شرکت HMD از دو گوشی ساده نوکیا ۱۱۰ ۴G و ۱۰۵ ۴G رونمایی کرد - تکفارس 
شرکت HMD از دو گوشی ساده نوکیا ۱۱۰ ۴G و ۱۰۵ ۴G رونمایی کرد - تکفارس 

شرکت HMD از دو گوشی ساده نوکیا ۱۱۰ ۴G و ۱۰۵ ۴G رونمایی کرد

افشین نوری
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 19:35
نوکیا ۱۱۰

شرکت HMD گلوبال هر ساله میلیون‌ها گوشی ساده روانه بازار می‌کند و براساس جدیدترین گزارش موسسه Counterpoint، این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۱۱ میلیون دستگاه گوشی ساده عرضه کرده است. حالا ما شاهد معرفی جدیدترین گوشی‌های ساده HMD هستیم.

نوکیا ۱۱۰ ۴G و ۱۰۵ ۴G گوشی‌های ساده‌ای هستند که از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند. این شبکه امکان تماس‌های صوتی باکیفیت اچ‌دی را برای این گوشی‌ها فراهم خواهد کرد که ارتقا بزرگی نسبت به اتصال ۲G مدل‌های ۲۰۱۹ آن‌ها محسوب می‌شود.

مدل‌های جدید همچنین دارای نسخه‌های یک‌سیم‌کارته و دوسیم‌کارته هستند و از باندهای چندگانه ۴G پشتیبانی می‌کنند. این دو گوشی با وجود سایز کوچک‌شان قابلیت‌های خوبی دارند، اما مدل نوکیا ۱۱۰ ۴G در دو بخش نسبت به مدل ۱۰۵ ۴G برتری دارد. یکی بخش دوربین است که هرچند برگه مشخصات گوشی ۱۱۰ ۴G به رزولوشن این دوربین اشاره نکرده است، اما می‌توان حدس زد که دوربین آن بهتر از ۱۰۵ ۴G خواهد بود. و مورد دوم مربوط به ارایه جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شود.

این دو هندست از نمایشگرهای ۱.۸ اینچی ۱۲۰x۱۶۰ پیکسل با آیکون‌های بزرگ بهره می‌برند و همچنین دارای دستیار صوتی Readout هستند که می تواند منوها را با صدای بلند بخواند.

در بخش سرگرمی، هر دو گوشی از پخش موزیک‌های MP3 پشتیبانی می‌کنند و دارای یک شیار کارت میکرو اس‌دی برای افزایش حافظه تا ۳۲ گیگابایت هستند. رادیو اف‌ام هم برای این هندست‌ها ارایه شده که می‌تواند بدون وصل هدفون‌ها به گوشی کار کند. قابلیت اضافی دیگر، وجود یک فلاش  LEDدر حاشیه بالای دستگاه‌هاست.

نوکیا ۱۱۰  ۴G و ۱۰۵ ۴G انرژی خود را از یک باتری ۱۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کنند که برای چند روز حالت استندبای و ۵ ساعت تماس‌های صوتی کافی خواهد بود. شارژ باتری‌ها هم با استفاده از یک کابل میکرو USB انجام خواهد شد.

متاسفانه معرفی بی‌سروصدای نوکیا ۱۱۰ ۴G و ۱۰۵ ۴G موجب شده تا ما اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه و قیمت آن‌ها نداشته باشیم. با این‌حال، با توجه به قیمت ۲۰ دلاری نوکیا ۱۱۰ مدل ۲۰۱۹ و قیمت ۱۵ دلاری نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۹ احتمال می‌رود که قیمت مدل‌های ۴G هم در همین حول و حوش باشد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.