مجیک بوک ایکس ۱۴ و ایکس ۱۵ آنر با پردازنده نسل ۱۰ اینتل معرفی شدند - تکفارس 
مجیک بوک ایکس ۱۴ و ایکس ۱۵ آنر با پردازنده نسل ۱۰ اینتل معرفی شدند - تکفارس 

مجیک بوک ایکس ۱۴ و ایکس ۱۵ آنر با پردازنده نسل ۱۰ اینتل معرفی شدند

مهدی ملکی
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 10:13
آنر مجیک بوک ایکس ۱۴ و ۱۵

آنر به تازگی دسته جدیدی از لپ تاپ‌های مجیک بوک خود را تحت عنوان «مجیک بوک ایکس» معرفی کرده است. این سری میزبان دو عدد اولترا بوک با پوشش آلومینوم با عناوین مجیک بوک ایکس ۱۴ و مجیک بوک ایکس ۱۵ خواهد بود.

هر دو نوت بوک یاد شده مبتنی بر یک پردازنده نسل دهمی اینتل هستند که کاربر می‌تواند از میان پیکربندی‌های i5-10210U و i3-10110U همراه با رم ۸ الی ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4، یکی را انتخاب کند. درایو PCIe NVMe SSD این دستگاه‌ها نیز به یکی از ظرفیت‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت مجهز خواهد بود.

مطالب مرتبط:

این لپ تاپ‌ها به باتری‌های ۵۶ وات‌ساعت مجهز خواهند شد که از طریق اتصال USB-C قادر به پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات هستند. مجیک بوک ایکس ۱۴ به نمایشگر ۱۴ اینچی ۱۶:۹ IPS با رزولوشن ۱۰۸۰P مجهز خواهد شد ولی ایکس ۱۵ با مقداری ارتقا، دارای نمایشگری ۱۵.۶ اینچی خواهد بود. آنر همچنین گواهینامه TUV Rheinland را هم برای سری جدید خود دریافت کرده که به کاربران اطمینان می‌دهد خبری از پر پر زدن تصویر نیست و نمایشگر این دستگاه‌ها از نور آبی سطح پایین استفاده خواهد کرد.

آنر مجیک بوک ایکس ۱۴ و ۱۵

مجموعه درگاه‌های به کار رفته در این لپ تاپ‌ها شامل USB-A 3.0 Gen1، USB-C، USB-A 2.0، HDMI تمام سایز و یک درگاه جک صدای ۳.۵ میلی‌متری خواهد بود.

آنر مجیک بوک ایکس ۱۴ و مجیک بوک ایکس ۱۵ به ترتیب دارای وزنی بالغ بر ۱.۳۸ و ۱.۵۶ کیلو گرم خواهند بود. مجیک بوک ایکس ۱۴ حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت،‌ به صورتی که ابعاد آن ۴.۸ میلی‌متر اعلام شده است. مدل ایکس ۱۵ در عوض دارای حاشیه‌های ۵.۷ میلی‌متری خواهد بود.

تاکنون تنها به نسخه‌های مورد عرضه برای کشور روسیه اشاره شده است. میت بوک ایکس ۱۴ با قیمت ۴۹۹۹۰ روبل (تقریباً معادل ۶۹۰ دلار) و میت بوک ایکس ۱۵ با قیمت ۵۲۹۹۰ روبل (۷۳۰ دلار) به فروش خواهند رسید. این لپ تاپ‌ها از امروز در روسیه در دسترس قرار می‌گیرند.

آنر مجیک بوک ایکس ۱۴ و ۱۵

این شرکت چند ماه پیش از مدل‌های پایه این سری نیز رونمایی کرده بود. آنر مجیک بوک ۱۴ و ۱۵مجهز به نسل یازدهم تراشه‌های اینتل و پردازشگر گرافیکی MX450 هستند. قیمت این محصولات از ۷۲۶ دلار شروع می‌شود که بسیار مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

اندازه صفحه‌نمایش در مجیک بوک ۱۴ و ۱۵ به‌ ترتیب برابر با ۱۴ و ۱۵٫۶ اینچ است. این محصول از وسعت رنگ ۱۰۰ درصد sRGB، روشنایی ۳۰۰ نیت (nit) و قابلیت محافظت کامل از چشم پشتیبانی می‌کند و تأییدیه رینلند (Rheinland) را به خاطر داشتن سطح پایینی از پرتوهای رنگ آبی به همراه دارد.

در این نوت‌بوک جدید دوربین دارای طراحی‌ مخفی است و در صفحه‌کلید جای گرفته است. حسگر اثرانگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است.

در زمینه عملکرد، هردو لپ‌تاپ جدید دارای جدیدترین هسته‌های پردازشگر تراشه‌های نسل ۱۱ اینتل هستند که شامل پردازشگرهای i5-1135G7 و i7-1165G7 می‌شود. مدل i5 دارای هردو نسخه نمایشگر یکپارچه و مستقل است، اما مدل i7 تنها نسخه مستقل را داراست. نمایشگر مستقل از کارت گرافیک MX450 انودیا بهره می‌برد. عملکرد کلی ۶۶% بهبود یافته است و بازی‌های روان‌تر اجرا می‌شوند.

تمام اعضای سری مورد بحث دارای حافظه‌های موقت دو کانالی هستند و سرعت خواندن از حافظه و نوشتن روی آن ۵۰% افزایش یافته است. در ضمن، تمام نسخه‌ها دارای حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت هستند.

مجیک‌بوک جدید آنر از طراحی آنتن دوتایی ۲×۲ MIMO و اتصال وای فای ۶ با سرعت بالا بهره می‌برد. افزون بر این، این محصول دارای عملکرد یکپارچگی چند صفحه‌نمایشی است. کاربران می‌توانند رایانه و گوشی هوشمند خود را از طریق قابلیت آنر مجیک لینک (HONOR Magic-link) به یکدیگر وصل کنند. زمانی که این کار صورت گرفت، انتقال طیف متنوعی از تصاویر و ویدئوها به‌آسانی و با کشیدن و رها کردن (drag and drop) انجام می‌شود و مشکلی بابت انتقال پوشه‌ها وجود نخواهد داشت.

در بحث کاهش گرما، هردو نوت‌بوک جدید از خنک‌کننده‌های چگال بال کوسه‌ای استفاده می‌کنند. این خنک‌کننده‌ها دارای طراحی لوله‌های دوتایی گرما هستند که عملکرد چشمگیری را در کاهش گرما فراهم می‌کند. این عملکرد نسبت به قبل ۳۸% بهبود یافته است و کاهش گرما به‌صورت مؤثرتری انجام می‌شود.

در بحث قیمت، هردو لپ‌تاپ دارای سه نسخه هستند و قیمت‌ها دقیقاً یکی است.

آنر مجیک‌بوک ۱۴

نسخه i5-1135G7/16GB/512GB، قیمت: ۷۵۶ دلار

نسخه i5-1135G7/16GB/512GB/MX450، قیمت: ۸۴۹ دلار

نسخه i7-1165G7/16GB/512GB/MX450، قیمت: ۹۸۸ دلار

آنر مجیک‌بوک ۱۵

نسخه i5-1135G7/16GB/512GB، قیمت: ۷۵۶ دلار

نسخه i5-1135G7/16GB/512GB/MX450، قیمت: ۸۴۹ دلار

نسخه i7-1165G7/16GB/512GB/MX450، قیمت: ۹۸۸ دلار

با معرفی این سری جدید، آنر اکنون دارای یک خط تولید کامل از لپ تاپ‌های بسیار متنوعی است که می‌توانند طیف وسیعی از کاربران را جذب کنند. نظر شما درباره لپ تاپ‌های هوآوی چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند با لپ تاپ‌های خود نیز مانند گوشی‌های هوشمندش بدرخشد؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید