بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶؛ بازگشت باشکوه هوآوی - تکفارس 
بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶؛ بازگشت باشکوه هوآوی - تکفارس 

بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶؛ بازگشت باشکوه هوآوی

مهدی حلوائی
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی میت پد پرو ۱۲.۶ هوآوی

هوآوی با عرضه‌ی سیستم‌عامل هارمونی او اس وارد عصر تازه‌ای از تاریخچه‌ی پرفراز و نشیب خود شده است. نسخه‌ی جدید تبلت‌ میت پد یکی از اولین محصولات این شرکت چینی است که به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل هارمونی او اس مجهز شده و سیستم‌عامل اندروید را به‌طور کامل کنار گذاشته‌ است. سوال اصلی این‌جاست که آیا دستگاه‌‌های مجهز به سیستم‌عامل هارمونی توان رقابت با دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های اپل را دارند؟ این مقاله با بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ پاسخ این سوال را خواهد داد.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر تبلت‌های آیپد اپل بر بازار تبلت‌ها سلطه کرده اما این بدان معنا نیست که دیگر شرکت‌ها دست از رقابت کشیده‌اند. محصولاتی مانند سامسونگ گلکسی تب ۷ پلاس و هوآوی میت پد پرو  توانسته‌اند تا جایگاه ویژه‌ای را برای خود در بین طرفداران دست و پا کرده و پیشرفت‌های چشمگیری را به ویژه در بخش رابط کاربری ایجاد کنند. به احتمال زیاد، بسیاری از این پیشرفت‌ها در گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

هوآوی میت پد پرو 12.6

تبلت هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ جدیدترین عضو خانواده‌ی تبلت‌های هوآوی بوده و اولین تبلت این شرکت چینی است که به سیستم‌عامل جدید هارمونی او اس ۲٫۰ مجهز شده است. میت پد پرو ۱۲٫۶ پرچمدار تبلت‌های هوآوی بوده و طراحی جذابی داشته است. هوآوی تا حد ممکن لبه‌های کناری این تبلت را حذف کرده و این کار، ظاهری جذاب را به آن بخشیده است. این محصول از صفحه نمایش اولد ۱۲٫۶ اینچی، پردازنده‌ی قدرتمند کایرین ۹۰۰۰E 5G، سه دوربین در قسمت پشتی و یک باتری ۱۰٫۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۴۰ واتی استفاده کرده است.

این تبلت همچنین به هشت بلندگوی توانمند و قلم استایلوس M Pen برای طراحی، یادداشت‌برداری و کارهای دیگر مجهز شده است. این قلم از طریق شارژر بی‌سیم مغناطیسی کنار دستگاه شارژ می‌شود. میت پد پرو ۱۲٫۶ از سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲٫۰ استفاده می‌کند که براساس نسخه‌ای از اندروید ۱۰ طراحی شده و از این رو، توانایی اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید را دارد. البته این تبلت به دلیل عدم دسترسی به سرویس گوگل، امکان اجرای اپلیکیشن‌های مرتبط با این سرویس را ندارد.

تبلت میت پد پرو ۱۲٫۶ دو مشکل اصلی دارد: عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالا برای صفحه نمایش و نبود حسگر اثر انگشت و یا قابلیت تشخیص چهره برای امنیت بایومتریک. با این وجود، این تبلت از حسگر تشخیص چهره‌ی دوبعدی بهره می‌برد اما این ویژگی امنیت چندانی ندارد.

مطالب مرتبط:

هوآوی میت پد پرو 12.6

جعبه گشایی

میت پد پرو ۱۲٫۶ به همراه یک شارژر ۴۰ واتی، یک کابل USB-C و یک مبدل USB-C به جک ۳٫۵ میلی‌متری عرضه شده است. هوآوی اعلام کرده که محتوای جعبه‌ی تبلت میت پد پرو ۱۲٫۶ در بازارهای مختلف متفاوت بوده و قلم M Pen در برخی مناطق عرضه نشده است. این قلم یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی میت پد پرو بوده و خرید آن به شدت توصیه می‌شود. M Pen همانند قلم S Pen گلکسی تب ۷ قابل شارژ بوده و در قسمت کناری تبلت قرار می‌گیرد. کیبورد مغناطیسی هوشمند نیز دیگر وسیله‌ی جانبی ضروری این تبلت است. شما می‌توانید از این کیبورد به عنوان پایه نیز استفاده کنید.

طراحی

نکته‌ای که ظاهر این تبلت را از جدیدترین نسخه‌های گلکسی تب و آیپد متمایز می‌کند، استفاده از قاب فلزی در لبه‌های آن است که جذابیت آن را دوچندان کرده است. در قسمت جلوی تبلت از یک پنل صاف و شیشه‌ای استفاده شده و این پنل در قسمت پشتی از جنس پلاستیک می‌باشد. خوشبختانه طراحی مات این پنل در برابر اثر انگشت مقاوم بوده و هیچ ردی از آن بر روی تبلت باقی نمی‌ماند.

جنس قاب تبلت نیز از آلومینیوم مات بوده و طراحی منحنی قاب ظاهر یکدستی را به آن بخشیده است. هوآوی بر خلاف اپل لبه‌های تبلت را به شکل منحنی طراحی کرده و در این بخش راه خود را از اپل جدا کرده است. صفحه نمایش اولد هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ از فناوری HDR10، رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده است.

هوآوی میت پد پرو 12.6

یکی از نکات جالب توجه در این تبلت مربوط به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن است. این دوربین در قسمت لبه‌های بالاای صفحه نمایش قرار گرفته و اندازه‌ی بسیار کوچکی دارد. همچنین در کنار این دوربین از یک چرغ ال ای دی ریز استفاده شده که در صورت پرشدن باتری تبلت و یا دریافت اعلان‌ها به رنگ سبز درآمده و هنگام شارژ تبلت به رنگ قرمز در می‌آید.

متاسفانه هوآوی در این تبلت از هیچ‌گونه قابلیت امنیت بایومتریک استفاده نکرده است. میت پد پرو ۱۲٫۶ از حسگر اثر انگشت و یا حسگر تشخیص چهره‌ی سه بعدی بهره نبرده و به جای آن به یک حسگر ناامن تشخیص چهره‌ی دوبعدی مجهز شده است. در واقع جای خالی یک حسگر اثر انگشت در قسمت کناری تبلت به شدت حس می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، پنل پشتی این تبلت از جنس پلاستیک مات می‌باشد. ترکیب دوربین‌های سه‌گانه‌ی گوشی نیز در قسمت بالا سمت راست این پنل قرار دارد. ترکیب این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین TOF سه بعدی برای ثبت تصاویر پرتره و برخی ویژگی‌های واقعیت افزوده می‌شود. همچنین در کنار این دوربین‌ها یک فلش ال ای دی و یک میکروفون قرار دارد.

هوآوی میت پد پرو 12.6

در قسمت کناری تبلت از ۴ گریل بلندگو استفاده شده است. هر کدام از این گریل‌ها دو بلندگو را درون خود جا داده‌اند و میت پد پرو در مجموع از ۸ بلندگو استفاده کرده است. هوآوی در این تبلت از بلندگوهای هارمن کارمن استفاده کرده و نتیجه‌ی این کار، ارائه‌ی صدایی فوق‌العاده بوده است. همچنین دکمه‌های پاور و قفل صفحه نیز در قسمت کناری تبلت قرار گرفته‌اند.

درگاه USB-C تبلت در قسمت چپ آن جای گرفته است. در قسمت پایین تبلت نیز شیار کارت حافظه‌ی نانو قرار داشته و در نسخه‌های ۵G نیز یک شیار سیم کارت نانو در قسمت پایینی آن قرار دارد. دکمه‌ی تنظیم صدا نیز در قسمت بالایی آن جای گرفته است.

قسمت کنار میکروفون‌ها جایی است که قلم M Pen بر روی آن قرار می‌گیرد. آهن‌ربای این قسمت بسیار قوی بوده و قلم به سادگی به آن می‌چسبد. شما می‌توانید این قلم را در هر دو جهت در کنار تبلت قرار دهید. شارژر بدون سیم تبلت نیز در همین قسمت قرار داشته و قلم پس از اتصال به آن به‌طور خودکار شروع به شارژشدن می‌کند.

هوآوی میت پد پرو 12.6

این قلم لمسی در رنگ نقره‌ای عرضه شده و قیمت آن ۹۹ دلار اعلام شده است. صفحه نمایش میت پد پرو ۱۲٫۶ از ۴٫۰۹۶ سطح حساس به فشار پشتیبانی کرده و میزان تاخیر آن ۹ میلی‌ثانیه است. با این وجود، این تبلت همانند گلکسی تب ۷ پلاس تنها در برخی اپلیکیشن‌های مخصوص از پاسخگویی فوق سریع برخوردار است.

کیبورد مغناطیسی هوشمند میت پد پرو ۱۲٫۶ به سادگی به تبلت متصل شده و به راحتی از آن جدا نمی‌شود. ظاهر بدنه‌ی این کیبورد شبیه چرم بوده و دکمه‌های آن از جنس پلاستیک است. این کیبورد طراحی باریکی داشته وعلاوه بر وزن کم، عملکرد بسیار خوبی دارد.

به‌طور کلی قلم M Pen و کیبورد هوشمند این تبلت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عملکرد آن‌ها قابل قبول است. با این وجود، کارکردن با این تبلت بدون استفاده از وسایل جانبی آن نیز تجربه‌ای لذت‌بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. میت پد پرو ۱۲٫۶ تنها ۶۰۰ گرم وزن داشته و بدنه‌ی آن نیر مقاومت بالایی دارد.

هوآوی میت پد پرو 12.6

صفحه نمایش، باتری و بلندگو

صفحه نمایش ۱۲٫۶ اینچی هوآوی میت پد پرو از پنل اولد با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ بهره برده است. این پنل از فناوری HDR10 و نرخ تازه‌سازی ثابت ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده اما متاسفانه خبری از فناوری HRR در آن نیست و این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی این تبلت محسوب می‌شود.

میت پد پرو ۱۲٫۶ تنها از یک قابلیت مرتبط با رزولوشن با نام “رزولوشن هوشمند” بهره برده و و شما می‌توانید این ویژگی را فعال و یا غیرفعال کنید. به جز این مورد، کاربران هیچ‌گونه کنترلی بر روی رزولوشن تصویر ندارند. هوآوی در کنار دوربین جلویی این تبلت از یک حسگر نور استفاده کرده که میزان روشنایی تبلت را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. این تبلت همچنین از حسگر رنگ نیز بهره برده است. قابلیت eBOOK نیز اشباع رنگ تصویر را کاهش داده و تصویر را تا حد ممکن به صفحه‌های کتاب شبیه می‌کند.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش میت پد پرو ۱۲٫۶ برابر با ۳۸۲ نیت بوده و کنتراست تصویر آن نیز فوق‌العاده می‌باشد. متاسفانه این میزان روشنایی تنها با غیرفعال‌کردن HDR قابل دسترس می‌باشد. همچنین حداقل میزان روشنایی صفحه نمایش این تبلت ۲٫۱ است که در محیط‌های تاریک بسیار کاربردی بوده و فشار کمتری به چشم وارد می‌کند.

امکان انتخاب بین فضای رنگ استاندارد (sRGB) و روشن (DCI-P3) نیز در این تبلت وجود دارد. خوشبختانه دقت رنگ صفحه نمایش بسیار بالا بوده و در این زمینه مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد.

تبلت هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ از باتری قدرتمند ۱۰٫۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ باسیم ۴۰ واتی و شارژ بدون سیم ۲۷ واتی استفاده کرده است. باتری این تبلت پس از جستجو در اینترنت چیزی بیش از ۱۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد و از این لحاظ تبلت گلکسی تب S7 پلاس را شکست داده است.

هوآوی میت پد پرو 12.6

پخش ویدیو در این تبلت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ی آن را ثابت کرده است. باتری تبلت پس از ۱۵ ساعت پخش ویدیو به زیر ۱۰ درصد رسیده و در این بخش نیز عملکردی بهتر از گلکسی تب S7 پلاس به ثبت رسانده است. سرعت شارژ این باتری نیز بسیار بالا می‌باشد اما متاسفانه آداپتور شارژ بدون سیم آن به همراه تبلت عرضه نشده و کاربران باید آن را به‌صورت جدا خریداری کنند.

تبلت میت پد پرو ۱۲٫۶ از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی کرده و شما می‌توانید با استفاده از آن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و یا هدفون خود را شارژ کنید. شارژر ۴۰ واتی عرضه‌شده به همراه تبلت در کمتر از ۳۰ دقیقه آن را ۳۳ درصد شارژ می‌کند.

در قسمت‌های چپ و راست تبلت چهار گریل بلندگو قرار گرفته و هر گریل دو بلندگوی کوچک و بزرگ را درون خود جای داده است. این بلندگوها یکی از بهترین تجربه‌های شنیداری را در بین تمام رایانه‌های قابل حمل ارائه کرده‌اند. میزان صدای هر کدام از این بلندگوها بسیار بالا بوده و ترکیب آن‌ها نیز صدایی فوق‌رسا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هوآوی میت پد پرو 12.6

سیستم عامل

میت پد پرو ۱۲٫۶ اولین محصول شرکت هوآوی بوده که در روز عرضه از سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲٫۰ استفاده می‌کند. قرار است که این سیستم‌عامل در بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید و قدیمی این شرکت چینی مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر تنها کاربران کشور چین به این سیستم‌عامل دسترسی دارند.

نسخه‌ی اورجینال سیستم‌عامل هارمونی ابتدا در سال ۲۰۱۹ برای محصولات اینترنت اشیا عرضه شده بود اما پس از گذشت ۲ سال، هوآوی تصمیم گرفت تا نسخه‌ی جدید آن را برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود منتشر کند. هارمونی او اس ۲٫۰ براساس سیستم‌عامل اندروید ۱۰ طراحی شده و بسیاری از اپلیکیشن‌های آن را اجرا می‌کند. با این حال امکان اجرای اپلیکیشن‌های وابسته به سرویس گوگل در این سیستم‌عامل وجود ندارد.

از ویژگی‌های این سیستم‌عامل در تبلت میت پد پرو ۱۲٫۶ می‌توان به امکان استفاده از میان‌برها و ویجت‌ها در صفحه‌ی اصلی، کنترل سنتر و بخش اعلان‌های جداگانه، اپ دراور و چندین مورد دیگر اشاره کرد. با این وجود، میت پد پرو ۱۲٫۶ از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و یا ویجت‌های قفل صفحه پشتیبانی نمی‌کند. ظاهر کلی سیستم‌عامل این تبلت شبیه به جدیدترین نسخه‌ی EMUI است. نوار موجود در قسمت پایین صفحه نمایش به شما این امکان را می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های خود دسترسی سریع‌تری داشته باشید. همچنین یک نوار دیگر نیز در کنار نوار اپلیکیشن‌ها قرار دارد که میان‌برها و یا آخرین اپلیکیشن‌های استفاده‌شده در آن قرار می‌گیرند.

هوآوی میت پد پرو 12.6

ویژگی جدید Assistant Today اطلاعات مفیدی مانند آب و هوا، اطلاعات مربوط به باتری و سلامت دستگاه، پیشنهادهای مربوط به اپلیکیشن‌ها و موارد دیگری را در اختیار کاربر قرار داده و شما می‌توانید این بخش را به‌طور کامل شخصی‌‌سازی کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از فروشگاه تم این تبلت نمای کلی سیستم‌عامل را تغییر دهید.

هوآوی امکان دانلود و نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را برروی این تبلت فراهم آورده است. از این رو شما می‌توانید با دانلود فروشگاه‌هایی مانند APKPure ،Aptoid و یا فروشگاه اپلیکیشن آمازون به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی داشته باشید. با این حال توجه داشته باشید که اپلیکیشن‌های متکی بر سرویس گوگل در این تبلت اجرا نخواهند شد.

ویژگی دیگر این تبلت Super Device نام دارد که تبلت را به یک کنترلر کامل تبدیل می‌کند. با استفاده از این ویژگی می‌توان دیگر دستگاه‌های هوشمند هوآوی مانند تلویزیون، ساعت هوشمند و بلندگوی هوشمند را توسط میت پد پرو کنترل کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، فایل‌های صوتی و تصویری خود را بر روی دیگر دستگاه‌ها ارسال کنند.

هوآوی میت پد پرو 12.6

عملکرد

هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ از پردازنده‌ی کایرین ۹۰۰۰E 5G استفاده کرده که نسبت به کایرین ۹۰۰۰ ۵G دو هسته‌ی گرافیکی کمتر دارد. این در حالی است که هوآوی در گوشی میت ۴۰ پرو از پردازنده‌ی قدرتمندتر کایرین ۹۰۰۰ ۵G استفاده کرده بود. با این وجود تفاوت چندانی در عملکرد این دو پردازنده مشاهده نمی‌شود.

پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای کایرین ۹۰۰۰E 5G شامل یک هسته‌ی A77 با سرعت کلاک ۳٫۱۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A77s با سرعت کلاک ۲٫۵۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A55s با سرعت کلاک ۲٫۰۴ گیگاهرتز می‌شود. این پردازنده همچنین به تراشه گرافیکی Mali-G78 مجهز شده که از ۲۲ هسته بهره می‌برد. تراشه گرافیکی پردازنده‌ی کایرین ۹۰۰۰ ۵G از ۲۴ هسته استفاده می‌کند.

هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ در دو نسخه‌ی ۵G و وای‌فای عرضه شده و نسخه‌ی ۵G به شیار سیم کارت نانو مجهز است. هر دو نسخه‌ی این تبلت از ۸ گیگابایت رم استفاده کرده‌اند اما نسخه‌ی پایه از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 و نسخه‌ی قدرتمندتر از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده است. قابلیت “حالت عملکرد” این تبلت امکان استفاده از تمام توان پردازنده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هوآوی میت پد پرو 12.6

دوربین

تبلت میت پد پرو ۱۲٫۶ از سه دوربین جداگانه در قسمت پشتی خود استفاده کرده است. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و حسگر TOF سه‌بعدی می‌شوند. دوربین اصلی به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با سایز پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر و دریچه‌ی دیافراگم ۲۶ میلی‌متری f/1.8 مجهز شده است. این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار و حالت شب نیز بهره برده است.

سایز پیکسل دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی این تبلت ۱٫۴ میکرومتر بوده و این دوربین از دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده کرده است. متاسفانه این دوربین از حالت شب پشتیبانی نکرده است. دوربین سوم در اصل یک حسگر ۰٫۱ مگاپیکسلی TOF است که برای عکاسی پرتره کاربرد دارد. دوربین سلفی این تبلت نیز تصاویر را با کیفیت ۸ مگاپیکسل و با سایز پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر به ثبت رسانده و از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین میت پد پرو ۱۲٫۶ شباهت زیادی به گوشی هوآوی میت X2 دارد. کلید شاتر در قسمت راست قرار داشته که گزینه‌های فعال‌سازی حالت سلفی، میان‌بر گالری و انتخاب حالت (پرتره، شب، عکس، ویدیو) را در دسترس قرار داده است. دوربین اصلی از ویژگی‌های دیگری مانند صحنه آهسته، پانوراما، مونوکروم، لنز AR و چندین قابلیت دیگر پشتیبانی می‌کند.

هوآوی میت پد پرو 12.6

کیفیت تصاویر دوربین اصلی این تبلت قابل قبول بوده و این تصاویر از مشکل نویز رنج نمی‌برند. دقت رنگ این تصاویر بالا بوده و کنتراست و دامنه‌ی پویای آن‌ها نیز عالی است. دوربین فوق عریض این تبلت نیز عملکرد مشابهی داشته و دامنه‌ی پویای تصاویر آن فوق‌العاده است. با این وجود، کنتراست تصاویر در این دوربین به خوبی دوربین اصلی نیست.

هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ برای ثبت تصاویر پرتره از دوربین اصلی و حسگر TOF استفاده می‌کند. خوشبختانه تعادل رنگ پوست در این تصاویر بسیار خوب کار شده و تصاویر از وضوح بالایی برخوردارند. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی در محیط‌های کم‌‌نور از اشباع رنگ و نوردهی مناسبی برخوردارند اما جزئیات این تصاویر چندان زیاد نیست. خوشبختانه این مشکل با فعال‌کردن حالت شب تا حد زیادی رفع می‌‌شود اما ثبت هر تصویر در این حالت حدود ۱۰ ثانیه به‌طول می‌انجامد. عملکرد این ویژگی در دوربین فوق عریض چنگی به دل نمی‌زند و کاربرد چندانی ندارد. همچنین عملکرد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این تبلت خوب بوده و تصاویر این دوربین علاوه بر جزئیات بالا از دقت رنگ، دامنه‌ی پویا و نوردهی مناسبی بهره می‌برند.

هر دو دوربین اصلی و فوق عریض میت پد پرو ۱۲٫۶ از فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم پشتیبانی کرده و دوربین سلفی نیز توانایی ضبط ویدیو به‌صورت ۱۰۸۰ پیکسل در ۳۰ فریم را دارد. قابلیت لرزش‌گیر الکترونیکی نیز به‌صورت پیش‌فرض در تمام دوربین‌ها وجود دارد اما غیرفعال‌کردن آن توسط کاربر امکان‌پذیر نیست. کیفیت ویدیوهای ۴کی دوربین اصلی فوق‌العاده بوده و این ویدیوها جزئیات و دقت رنگ بسیار بالایی دارند. کیفیت ویدیوهای ۴کی دوربین فوق عریض نیز خوب بوده و دامنه‌ی پویای آن‌ها مناسب است. با این حال، دقت رنگ و کنتراست این ویدیوها نسبت به دوربین اصلی پایین‌تر است.

هوآوی میت پد پرو 12.6

جایگزین‌

تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس نزدیک‌ترین رقیب میت پد پرو ۱۲٫۶ محسوب می‌شود. این تبلت انتخاب هوشمندانه‌تری خواهد بود چرا که قیمت آن ۱۰۰ دلار ارزان‌تر بوده، از قلم S Pen پشتیبانی کرده و به سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری One UI مجهز شده است.

گلکسی تب S7 پلاس از صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتز استفاده کرده و از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این تبلت امکان استریم با بالاترین کیفیت از تمام سرویس‌های ویدیویی محبوب را دارد. همچنین قلم S Pen این دستگاه عملکرد بهتری نسبت به قلم M Pen داشته و بلندگوهای آن نیز کیفیتی مشابه میت پد پرو ۱۲٫۶ دارند.

اما مهم‌تر از این موارد، پشتیبانی گلکسی تب از سیستم‌عامل اندروید و عرضه‌‌ی به‌روزرسانی‌های اصلی به مدت ۳ سال برای آن است. قابلیت DeX این تبلت نیز آن را به یک رایانه‌ی دسکتاپ تبدیل کرده و امکان اجرای چندین برنامه به‌طور همزمان را در آن فراهم می‌سازد. هوآوی هنوز چنین قابلیتی را ارائه نداده است. البته گلکسی تب S7 پلاس بدون مشکل هم نبوده و عمر باتری پایین و عدم عرضه‌ی شارژر ۴۵ واتی از نقاط ضعف اصلی آن به حساب می‌آید. با این وجود، این تبلت در مقایسه با میت پد پرو از قابلیت‌های بییشتری برخوردار بوده و انتخاب منطقی‌تری محسوب می‌شود.

هوآوی میت پد پرو 12.6

جمع‌‍ بندی

هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ به‌لطف طراحی جذاب، صفحه نمایش اولد، عملکرد سریع، بلندگوهای قدرتمند، عمر باتری فوق‌العاده و سیستم‌عامل هارمونی او اس خود به یکی از تبلت‌های محبوب سال جاری تبدیل شده است. هوآوی با عرضه‌ی سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲٫۰ نشان داد که در مسیر درستی قدم گذاشته و می‌تواند به بازگشت به جایگاه پیشین خود امیدوار باشد. با این وجود، عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متکی بر سرویس گوگل باعث شده که بسیاری از افراد از خرید محصولات هوآوی خودداری کنند. هوآوی برای خروج از لیست تحریم‌های آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته اما تا به حال موفق به انجام این کار نشده است.

با این حال، تبلت هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ محصولی قدرتمند و خوش‌ساخت بوده و کارکردن با آن بسیار لذت‌بخش است. در حال حاضر هوآوی به دنبال ایجاد اکوسیستم خود (تلویزیون، بلندگوی هوشمند، گوشی‌ هوشمند و هدفون) بوده و قصد دارد تا بار دیگر به روزهای اوج خود برگردد. این شرکت قبلاً چنین کاری را با موفقیت پشت سر گذاشته و بعید نیست که دوباره بتواند آن را انجام دهد.

نظر شما در مورد تبلت هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶ چیست؟ آیا هوآوی با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل هارمونی او اس می‌تواند بار دیگر به جایگاه پیشین خود در بازار جهانی بازگردد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش اولد بزرگ
  • طراحی زیبا
  • عمر باتری و سرعت شارژ بالا
  • بلندگوهای قدرتمند
  • دوربین‌های عالی
  • عملکرد فراتر از انتظار هارمونی او اس
  • قلم لمسی M Pen
  • پشتیبانی از مودم ۵G، شیار کارت حافظه‌ی نانو و وای‌فای +۶

نقاط منفی

  • عدم پشتیبانی صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
  • نبود حسگر اثر انگشت
  • قلم M Pen به همراه تبلت عرضه نشده است
  • نبود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • آینده‌ی نامشخص سیستم‌عامل هارمونی او اس
  • تبلیغات زیاد در بخش اپ گالری

منبع: GSMArena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید