Strategy Analytics: سامسونگ و ویوو بیشترین رشد را در زمینه گوشی ۵G داشته‌اند - تکفارس 
Strategy Analytics: سامسونگ و ویوو بیشترین رشد را در زمینه گوشی ۵G داشته‌اند - تکفارس 

Strategy Analytics: سامسونگ و ویوو بیشترین رشد را در زمینه گوشی ۵G داشته‌اند

افشین نوری
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - 09:20
پوکو ام ۳ پرو ۵G

جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics اطلاعات بیشتری درباره میزان فروش گوشی‌های ۵G در سه ماهه اول امسال (ژانویه تا مارس) در اختیار ما قرار می‌دهد. سامسونگ با ۱۷ میلیون عرضه و ویوو با ۱۹.۴ میلیون عرضه، بیشترین رشد را نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ داشته‌اند که به‌ترتیب ۷۹ و ۶۲ درصد بوده است. اپل با عرضه ۴۰.۴ میلیون گوشی ۵G همچنان جایگاه نخست دنیا را دارد، اما در مقایسه با ۵۲.۲. میلیون دستگاهی که در سه ماهه چهارم سال گذشته عرضه کرده بود با کاهش رشد مواجه شده است. اوپو و شیائومی هم به‌ترتیب با ۲۱.۵ و ۱۶.۶ میلیون دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

رشد سامسونگ در این زمینه، به‌خاطر تقاضا برای گوشی‌های سری S21 در کره جنوبی، آمریکا و بخش‌هایی از اروپا بوده است. از طرفی، ویوو فروش‌های خوبی در چین و اروپا داشته است. شیائومی و اوپو هم عملکرد خوبی در چین و اروپا داشته‌اند. با این شرایط، بعید به نظر می‌رسد که اپل دوباره بتواند موفقیت خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را تکرار کند.

بازار گوشی 5G

بازار گوشی‌های ۵G در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته ۶ درصد رشد کرده است و کل عرضه‌ها به ۱۳۵.۷ میلیون دستگاه رسیده است. تقاضا برای دستگاه‌های ۵G در همه کشورهای دنیا در حال افزایش است و مناطقی مانند چین، آمریکا و اروپا بیشترین سهم را در این زمینه داشته‌اند. موسسه Strategy Analytics پیش‌بینی کرده است که تا آخر امسال شاهد عرضه ۶۲۴ میلیون گوشی ۵G خواهیم بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.