بررسی هدفون بیتس استودیو بادز - تکفارس 
بررسی هدفون بیتس استودیو بادز - تکفارس 

بررسی هدفون بیتس استودیو بادز

آرمین مکاری
۲ تیر ۱۴۰۰ - 09:00
برری هدفون بیتس استودیو بادز

استودیو بادز، دومین نسل از هدفون‌های کاملاً بی‌سیم شرکت بیتس است. استودیو بادز راه پاور بیتس پرو را دنبال می‌کند و از بهترین هدفون‌های میان رده مناسب فعالیت‌‌های ورزشی محسوب می‌شود تا بتوانید هنگام تمرین‌های سخت ورزشی خود، از لذت موسیقی بهره ببرید. بیتس امیدوار است تا با برچسب ۱۵۰ دلاری استودیو بادز، یعنی ۱۰۰ دلار کم‌تر از اپل ایرپادز پرو، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جذب کند. ایرباد جدید بیتس از حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند و با ویژگی‌های جدیدی که این شرکت اضافه کرده است، ممکن است بتوان رقیب جدیدی را برای اپل در نظر گرفت.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

طبق ادعای بیتس، کیفیت صدای استودیو بادز فراتر از قیمت ۱۵۰ دلاری این هدفون است اما قطعاً‌ عدم وجود مواردی مانند شارژ بی‌سیم، در حفظ قیمت آن تاثیرگذار بوده است. حالت نویز کنسلینگ یا همان حذف سروصدای اطراف استودیو بادز را نمی‌توان در حد ایربادهای گران قیمت مانند ایرپاد پرو دانست و تفاوت‌هایی در شفافیت صدای آن‌ها احساس می‌شود.

بیتس استودیو بادز

بیتس استودیو بادز دارای طراحی کوچک و سبکی است که برخلاف پاور بیتس پرو فاقد قلاب گوش می‌باشد. وزن هریک از ایربادها ۵٫۱ گرم است که اختلاف وزن قابل توجهی با پاور بیتس پروی ۲۰ گرمی دارد. استودیو بادز از اکثر رقبای سرسخت خود مانند سامسونگ گلکسی بادز پرو، جبرا الایت ۸۵t و ایرپاد پرو نیز سبک‌تر است و در این زمینه، بیتس سربلند خواهد بود.

مطالت مرتبط:

حفره بسیار کوچکی درون بدنه استودیو بادز قرار دارد که از احساس فشار درون گوش جلوگیری می‌کند و شامل سه اندازه استاندارد مختلف برای قسمت داخلی گوش با جنس سیلیکون است. استفاده از این ایربادها کاملاً راحت است و حتی بعد از استفاده‌های طولانی، احساس خستگی نخواهید کرد.

بیتس استودیو بادز

بیتس استودیو بادز در برابر پاوربیتس پرو

عوامل کمپانی بیتس در طراحی استودیو بادز از تجربیات قبلی خود و سایر شرکت‌ها درس گرفته‌اند و همچنین نمونه‌های اولیه فراوانی طراحی شدند تا آن چه در محصول نهایی می‌بینیم تولید شود. کلید تعبیه شده بر روی هرکدام از ایربادها، به فشار بسیار کمی برای تعامل نیاز دارند و یک بار فشار برای پخش و متوقف کردن، دو بار برای رد شدن از آهنگ‌ها، سه بار برای بازگشت به موزیک قبلی و فشار طولانی برای جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف از جمله حذف نویز فعال (ANC) است. همچنین امکان شخصی‌سازی کاربرد فشار طولانی دکمه برای استفاده از دستیارهای صوتی مانند سیری و گوگل اسیستنت وجود دارد.

بیتس استودیو بادز

اندازه کیس شارژ بیضی شکل استودیو بادز نسبت به پاوربیتس پرو کوچک‌تر شده است و رنگ قرمزی که در این مقاله به بررسی آن پرداخته‌ایم کاملاً چشم‌نواز است. همچنین جذب مغناطیسی ایربادها توسط کیس از قدرت مناسبی برخوردار است که حس اطمینان لذت‌بخشی را به کاربر منتقل می‌کند.

با وجود این‌که در پاوربیتس پرو، پاوربیتس، و بیتس فلکس از تراشه‌های اپل استفاده می‌کردند، در استودیو بادز از هیچ قطعه‌ای از اپل استفاده نشده است. دلیل استفاده از تراشه‌های اپل، برای پشتیبانی از قابلیت دستگاه‌های این شرکت و همگام‌سازی حساب آیکلود (iCloud) بوده است و با فقدان تراشه اپل، بیتس سعی کرده است تا این خلا را با پشتیبانی نرم‌افزاری جبران کند. استودیو بادز از فرمان‌های صوتی سیری و قابلیت Apple Find My network پشتیبانی می‌کند و همانند ایرپاد اپل، می‌توانید تنظیمات مخصوص هدفون خود را در بخش کنترل سنتر (Control Center) آی او اس مشاهده کنید. همچنین این ایرباد بیتس با اپل موزیک یکپارچه است و از فناوری جدید Dolby Atmos بهره می‌برد. اما عدم همگام‌سازی با اکانت آیکلود، اشکالاتی در قابلیت‌های آن، مانند کمبود جستجوی خودکار بین آیپد، آیفون و مک دیده می‌شود که برای اکثر کاربران چندان مهم نیست.

بیتس استودیو بادز

دلیل این تغییر را می‌توان اولویت ویژگی‌های اندروید برای بیتس دانست. کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند بعد از اتصال حساب گوگل خود، با قابلیت Fast Pair استودیو بادز خود را سریعاً به دستگاه‌های اندرویدی متصل نمایند و همچنین توانایی نمایش مقدار باتری و آخرین مکانی که هدفون به دستگاه شما متصل بوده است نیز وجود دارد.

با معماری جدید درایور، تمرکز بیتس بر روی قدرت صدای استودیو بادز بوده است و تفاوت محسوسی در مقایسه با پاور بیتس پرو دیده می‌شود که البته هر کدام از آن‌ها نقطه قوت خاص خود را دارند. اگر در هنگام گوش دادن به موزیک، طرفدار باس بیشتر صدا هستید، همچنان پاور بیتس پرو انتخاب مناسب‌تری برای شماست اما اگر به وضوح بیشتر و جداسازی محدوده‌های فرکانس اهمیت بیشتری می‌دهید، استودیو بادز را در لیست خود قرار دهید. در مجموع، استودیو بادز از کیفیت صدای مناسبی برخوردار است و با استفاده از اکولایز (EQ) می‌توان آن را بهبود داد اما هنوز در سطح آن چه از درایور شخصی‌سازی شده بیتس انتظار داشتیم، نیست.

بیتس استودیو بادز

سیستم حذف نویز استودیو بادز متاسفانه آن طور که باید، صدای اطراف را مسدود نمی‌کند و در محدوده قیمت ۱۵۰ دلاری، عملکرد رقبا بهتر است. برای مثال، ایربادهای بیتس در حذف سروصدای خیابان‌ها موفق نیست و حالت شفافیت صدا نیز فاقد احساس طبیعی ایرپاد پرو و سایر هدفون‌های پرچمدار است. البته برای کسب تجربه‌ای بهتر در این زمینه نیاز به پرداخت پول بیشتری نیست و نسل دوم اکو بادز آمازون در هر دو حالت حذف نویز و شفافیت صدا نتایج بهتری را به ثبت رسانده است.

با فعال کردن قابلیت حذف نویز فعال، عمر باتری استودیو بادز حدود ۵ ساعت است و با غیرفعال کردن آن، تا ۸ ساعت دوام می‌آورد و کیس استودیو بادز، تا دو بار می‌تواند آن را کاملاً شارژ کند. این ایرباد دارای درجه‌بندی IPX4 است که مقاومت در برابر آب و  عرق بدن را ضمانت می‌کند تا با خیالی آسوده در هنگام ورزش از استودیو بادز خود استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از هرکدام از ایربادها به صورت مجزا مقدور است.

بیتس استودیو بادز

میکروفون استودیو بادز یکی دیگر از زمینه‌هایی است که آن را از رقبا عقب می‌اندازد و طراحی کوچک این هدفون، به ضرر آن تمام شده است. انجام مکالمه در محیط‌های شلوغ، چندان خوشایند نیست و در تست‌های مکالمه انجام شده، تماس‌گیرنده‌ها تشخیص صدای مخاطب و صدای پس‌زمینه را دشوار می‌دانستند. این ایرباد حسگری ندارد تا تشخیص دهد چه زمانی از گوش شما خارج شده است تا موسیقی به طور خودکار متوقف شود.

جنبه‌هایی از هدفون بیتس استودیو بادز وجود دارد که واقعا قابل ستایش است و این شرکت به سوی استراتژی رو به رشدی قدم برمی‌دارد. استفاده از آن کاملاً راحت است و صدای شفافی را ارائه می‌دهد اما در مقابل، قابلیت حذف نویز متوسط و فقدان شارژ بی‌سیم وجود دارد. اگر در حال حاضر از پاور بیتس پرو استفاده می‌کنید و راضی هستید، به‌روزرسانی‌های مهمی در استودیو بادز وجود ندارد تا هدفون خود را ارتقا دهید. نظر شما در مورد استودیو بادز و سایر ایربادزهای بیتس چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن‌ها را دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نقاط قوت

  • طراحی جمع و جور و راحت
  • کیفیت صدای خوب نسبت به قیمت
  • پورت USB-C
  • پشتیبانی ویژه از ویژگی‌های اندروید

نقاط ضعف

  • حذف نویز ضعیف
  • عملکرد ناامیدکننده میکروفون
  • فقدان شارژ بی‌سیم
  • عدم پشتیبانی از برخی ویژگی‌های آی او اس

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارسمنبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید