برخی از ویژگی های مک او اس مانتری برای مک های دارای تراشه اینتل در دسترس نخواهند بود - تکفارس 
برخی از ویژگی های مک او اس مانتری برای مک های دارای تراشه اینتل در دسترس نخواهند بود - تکفارس 

برخی از ویژگی های مک او اس مانتری برای مک های دارای تراشه اینتل در دسترس نخواهند بود

حامد شهرزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 12:08
mac

به روزرسانی بزرگ بعدی سیستم عامل مک او اس اپل یعنی مک او اس مانتری مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری زیبا را به مک‌های اپل اضافه می‌کند، اما برخی از ویژگی‌های جالبتر این نسخه از سیستم عامل مک او اس برای مک‌های دارای تراشه اینتل در دسترس نخواهند بود. پایگاه خبری مک رومز این گزارش را منتشر کرده است.

اگر از مک‌های مبتنی بر تراشه‌ام ۱ استفاده نمی‌کنید (و البته بسیاری از افراد احتمالاً این نوع مک‌ها را در دسترس ندارند)، با توجه به اینکه اولین مک‌های دارای تراشه‌ام ۱ در ماه نوامبر عرضه شدند، کاربرانی که از مک‌های دارای تراشه اینتل استفاده می‌کنند، از برخی از ویژگی‌های جدید مک او اس مانتری محروم خواهند شد. در اینجا ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که نمی‌توانید از آن‌ها در مک خود استفاده کنید:

  • حالت پرتره فیس تایم که پس زمینه شما را هنگام مکالمه ویدیویی محو می‌کند
  • متن زنده (Live Text) که به شما این امکان را می‌دهد تا به متنهای موجود در عکس‌ها دسترسی پیدا کنید و ویرایش‌های لازم را بر روی آن‌ها انجام دهید (مانند امکان کپی و چسباندن آدرس روی علامت)
  • نمای کره جدید اپل مپس
  • نقشه‌های دقیق‌تر اپل مپس در شهر‌هایی از جمله سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک و لندن
  • صدا‌های تبدیل متن به گفتار برای زبان‌های سوئدی، دانمارکی، نروژی و فنلاندی
  • دستورالعمل‌های آفلاین موجود بر روی دستگاه
  • تبدیل گفتار به متن روی دستگاه بدون محدودیت زمانی (قبلاً دیکته به ۶۰ ثانیه محدود شده بود)

مطالب مرتبط:

اگر هنوز از دستگاه مک مبتنی بر تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنید و از آن راضی هستید و به زودی قصد ارتقا دستگاه خود را ندارید، شنیدن این موضوع که نمی‌توانید از برخی از ویژگی‌های جدید در مک او اس مانتری استفاده کنید، ناامید‌کننده خواهد بود. این به روزرسانی‌های انحصاری مانتری را نشان می‌دهد که اپل برخی از ویژگی‌های این نسخه را فقط مخصوص به مک‌های مبتنی تراشه های‌ام ۱ در نظر گرفته است.

این موضوع همچنین نشان می‌دهد که اپل می‌تواند در نسخه‌های بعدی مک او اس نیز ویژگی‌هایی ایجاد کند که فقط در رایانه‌های دارای تراشه‌های خود کار می‌کنند.

در ماه ژوئن گذشته، هنگامی که اپل برای اولین بار انتقال به پردازنده‌های طراحی شده خود را اعلام کرد، این شرکت قول داد که به پشتیبانی و انتشار نسخه‌های جدید مک او اس برای مک‌های مبتنی بر تراشه‌های اینتل برای سال‌های آینده ادامه خواهد داد. اما ظاهراً، این پشتیبانی همچنین به این معنی است که برخی از ویژگی‌های جدید در مک‌های مبتنی بر تراشه‌های اینتل وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد که اپل با چنین اقداماتی قصد دارد تا کاربران را به خرید مک‌های دارای تراشه ام ۱ تشویق کند. نظر شما چیست؟ آیا چنین سیاست‌هایی تأثیرگذار خواهند بود؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.