تماشا کنید: تست های استقامت آیپد پرو ۱۲.۶ اینچی ۲۰۲۱ - تکفارس 
تماشا کنید: تست های استقامت آیپد پرو ۱۲.۶ اینچی ۲۰۲۱ - تکفارس 

تماشا کنید: تست های استقامت آیپد پرو ۱۲.۶ اینچی ۲۰۲۱

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - 11:18
تبلت آیپد پرو 2021

آیپدهای قبلی اپل هیچ‌وقت عملکرد خوبی در تست‌های خمش نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که حتی سایز بزرگ و بدنه فلزی آن تاثیری در افزایش استقامت آن‌ها نسبت به گوشی‌ها نداشته است.

مطالب مرتبط:

همانطور که می‌دانید اپل به‌تازگی از تبلت های پرچمدار خود برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرده است و حالا کانال یوتیوبی JerryRigEverything، مدل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را تحت تست‌های خراش، آتش و خمش قرار داده است تا ببیند این تبلت  در برابر تست‌های مذکور چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مدل ۲۰۲۱ مجهز به چیپست M1 اپل است و از یک نمایشگر ال‌سی‌دی مینی LED بهره می‌برد. نمایشگر این تبلت مثل هر دستگاه موبایلی دیگری با شیشه پوشش داده شده و همانطور که انتظار می‌رفت توانست در تست‌های خراش تا سطح ۶ و در خراش‌های عمیق تا سطح ۷ پیش برود که نتیجه خوبی محسوب می‌شود. قاب آلومینیومی پشت تبلت هم در اثر استفاده از یک تیغه، خراش برداشت.

اما شاید بپرسید که نمایشگر مینی LED آن چه عملکردی در برابر آتش داشته است؟ باید بگوییم که پیکسل‌های نمایشگر بعد از حدود ۱۷ ثانیه قرار گرفتن در معرض آتش، شروع به سیاه شدن کردند، اما بعد از حذف آتش دوباره به حالت اولیه خود برگشتند. این رفتار دقیقاً مشابه رفتاری است که پنل‌های ال‌سی‌دی از خود نشان می‌دهند.

و درنهایت تست خمش را داریم که تحت آن، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی وقتی از قسمت پشت خم شد، نمایشگر آن از داخل قاب جلو بیرون زد و به‌صورت خمیده باقی ماند. بعد از یک تلاش دیگر از قسمت پشت، دستگاه مثل دفعه قبل رفتار شکننده‌ای از خود نشان نداد، اما همچنان به‌صورت خمیده باقی ماند. با این‌حال، خم کردن دستگاه از قسمت جلو، خمیدگی کمتری در آن ایجاد کرد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.