تیک تاک قابلیت جدید جامپ را برای افزودن اپلیکیشن‌ها به ویدیوها معرفی کرد - تکفارس 
تیک تاک قابلیت جدید جامپ را برای افزودن اپلیکیشن‌ها به ویدیوها معرفی کرد - تکفارس 

تیک تاک قابلیت جدید جامپ را برای افزودن اپلیکیشن‌ها به ویدیوها معرفی کرد

افشین نوری
۱ تیر ۱۴۰۰ - 12:38
تیک تاک

تیک تاک قابلیت جدیدی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های کوچکی به نام جامپ (Jump) را به ویدیوهای خود اضافه کنند. برای مثال، اگر کسی قصد درست کردن یک ویدیوی آشپزی را دارد می‌تواند در ویدیوی خود یک لینک به اپلیکیشن Whisk که مختص دستور پخت غذاهاست بدهد تا مخاطبان ویدیو بتوانند برگه مربوط به دستور پخت آن غذا را به فشار دادن یک دکمه مشاهده کنند. البته این قابلیت هنوز در حال تست است و فقط عده معدودی از تولیدکنندگان ویدیو امکان استفاده از آن را دارند. با این‌حال، تیک تاک گفته است که این قابلیت بعد از تست‌های بیشتر در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

با معرفی قابلیت جامپ، بینندگان یک ویدیو دکمه‌ای را در پایین صفحه مشاهده خواهند کرد که با فشار دادن آن، محتوای داخل آن روی یک صفحه جدید در تیک تاک باز خواهد شد. تولیدکنندگان ویدیو قادر به سفارشی‌سازی محتوای جامپ نیز خواهند بود.

تیک تاک

تیک تاک حدود چند ماه است که در حال تست این قابلیت است و برای توسعه آن با شرکت‌های مختلفی مانند Whisk، ویکیپدیا و Tabelog همکاری کرده است. تیک تاک گفته است که کمپانی‌هایی مانند BuzzFeed و IRL به‌زودی جامپ‌هایی را برای این قابلیت ارایه خواهند کرد و همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد تجربه شخصی خودشان را در این قابلیت جدید خواهند داشت. تیک تاک همچنین گفته است که هر کسی می‌تواند برای استفاده از این قابلیت درخواست بدهد، اما این درخواست‌ها صرفاً بر اساس مفید بودن‌شان برای ببیندگان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به گفته تیک تاک در حال حاضر همه اعضای کریتور فاند (Creator Fund) می‌توانند یک جامپ به ویدیوهای خود اضافه کنند و این شرکت نحوه عملکرد آن‌ها را بررسی خواهد کرد. تیک تاک اولین شرکتی نیست که این قابلیت را برای پلتفرم خود معرفی می کند. اسنپ چت هم قابلیت مشابهی به نام Minis دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و گیم‌های کوچک را در ویدیوها به اشتراک بگذارند. قابلیت Minis هم مثل قابلیت جامپ از پروتکل HTML5 استفاده می‌کند که کار با آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. اسنپ چت همچنین اخیراً امکان نصب اپلیکیشن‌ها را از طریق پلتفر خود فراهم کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید