سامسونگ به اتحادیه شیائومی، اوپو و ویوو برای انتقال بی‌سیم فایل پیوست - تکفارس 
سامسونگ به اتحادیه شیائومی، اوپو و ویوو برای انتقال بی‌سیم فایل پیوست - تکفارس 

سامسونگ به اتحادیه شیائومی، اوپو و ویوو برای انتقال بی‌سیم فایل پیوست

افشین نوری
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 10:24
سامسونگ

شیائومی، اوپو و ویوو چند سال پیش یک اتحادیه مشترک به نام Mutual Transfer Alliance یا به اختصار MTA تشکیل دادند تا از یک روش استاندارد برای انتقال فایل‌ها بین گوشی‌ها و رایانه‌های خود از طریق یک اتصال وایرلس محلی با سرعت ۲۰ مگابایت‌برثانیه استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

از زمان راه‌اندازی این اتحادیه تا الان، شرکت‌های مختلفی به این اتحادیه پیوسته‌اند که از آن جمله می‌توان به وان پلاس، میزو (Meizu) و ZTE اشاره کرد. حالا سامسونگ هم به این جمع ملحق شده است. این اقدام می‌تواند از چند جهت مهم است. اول اینکه، سامسونگ یکی از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند در دنیاست و اغلب جایگاه نخست را در اختیار داشته است.  دوم اینکه، این شرکت هم‌اکنون یک قابلیت انتقال وایرلس اختصاصی به نام Quick Share دارد که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و درواقع جایگرین Android Beam گردید. سامسونگ حتی اوایل امسال یک اپلیکیشن ویندوز ۱۰ برای این قابلیت عرضه کرد.

سامسونگ

البته باید اشاره کنیم که گوگل هم در این زمینه اقداماتی انجام داده و به‌تازگی برنامه‌های خود را برای اضافه کردن قابلیت Nearby Share به کروم او اس اعلام کرده است. این قابلیت ممکن است از طریق مرورگر کروم برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ هم ارایه شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید