ده ها هزار نفر خواستار جلوگیری از بازگشت جف بزوس از فضا به زمین شدند - تکفارس 
ده ها هزار نفر خواستار جلوگیری از بازگشت جف بزوس از فضا به زمین شدند - تکفارس 

ده ها هزار نفر خواستار جلوگیری از بازگشت جف بزوس از فضا به زمین شدند

حامد شهرزاد
۱ تیر ۱۴۰۰ - 13:24
Amazon CEO Jeff Bezos

در روز سه شنبه ۲۹ تیر (۲۰ جولای)، جف بزوس که بنیانگذار آمازون و یک میلیاردر بزرگ است، به همراه برادرش یعنی مارک بزوس سوار سیستم موشک ساب اوربیتال نیو شپرد خواهند شد. برادران بزوس، یک برنده حراج ۲۸ میلیون دلاری و یک نفر چهارم، اولین مسافران موشک قابل استفاده مجدد برای ۱۱ دقیقه سفر به فضا خواهد بود.

از زمانی که بزوس در این ماه سفر خود را به فضا اعلام کرد، ده‌ها هزار نفر دور هم جمع شده اند تا علیه بازگشت او به این سیاره درخواستی را امضاء و ارائه کنند. به نظر می‌رسد که اقدامات اخیر جف بزوس در مواجهه با کارمندان و کارگران خود باعث شده است تا جمعیت نسبتاً زیادی از وی ناراضی و حتی نفرت داشته باشند.

چندین دادخواست در این مورد وجود دارد، اما دادخواست اصلی با نام «اجازه ندهید تا جف بزوس به زمین برگردد» تا اواخر روز یکشنبه بیش از ۳۳ هزار امضا جمع‌آوری کرده بود. در توضیحات آمده است که میلیاردر‌ها نباید وجود داشته باشند. در زمین یا در فضا، اما اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که به فضا بروند، باید در آنجا بمانند. در هر صورت، چنین اقداماتی به نتیجه نخواهد رسید چرا که با توجه به اینکه حیات در فضا وجود ندارد و بزوس نخواهد توانست تا در فضا به زندگی خود ادامه دهد، چنین درخواست‌هایی در واقع مشابه خواستار قتل یک نفر است.

بزوس بنیانگذار شرکت اکتشافات فضایی بلو اوریجین است که نیو شپرد را ساخته است. این موشک قابل استفاده مجدد است و ظرفیت شش مسافر را در کپسول خود دارد. جف بزوس در نظر دارد تا چندین بار از این موشک فضایی استفاده کند تا بتواند اشخاص زیادی را به فضا بفرستد. نتیجه کار وی در چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

مطالب مرتبط:

بزوس در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد بیان کرد که از پرواز آینده خود بسیار خوشحال است. او در این مورد گفت:

اگر زمین را از فضا مشاهده کنید، این موضوع شما را تغییر خواهد داد. این رابطه شما با این سیاره و همچنین با بشریت را تغییر می‌دهد. این تنها یک زمین است.

بزوس تنها میلیاردری نیست که تلاش‌های خود را در مورد سفر به فضا انجام داده است. سرمایه‌گذاران زیادی در این زمینه فعال هستند و از پیشگامان این طرح می‌توان به ایلان ماسک اشاره کرد. ریچارد برانسون نیز برنامه‌های مشابهی را در نظر دارد تا بتواند به فضا سفر کند. باید دید که نتیجه پرواز وی به فضا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر.

ایلان ماسک که بنیانگذار اسپیس ایکس است چندین مورد اولیه را برای پرواز‌های فضایی خصوصی فراهم آورده است، از جمله اولین شرکت خصوصی است که سال گذشته فضانوردان را به‌ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرده است. وب سایت این شرکت سفر‌های فضایی را برای پرداخت هزینه به مشتریان تبلیغ می‌کند. ماسک هیچ برنامه فوری سفر فضایی را اعلام نکرده است. اما یک میلیاردر ژاپنی با نام یوساکو مازاوا، سفر خود را با فضاپیمای اسپیس ایکس رزرو کرده است تا در سال ۲۰۲۳ به دور ماه سفر کند.

ریچارد برانسون که بنیانگذار گروه ویرجین است نیز دارای یک برنامه فضایی با نام ویرجین گلکتیک است که دارای یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد است که برای سفر‌های فضایی تجاری طراحی شده است. برانسون قصد دارد در یکی از پرواز‌های آینده ویرجین گلکتیک باشد.

منبع: NPR

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.