شیوع جدید کرونا در آسیا می تواند کمبود تراشه در سطح جهان را تشدید کند - تکفارس 
شیوع جدید کرونا در آسیا می تواند کمبود تراشه در سطح جهان را تشدید کند - تکفارس 

شیوع جدید کرونا در آسیا می تواند کمبود تراشه در سطح جهان را تشدید کند

حامد شهرزاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 11:32
کرونا واکسن

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، شیوع جدید ویروس کرونا در آسیا می‌تواند تأخیر‌هایی را در زنجیره تأمین سطح جهان ایجاد کرده و کمبود تراشه‌های نیمه هادی در سراسر دنیا را تشدید کند.

تایوان که قطب اصلی و قابل توجهی برای تولید تراشه است، در حال حاضر با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبه رو شده است. روز شنبه، مرکز فرماندهی اپیدمی مرکزی تایوان اعلام کرد که ۲۵۱ مورد تایید شده جدید به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۶ مورد مرگ نیز وجود دارد. روز جمعه، آژانس فرماندهی اپیدمی مرکزی تایوان ۲۸۷ مورد جدید و ۲۴ مورد مرگ را گزارش داد.

همچنین از اوایل ماه می‌موارد ابتلا به این ویروس خطرناک در حال افزایش است. مورنینگ پست که اخبار چین در جنوب را گزارش می‌دهد، اعلام کرد:

از ۱۰ می‌، ابتلا به ویروس کرونا و عفونت‌های مرتبط با این ویروس طی چند روز از یک رقم به سه رقم افزایش یافت.

مطالب مرتبط:

این شیوع حداقل در یک شرکت بزرگ تراشه‌سازی در تایوان تأثیر زیادی دارد. در شرکت گینک یوان الکترونیکس که یکی از بزرگترین شرکت‌های آزمایش تراشه و ساخت و ریخته‌گری قطعات است، بیش از ۲۰۰ کارمند در این ماه آزمایش ویروس کرونا را انجام داده اند که جواب این آزمایشات مثبت بوده است، در حالی که ۲ هزار کارگر دیگر در قرنطینه قرار گرفته اند. درآمد این شرکت در این ماه تقریبا کاهش به یک سوم کاهش یافته است. این خبر را وال استریت ژونال گزارش داده است.

تی اس إم سی تراشه‌هایی را برای شرکت‌های اپل، کوالکام و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری تولید می‌کند و طبق گفته وال استریت ژورنال هنوز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار نگرفته است. اما این شرکت قبلاً در ماه‌آوریل هشدار داده بود که کمبود تراشه ممکن است تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد و مشخص نیست که شیوع ویروس کرونا در تایوان چگونه می‌تواند بر این تخمین تأثیر بگذارد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که کارخانه‌های مالزی به دلیل گسترش و شیوع ویروس کرونا نیز توانایی تولیدشان کند شده است. طبق گفته وال استریت ژورنال، گفته شده است که انجمن صنایع نیمه هادی مالزی اعلام کرده است که میانگین تولید بین ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. علت این موضوع قرنطینه به خاطر ویروس کرونا است.

مراکز حمل و نقل در آسیا نیز تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته اند. وال استریت ژورنال گزارش داد که به عنوان مثال، ‌یانتین، بندر اصلی کانتینر در شنژن، تنها قادر به انجام ۳۰ درصد از فعالیت طبیعی خود است.

شرکت اینتل نیز اعلام کرد که کمبود تراشه در سطح جهان ممکن است برای سال‌ها باقی بماند. این گزارش را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا همه‌گیری ویروس کرونا به کمبود تراشه در سطح جهان منجر خواهد شد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید