ریزر شارژ جدید گالیوم نیترید خود با توان خروجی ۱۰۰ وات را معرفی کرد - تکفارس 
ریزر شارژ جدید گالیوم نیترید خود با توان خروجی ۱۰۰ وات را معرفی کرد - تکفارس 

ریزر شارژ جدید گالیوم نیترید خود با توان خروجی ۱۰۰ وات را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 19:25
ریزر

ریزر در مراسم‌ ای ۳ امسال یک شارژر گالیوم نیترید ۱۷۹. ۹۹ دلاری را معرفی کرد که می‌تواند تا ۱۳۰ وات برق را تأمین کند. شایان ذکر است که این شارژر دارای دو پورت یو اس بی‌نوع سی است که از حداکثر ۱۰۰ وات توان خروجی پشتیبانی می‌کند و نه ۱۳۰ وات که به نظر می‌رسد از نام آن پیداست.

این شارژر از دو پورت یو اس بی‌ نوع‌ ای بهره می‌برد می‌توانند هرکدام ۱۸ وات توان خروجی داشته باشند. اگر چندین دستگاه را به صورت هم زمان وصل کرده باشید، قدرت آن که حداکثر ۱۳۰ وات است، بین دستگاه‌های مختلف تقسیم می‌شود. این شارژر دارای چند آداپتور است، بنابراین می‌توانید در سراسر جهان از آن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید، دوشاخه کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، پس همراه داشتن چنین شارژری باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید از این دستگاه در همه نقاط دنیا استفاده کنید.

شارژرهای گالیوم نیترید نسبت به نمونه‌های معمول که در بازار هستند، از توان خروجی بیشتر بهره می‌برند. برخی این نوع شارژرها را به عنوان نسل بعدی شارژرهای بازار فناوری معرفی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

البته شارژر ریزر گالیوم نیترید تنها گزینه ۱۰۰ واتی موجود در بازار نیست. شارژر هایپرجویس ۱۰۰ دلاری نیز وجود دارد، و این شرکت همچنین شارژر‌های ۶۵ و ۱۰۰ وات گالیوم نیترید را ساخته است که می‌تواند برای انرژی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. به سختی می‌توانید شارژر سریعتر یو اس بی‌نوع سی با توان بیشتر از ۱۰۰ وات پیدا کنید. البته گزارش هایی منتشر شده است که قرار است شارژرهایی با توان خروجی ۲۴۰ وات به بازار عرضه شوند.

با این وجود، مقالات علمی متعددی وجود دارند که بیان می‌کنند استفاده از شارژرهایی که دارای توان خروجی بسیار بالا هستند، به باتری صدمه می‌زند و عمر باتری دستگاه را کاهش می‌دهد. علت اصلی این موضوع افزایش دمای باتری به هنگام شارژ شدن است.

نظر شما چیست؟ آیا فناوری شارژ سریع به باتری آسیب می‌رساند؟ آیا باتری‌های لیتیوم یون ظرفیت پذیرش چنین توان بالایی را ندارند؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید