مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد - تکفارس 

مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد

افشین نوری
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 09:32
تیزر ویندوز 11

مایکروسافت اعلام کرد که در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان خواهد داد. به این ترتیب ما در مجموع شاهد ۱۰ سال پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل خواهیم بود. وب‌سایت Thurrott گزارش داده است که این برای اولین بار است که مایکروسافت خبر از پایان پشتیبانی خود از ویندوز ۱۰ را می‌دهد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که اسناد مربوط به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از ویندوز ۱۰ چه زمانی به‌روز شده است، اما Thurrott در گزارش خود گفته است که در اسناد قبلی مایکروسافت فقط به نسخه خاصی از ویندوز ۱۰ اشاره شده است و نه کل سیستم عامل. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که نسخه جدیدی از ویندوز در راه است.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت اخیراً اشاره‌هایی به معرفی ویندوز ۱۱ کرده بود. حالا این شرکت قرار است هفته آینده یک رویداد ویژه برای ویندوز برگزار کند که دعوت‌نامه این رویداد شامل تصویری از یک پنجره می‌شود که نور عبورکرده از داخل این پنجره تداعی‌کننده عدد ۱۱ است. مدیران مایکروسافت هم ماه‌هاست که تیزرهای مختلفی درباره نسل بعدی ویندوز منتشر کرده‌اند و از آن به‌عنوان ورژن جدید ویندوز یاد کرده‌اند. مایکروسافت هم هفته گذشته یک ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای درباره این نسخه منتشر کرد.

ویندوز ۱۱

ما انتظار داریم که مایکروسافت یک ورژن جدید ویندوز با تغییرات اساسی در رابط کاربری آن و همچنین تغییراتی در ویندوز استور معرفی کند.  مایکروسافت همچنین در حال کاری روی نرم‌افزاری با نام رمزی “Sun Valley” است که از آن به‌عنوان «بازطراحی بصری ویندور» یاد کرده است. البته به‌غیر از این‌ها، ما شاهد تغییرات دیگری نیز در نیخه جدید ویندوز خواهیم بود.

مایکروسافت خود را متعهد به ۱۰ سال پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ کرده است که فاز اصلی این پشتیبانی قرار بود در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ به پایان برسد، اما مایکروسافت هنوز پایان این فاز را اعلام نکرده است و همچنان به انتشار آپدیت‌های منظم برای این سیستم عامل ادامه می‌دهد.

بنابراین ما هنوز وارد فاز پشتیبانی اضافی از ویندوز ۱۰ نشده‌ایم. در این فاز مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی به سیستم عامل اضافه نمی‌کند و صرفاً به ارایه بسته‌های امنیتی و برطرف کردن باگ‌ها اکتفا می‌کند.

همانطور که می‌دانید ویندوز ۱۰ یک اتفاق غیرمعمول در رویکرد مایکروسافت بود؛ چراکه این شرکت هر چند سال یکبار نسبت به ارایه یک نسخه جدید برای ویندوز اقدام می‌کرد. ضمن اینکه، مایکروسافت به‌روزرسانی دو بار در سال ویندوز ۱۰ و ارایه قابلیت‌های جدید بر آن، این نسخه را بیشتر به سمت یک نرم‌افزار کاربردی حرکت داد. حالا این شرکت بعد از شش سال از زمان عرضه ویندوز ۱۰، آماده‌ی حرکت به سمت چیز جدیدی است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید