آمریکا تحریم علیه تیک تاک و وی چت را لغو می کند - تکفارس 
آمریکا تحریم علیه تیک تاک و وی چت را لغو می کند - تکفارس 

آمریکا تحریم علیه تیک تاک و وی چت را لغو می کند

حامد شهرزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 09:35
تیک تاک

سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و دولت وی، به دلیل مالکیت تیک تاک و وی چت توسط دو شرکت چینی، تلاش کردند برنامه محبوب ویدیوی کوتاه تیک تاک و برنامه وی چت که مخصوص شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و برنامه پرداخت تلفن همراه است را در ایالات متحده ممنوع کنند. علاوه بر این، ترامپ یک مجموعه‌ای از دستورات اجرایی که سعی در جلوگیری از نشان داده شدن و استفاده شدن این برنامه‌ها در فروشگاه‌های برنامه ایالات متحده داشت را در دستور کار قرار داد.

شرکت‌های متضرر طرح دعاوی حقوقی کردند که مانع برنامه‌های دولت شد.

امروز، پایگاه خبری د ورج گزارش داد که رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن از طرف خود یک دستورالعمل اجرایی امضا کرده است که موانع و تحریم‌های ایجاد شده توسط ترامپ را لغو می‌کند. با این حال، بایدن خواستار این است که وزیر تجارت برنامه‌های متعلق به شرکت‌های کشور‌های خارجی را که می‌تواند به عنوان یک خطر امنیت ملی و حریم خصوصی در نظر گرفته شود، بررسی کند. دونالد ترامپ نیز با طرح چنین موضوعی خواستار تحریم این دو برنامه شده بود.

مطالب مرتبط:

دونالد ترامپ در یک تلاش ناموفق سعی کرد تا مالکیت تیک تاک در ایالات متحده را به شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت، اوراکل، توییتر و والمارت واگذار کند.

تیک تاک به یکی از پر کاربردترین برنامه‌ها در ایالات متحده تبدیل شده است زیرا ساختن فیلم کوتاه در میان نوجوانان و همچنین جوانان بسیار محبوب است که از آن برای ساخت فیلم‌های جذاب، خنده دار و موارد دیگر استفاده می‌شود. وی چت نیز یک برنامه همه کاره است که کار‌های مختلفی را انجام می‌دهد. این برنامه توسط ترسند توسعه یافته است و درصد عظیمی از مردم در چین (حدود ۷۸ درصد) که رده‌بندی سنی آن‌ها بین ۱۶ تا ۶۴ سال است، از این برنامه استفاده می‌کنند.

در ایالات متحده، این برنامه ماهانه ۱. ۴۸ میلیون کاربر دارد.

اقدامی که امروز رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انجام داد، به تحقیق در مورد بایت دنس که مالک چینی تیک تاک است و تحقیقاتی در مورد وی توسط کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (سی اف آی یو اس) صورت گرفته است، خاتمه نمی‌دهد. در همین حال، دولت بایدن گفت که دستورالعمل اصلی امضا شده توسط ترامپ به صحیح‌ترین حالت اجرا نشده است و قوانین جدید با ارائه معیار‌های خاص خطرات حریم خصوصی و امنیتی برنامه‌های مستقر در کشور‌های خاص (مانند چین) را بررسی می‌کند.

این برنامه‌ها باید توسط برنامه‌هایی از کشور‌هایی که در ایالات متحده در دسترس هستند دنبال شود. این مانع از اقدام ایالات متحده برای ممنوع کردن برنامه‌ها از مناطق خاص بدون دلیل موجهی برای این کار می‌شود.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید