اسپاتیفای از گرین روم رونمایی کرد؛ رقیب دیگری برای کلاب هاوس - تکفارس 
اسپاتیفای از گرین روم رونمایی کرد؛ رقیب دیگری برای کلاب هاوس - تکفارس 

اسپاتیفای از گرین روم رونمایی کرد؛ رقیب دیگری برای کلاب هاوس

خشایار جهانی
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - 08:00
Greenroom

برنامه مبتنی بر صدای اسپاتیفای، به نام گرین روم، امروز رسماً برای اندروید و آی او اس منتشر شد که اولین اقدام این شرکت برای ورود به پلتفرم‌های اجتماعی است. این برنامه که شبیه به کلاب هاوس است، به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند راجع به موضوعات مختلف با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

در رویداد معرفی امروز اطلاعات زیادی منتشر نشد و بیشتر تمرکز رویداد بر پایه تبلیغ و تشویق کاربران به استفاده و ثبت نام در این برنامه بود. به گفته بعضی منابع، برای استفاده از برخی ویژگی‌های این برنامه نیاز به نصب اسپاتیفای خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

این برنامه که توسط بتی لبز (Betty Labs) ساخته شده بود در ماه مارس توسط اسپاتیفای خریداری شد که بیشتر بر روی مباحث و موضوعات ورزشی تمرکز کرده بود که با تغییرات اخیر، افرادی که صرفاً برای اهداف ورزشی این برنامه را نصب کرده بودند، اکنون با گزینه‌ها و موضوعات بیشتری مواجه خواهند شد. از تغییرات دیگر این برنامه می‌توان به تم سبز و مشکی (که نمایان‌گر اسپاتیفای است)، لوگو و فونت نام برد. به‌علاوه اکنون کاربران می‌توانند گفتگوها را ضبط کرده و به‌صورت پادکست توزیع کنند. کاربران می‌توانند با اکانت اسپاتیفای خود نیز وارد این برنامه شوند.

همچنین این شرکت اعلام کرد که یک صندوق برای سازندگان محتوا به‌وجود آورده است. در واقع به‌نظر می‌رسد افراد با توجه به محبوبیت اتاق‌ها و گفتگوهای‌شان پول دریافت خواهند کرد و احتمالاً اسپاتیفای در سدد است تا معملات انحصاری با توسعه‌دهندگان انجام دهد. البته فعلاً مشخص نیست مبلغ پرداختی چگونه و چقدر است.

به نظر می‌رسد در این دوران هر شرکت فناوری به ایجاد پلتفرم اجتماعی (مخصوصاً صوتی) علاقه‌مند است. بعد از عرضه کلاب هاوس و فراگیری این نوع پلتفرم‌های اجتماعی، توییتر برنامه اسپیسز (Spaces) را معرفی کرد و شرکت‌های دیگری مانند دیسکورد، لینکدین، ردیت و … نیز چنین قابلیت مشابهی را به برنامه‌های اجتماعی خود اضافه کردند که با توجه کاربران بسیاری در دنیا روبه‌رو شده است. البته باید گفت که جذب کاربر جدید، برنامه‌نویسی و مدیریت درست این برنامه‌ها سخت بوده و رقابت شدیدی بین پلتفرم‌های اجتماعی وجود دارد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید