بیلد دوم نسخه بتا عمومی اندروید ۱۲ با قابلیت‌های خوب منتشر شد - تکفارس 
بیلد دوم نسخه بتا عمومی اندروید ۱۲ با قابلیت‌های خوب منتشر شد - تکفارس 

بیلد دوم نسخه بتا عمومی اندروید ۱۲ با قابلیت‌های خوب منتشر شد

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 11:06
Android 12

گوگل ماه گذشته اولین نسخه بتا عمومی اندروید ۱۲ را منتشر کرد و حالا دومین بیلد آن را برای کاربران گوشی‌های پیکسل عرضه کرده است. این آپدیت شامل برخی قابلیت‌های خوب برای حفظ حریم خصوصی کاربران است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

درباره رابط کاربری بیلد دوم اندروید ۱۲ می‌توان گفت که این نسخه ظاهر بهتری دارد. اینترفیس آن دارای کنتراست بیشتری است و اسلایدر ولوم آن کوچکتر شده است. ما انتظار داریم که گوگل در طول بروزسانی نسخه بتای عمومی اندروید ۱۲، همچنان اینترفیس آن را بهبود ببخشد.

اندروید ۱۲

اما تغییرات مربوط به حریم خصوصی شامل موارد زیر می‌شوند:

داشبورد حریم خصوصی نسخه جدید، یک صفحه پیش‌نمایش دارد که در مسیر Settings > Privacy قابل‌دسترس است. این صفحه به شما نشان می‌دهد که چه اپلیکیشن‌هایی به کدامیک از اطلاعات شما دسترسی دارند.  این صفحه همچنین به شما تایملانی را نشان می‌دهد که شامل لیست اپلیکیشن‌هایی می‌شود که هر بار از شما درخواست اطلاعات مکان را کرده‌اند. اینجا همچنین جایی است که اپلیکیشن‌ها می‌توانند توضیح دهند چرا آن‌ها نیاز به مجوزهای خاصی از سوی شما دارند.

اندروید ۱۲

همچنین گزینه‌های اختصاصی میکروفون به شما اجازه می‌دهند تا مانع از دسترسی یک اپلیکیشن یا برنامه به میکروفون‌ها و دوربین‌ها خود شوید. شما با استفاده از گزینه‌های Quick Toggles هم قادر به انجام این کار خواهید بود. به‌علاوه، شما اندیکاتورهایی را در نوار وضعیت مشاهده خواهید کرد که لیست اپلیکیشن‌هایی را که به‌طور فعال در حال ضبط صدا یا ویدیو هستند به شما نشان خواهد داد.

اندروید ۱۲

همچنین در بیلد جدید، هر زمان که یک اپلیکیشن اطلاعات شما را از کلیپ‌بوردتان کپی یا پیست کند، یک پنجره نوتیفیکیشن باز خواهد شد که این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. برخی از اپلیکیشن‌ها، اطلاعات کپی‌شده شما را پیشاپیش پیست می‌کنند تا به‌محض ورود شما به اینترنت آن را به سرورهای خود انتقال دهند؛ اما در بیلد دوم نسخه بتا اندروید ۱۲ فهرست همه این اپلیکیشن‌ها مشخص خواهد شد. برای مثال، یکی از این اپلیکیشن‌ها برنامه گوگل کروم است که آخرین اطلاعات کپی‌شده شما را به‌محض باز کردن پنجره جستجوی گوگل پیست می‌کند.

اندروید ۱۲

ما در بیلد جدید همچنین شاهد یک پنجره اینترنت جدید هستیم که جایگزین کنترل‌های وای فای قدیمی شده است. شما با یک کلیک ساده روی گزینه “Internet”، فهرست همه اتصالات وای فای نزدیک و قابل‌دسترس خودتان را مشاهده خواهید کرد. با فشار طولانی این گزینه، صفحه تنظمیات اینترنت باز خواهد شد که ترکیبی از صفحات وای فای و شبکه‌های موبایلی است.

اندروید ۱۲

به‌علاوه، اگر شما اتصال وای فای کند داشتید، با فشار روی گزینه اتصال دیتا می‌توانید اتصال وای فای‌تان را قطع و همچنین به‌طور موقت اتصال خودکار به آن را متوقف کنید.

بیلد دوم نسخه بتا عمومی اندروید ۱۲ هم‌اکنون برای گوشی‌های پیکسل ۳، پیکسل ۳ XL، پیکسل ۳a، پیکسل ۳a XL، پیکسل ۴، پیکسل ۴ XL، پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ عرضه شده است. شرکت‌های دیگری که در نسخه بتا اندروید ۱۲ مشارکت کرده‌اند شامل وان پلاس، ایسوس، اوپو، ریلمی، TCL، تکنو، شیائومی و ZTE می‌شوند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید