مزایده بلو اوریجین برای سفر به فضا با پرداخت ۲۸ میلیون دلار به پایان رسید
مزایده بلو اوریجین برای سفر به فضا با پرداخت ۲۸ میلیون دلار به پایان رسید

مزایده بلو اوریجین برای سفر به فضا با پرداخت ۲۸ میلیون دلار به پایان رسید

مهدی حلوائی
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 20:34
بلو اوریجین

مزایده‌ی یک‌ماهه‌ی بلو اوریجین برای همراهی جف بزوس مالک این شرکت در سفر به فضا با دریافت مبلغ پیشنهادی ۲۸ میلیون دلار در روز شنبه به پایان رسید. این پرواز که در تاریخ ۲۰ جولای (۲۹ تیر) انجام خواهد شد، اولین پرواز به همراه سرنشین فضاپیمای شرکت بلو اوریجین خواهد بود و در آن برنده‌ی مزایده به همراه جف بزوس، برادر او و یک مسافر دیگر تجربه‌ی سفر به فضا را خواهند داشت.

آریان کورنل، مدیر بخش فروش فضاپیمای بلو اوریجین در جریان پخش زنده اعلام کرد که هویت شخص برنده‌ی مزایده برای تکمیل مراحل اداری تا چند هفته مخفی خواهد ماند. مزایده‌ی بلو اوریجین در مرکز مزایده‌ی RR در ماساچوست برگزار شد. چندین اپراتور تلفن به نمایندگی از ۲۰ پیشنهاد‌دهنده در اتاقی گرد هم آمدند و قیمت آغازین ۴٫۸ میلیون دلار را در کمتر از ۱۰ دقیقه به ۲۸ میلیون دلار رساندند. درآمد حاصل به موسسه خیریه‌ی بلو اوریجین با نام کلاب فور فیوچر (Club For Future) اهدا خواهد شد.

مطالب مرتبط:

فضاپیمای نیوشپرد (New Shepard) موشکی ۶۰ فوتی و چندبار مصرف است که برای پرتاب کپسولی با ۶ صندلی تا ارتفاع ۶۲ مایلی به لبه‌ی فضا طراحی شده است. این ماموریت حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد و مسافران می‌توانند نزدیک به ۳ دقیقه تجربه‌ی حضور در محیط ریزگرانش را تجربه کنند. جف بزوس، موسس آمازون که در ماه آینده از سمت مدیرعاملی خود استعفا خواهد داد، در روز دوشنبه‌ی گذشته اعلام کرد که به همراه برادر خود در این سفر حضور خواهد داشت.

هزینه‌ی ۲۸ میلیون دلاری این سفر حدود نصف هزینه‌ی سفر به مدار است. کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس که تا به حال تنها فضانوردان دولتی را به پایگاه فضایی بین‌الملی حمل کرده بود، اولین ماموریت حمل فضانوردان شخصی را در اواخر سال جاری با حمل ۴ فضانورد به مدت سه روز آغاز خواهد کرد.

بلو اوریجین که از سال ۲۰۱۵ موشک چندبار مصرف نیوشپرد را ۱۵ بار در آزمایش‌های مختلف به پرواز درآورده، هنوز قیمتی برای صندلی‌های مسافری خود تعیین نکرده است. با این وجود، مزایده‌‌ی یک‌ماهه‌ی بلو اوریجین می‌تواند قیمت شروع آن را مشخص کند. بلو اوریجین اعلام کرده که نام نفر چهارم این سفر به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد مبلغ پرداختی برای این سفر چیست؟ آیا شرکت بلو اوریجین می‌تواند در این راه موفق‌تر از اسپیس ایکس عمل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید