به‌روزرسانی iOS 14 پس از عرضه iOS 15 نیز ادامه می یابد - تکفارس 
به‌روزرسانی iOS 14 پس از عرضه iOS 15 نیز ادامه می یابد - تکفارس 

به‌روزرسانی iOS 14 پس از عرضه iOS 15 نیز ادامه می یابد

مهدی ملکی
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 09:25
آی او اس ۱۵ - iOS 15

اپل چند ساعت پیش از آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند خود به نام iOS 15 رونمایی کرد. طبق گزارش‌های وب‌سایت MacRumors نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS به شما اجازه می‌دهد که در عوض ارتقا به نسخه بالاتر، روی نسخه فعلی باقی بمانید و وصله‌های امنیتی را دریافت کنید.

به این ترتیب اپل تکراری می‌کند که آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند آیفون حاوی کامل‌ترین وصله‌های امنیتی خواهد بود اما نسخه‌های پیشین نیز وصله‌های امنیتی مهم را دریافت خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

اپل پیش‌تر در طول سالیان گذشته سیاست‌های قاطعانه‌ای را روی به‌روزرسانی‌های iOS اعمال و در قدم اول، محدودیت‌هایی را روی امکان دان‌گرید به نسخه‌های قبلی وضع کرده است. این موضوع به اپل اطمینان می‌دهد که گوشی‌های آن به آخرین نرم‌افزار موجود به‌روز شده‌اند و هیچ خطری در نسخه‌های گذشته حتی از طریق دان‌گرید، آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

این ویژگی به کاربرانی که دستگاه‌شان شرایط به‌روزرسانی را ندارد یا حتی توسط نهادهایی مانند کارگزاری‌ها و مدارس محدود شده‌اند، فرصت بیشتری برای انتقال به iOS 15 می‌دهد.

اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان این نسخه از iOS هم‌اکنون قابل دریافت و بررسی است. انتظار می‌رود که اپل بتای عمومی این نرم‌افزار را در ماه جولای سال جاری میلادی در دسترس قرار دهد و بعدتر در پاییز شاهد عرضه نسخه پایدار باشیم.

با توجه به افزایش استفاده از تماس‌های تصویری، اپل در آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل خود، زمان زیادی را صرف ارتقای فیس تایم (FaceTime) کرده و با تغییر و بهبود ویژگی‌های آن، به دنبال ارتقای تجربه کاربری است.

آی او اس ۱۵ - iOS 15

ویژگی Spatial Audio که همراه این نسخه از iOS عرضه خواهد شد، کاربران را قادر می‌سازد همراه استفاده از هدفون‌های ایرپاد سازگار، صدای دستگاه اپل خود را از جهت صحیح بشنوند. کیفیت صدا همچنین برای ضبط صدای صاف‌تر و کاهش مقدار نویز پس‌زمینه کاهش خواهد یافت تا تمرکز روی صدای شخص هنگام سخن گفتن باشد.

یکی دیگر از حالت‌های اضافه شده به iOS 15، Portrait Mode است که اجازه می‌دهد یک بوکه مصنوعی را روی تصویر اعمال کرده تا تمرکز را از پس‌زمینه، به سوی خودتان جذب کنید. پس از فیس تایم به iMessage می‌رسیم. اپلیکیشن پیام‌رسانی اپل در این به‌روزرسانی تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد. شما می‌توانید با کشیدن انگشتان خود به سمت راست روی یک تصویر، پیش‌نمایش آن‌ها را بدون اشغال کردن تمام صفحه مشاهده کنید.

بخش اعلان تغییرات اساسی را به خود تجربه کرده و اپل چندین ویژگی جدید را در اختیار کاربران iOS 15 قرار خواهد داد. ظاهر اعلان‌ها طی این تغییرات، متحول شده تا کاربر دید بهتری به وسیله آیکون‌های بزرگ‌تر داشته باشد. با فعال کردن پروفایل «فوکوس»، تنها اعلان‌های مهم نمایش داده خواهند شد و برای مثال شما هنگام انجام کار یا موارد مشابه، تمرکز خود را حفظ خواهید کرد.

همچنین آیپد او اس نیز میزبان ویژگی‌های بسیاری است که شما می‌توانید از لینک‌های درون این صفحه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. نظر شما درباره این سیاست اپل چیست؟ آیا این غول بزرگ در رقابت با سایر رقبا، مجبور به استفاده از راهکارهای مشتری‌پسندانه‌تری شده است؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید