۰ - 20:04
کلاب هاوس به طور تصادفی عملکرد پیام خصوصی خود را فاش کرد - تکفارس 

کلاب هاوس که با قدرت و تأثیرگذاری خود نوانسته است تا هر پلتفرم فناوری دیگری از اسپاتیفای گرفته تا فیس بوک را وادار کند تا به منظور ایجاد قابلیت‌های کاملاً مشابه این پلتفرم دست به کپی‌برداری بزنند، به طور تصادفی عملکرد پیام خصوصی خود را فاش کرده است.

به نظر می‌رسد که کلاب هاوس اولین قدم‌های خود را برای ارائه خدماتی فراتر از کنفرانس صوتی زنده خالص برداشته است. اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت در اواخر هفته گذشته به طور تصادفی ویژگی پیام‌رسانی جدید خود را به نام بک چنل به برخی از کاربران نشان داده است. چنین اقدامی مورد توجه کاربران مختلف قرار گرفته است و سوالات زیادی را در مورد این موضوع برانگیخته است.

این ویژگی مشابه یک پیام رسان متنی عمل می‌کند. البته باید این موضوع را بیان کرد که اعلام چنین اقدامی از طرف کلاب هاوس قابل پیش‌بینی بود چرا که زمانی که رقبای این شرکت به آسانی از ایده‌های کلاب هاوس کپی و تقلید می‌کنند، نباید انتظار داشته باشیم که کلاب هاوس نیز اقدام مشابهی را انجام ندهد.

بر اساس چندین توییت که روز جمعه در گردش است، بک چنل پلتفرم جدید کلاب هاوس برای کاربران برای گپ زدن از طریق متن به جای صوت است. ظاهراً در یادداشتهای انتشار یافته که مربوط به تغییرات جدید نسخه این برنامه شبکه اجتماعی است، به هیچ وجه به این ویژگی اشاره نشده است و آنچه ارائه شده، کاملاً ناتمام به نظر می‌رسد. مشخص نیست که این نسخه از بک چنل چه مدت در کلاب هاوس وجود داشته است، اما ظاهراً کلاب هاوس با عجله آن را حذف کرده است.

مطالب مرتبط:

سخنگوی این شرکت برای اظهار نظر، به د ورج گفته است که به عنوان بخشی از روند ساخت خدمات خود، کلاب هاوس به طور منظم ویژگی‌های بالقوه را بررسی و آزمایش می‌کند. این ویژگی‌های بتا و آزمایشی گاهی اوقات در بخشی از برنامه ارائه می‌شوند و گاهی اوقات این برنامه‌ها به طور تصادفی شروع به عمل می‌کنند. کلاب هاوس ادامه داد که آن‌ها در مورد ویژگی‌های بالقوه توضیحی نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند که بنیانگذاران کلاب هاوس گاهی اوقات درمورد نقشه راه آینده کلاب هاوس در طول هفته در روم‌های یکشنبه بحث می‌کنند. البته بنیانگذاران کلاب هاوس به صورت جزئی و عمومی در مورد برنامه‌ها و نقشه‌های آینده این شرکت صحبت نمی‌کنند چرا که چنین مسائلی برای هر شرکتی بسیار مهم و حیاتی است و چنین مسائلی به صورت سری درون شرکت بیان می‌شود.

مقیاس فعال شدن این ویژگی برای کاربران کلاب هاوس کاملاً مشخص نیست زیرا دوباره به نظر می‌رسید که این ویژگی فقط برای مدت کوتاهی برای عموم کاربران فعال شده باشد و اگر فقط توسط چند کاربر که در آن زمان از این برنامه استفاده می‌کردند، رویت شده باشد، به دست آوردن آمار دقیق در مورد آن دشوار است. شاید کلاب هاوس قصد داشته است تا این ویژگی را به صورت بتای محدود و خصوصی در اختیار کاربران اندکی قرار دهد.

در هر صورت، سرمایه‌گذاری برای توسعه، طراحی و معرفی یک ویژگی به نام بک چنل و سپس حذف آن از کلاب هاوس بعید به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد این ویژگی در روزهای آینده برای عموم کاربران منتشر خواهد شد و کاربران سراسر دنیا خواهند توانست تا از این ویژگی استفاده کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.