سامسونگ از مانیتورهای گیمینگ ادیسه ۲۰۲۱ رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ از مانیتورهای گیمینگ ادیسه ۲۰۲۱ رونمایی کرد - تکفارس 

سامسونگ از مانیتورهای گیمینگ ادیسه ۲۰۲۱ رونمایی کرد

افشین نوری
۱ تیر ۱۴۰۰ - 10:20
مانیتور ادیسه سامسونگ

سامسونگ مدل‌های ۲۰۲۱ مانیتورهای گیمینگ ادیسه خود را معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی مانیتورهای امسال برخلاف مدل‌های سال گذشته که از پنل‌های انحنادار استفاده می‌کردند پنل‌های تخت آن‌هاست. سری جدید شامل سه مدل G50A ،G70A و G30A می‌شود.

مانیتور G70A رده‌بالاترین مدل این سری است و از یک نمایشگر ۲۸ اینچی IPS با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. این پنل از حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و همچنین استاندارد VESA DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند. G70A گواهینامه G-SYNC انویدیا را دارد و از قابلیت FreeSync Premium Pro شرکت AMD پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

این مانیتور برای پشتیبانی از ترکیب رزولوشن و نرخ نوسازی بالا دارای یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 است که این درگاه آخر اجازه وصل کردن جدیدترین نسل کنسول‌ها مانند پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را خواهد داد. همچنین وجود قابلیت Auto Source Switch به مانیتور اجازه خواهد داد تا به‌طور خودکار روشن شده و به دستگاه وصل‌شده‌ به مانیتور سوییچ کند.

مانیتور ادیسه سامسونگ

مدل بعدی، G50A است که دارای یک پنل ۱۷ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۴۴۰ پیکسل است و از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، فناوری HDR10 و حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت پشتیبانی می‌کند. این مانیتور همچنین از قابلیت‌های FreeSync Premium و G-SYNC پشتیبانی می کند و اتصالات آن شامل یک درگاه DisplayPort 1.2 و یک پورت HDMI 2.0 می‌شود.

هر دو مدل G70A و G50A دارای قابلیت های اضافی دیگری مانند Picture-in-Picture ،Low Input Lag Mode ،Super Arena Gaming UX ،Ultrawide Game View و CoreSync Lighting هستند.

مانیتور ادیسه سامسونگ

و در آخر، مانتیور G30A را داریم که در دو سایز ۲۷ و ۲۴ اینچی معرفی شده و هر دو سایز آن از یک پنل VA با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برند. این مانیتور از فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کند و دارای حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت است. مانیتور G30A فقط از قابلیت FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و گواهینامه G-SYNC انویدیا را ندارد. اتصالات این مانیتور محدود به  یک پورت DisplayPort 1.2 و یک درگاه HDMI 1.4 می‌شود.

مانیتور ادیسه سامسونگ

هر سه مانیتور جدید سامسونگ در رنگ مشکی معرفی شده‌اند و دارای یک استند قابل‌تنظیم برای تنظیم زاویه قرارگیری مانیتور هستند. سامسونگ هنوز صحبتی درباره نحوه عرضه و قیمت‌ها این مانیتورها نکرده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.