گوگل ۶ ویژگی جدید را برای اندروید معرفی کرد - تکفارس 
گوگل ۶ ویژگی جدید را برای اندروید معرفی کرد - تکفارس 

گوگل ۶ ویژگی جدید را برای اندروید معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 16:47
ویژگی‌های جدید اندروید

گوگل از ۶ ویژگی جدید که در تابستان سال جاری به سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌شوند، رونمایی کرد. جزئیات بیشتر این ویژگی‌ها در قسمت زیر آمده است:

  • سیستم هشدار زمین‌لرزه‌ی اندروید به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. این ویژگی حالا در کشورهای ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در دسترس خواهد بود.
  • شما حالا می‌توانید یک پیام را با علامت ستاره مشخص کرده و آن را به راحتی پیدا کنید. قابلیت پیام‌های ستاره‌دار در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.
  • گوگل ایموجی‌های مرتبط با متن نوشته‌شده را برای شما نمایش می‌دهد. این قابلیت برای کاربران بتای صفحه کلید جی‌بورد (Gboard) منتشر شده و در تابستان برای تمام کاربران این صفحه کلید منتشر خواهد شد. این قابلیت از تمام متون انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی بر روی دستگاه‌های مجهز به اندروید ۶ و یا بالاتر پشتیبانی خواهد کرد.
  • شما حالا می‌توانید با صدای خود به اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. قابلیت فرمان صوتی به‌زودی به سیستم‌عامل اندروید اضافه خواهد شد.
  • قابلیت ویس اکسس (Voice Access) حالا از ورودی رمزعبور پیشرفته‌تری استفاده می‌کند. این قابلیت با شناسایی بخش رمزعبور، اجازه‌ی نوشتن حروف، اعداد و علامت‌ها را به شما می‌دهد.
  • شما حالا امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی لانچر اندروید اتو (Android Auto) را به‌طور مستقیم از گوشی‌ هوشمند خود خواهید داشت. جستجو در این اپلیکیشن نسبت به قبل ساده‌تر شده و قابلیت “بازگشت به ابتدای صفحه” نیز به آن اضافه شده است. امکان فعال‌سازی تم تاریک به‌صورت دستی از روی گوشی هوشمند از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

نظر شما در مورد این ویژگی‌ها چیست؟ آیا این ویژگی‌ها کارکردن با اندروید را آسان‌تر از قبل خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید